VNmamma skrev 2011-08-10 15:26:52 följande:
Snurrigt det blir här då...Bäst att förtydliga:
"Jag är svensk. Min släkt är både svensk och Göteborgare" i citat 485 är Butterflowers egna ord (om sig själv)
Personen med ungers/peruansk bakgrund är Dorian Ertymexx
För övrigt stavas "göteborgare" med litet g. Kan vara bra att veta för den som är noga med etiketterna...
Ja, och i #532
skriver samma skribent "Jag är en komplicerad personlighet med blod från många kulturer och folkgrupper. Jag är född i Ungern av en ungersk mor, men min far är från Peru. Jag har även spanskt, quechua (inkaindianskt), kinesiskt, tyskt, judiskt och kanske också arabiskt och rumänskt blod i mina ådror.
Töntigt och patetiskt?" som ett svar till Dorian E. OBS att citattecknen har jag satt dit. Buterflower uppger
inte att det är ett citat, än mindre var det är hämtat. Av vilken anledning ser VNmamman sig manad att förtydliga detta?
Faktum är att butterflower har slagit knut på sig själv. Behöver h*n förtydliga kan h*n få göra det själv. Om h*n klarar det, vill säga.
Jag vet att "göteborgare" stavas med litet g, men när man citerar ska man göra det ordagrant med stavfel och allt. Se #485.