Inlägg från: Milkina cerka |Visa alla inlägg
  • Milkina cerka

Är det rätt att adoptera sn-barn?

anne h skrev 2011-08-10 23:47:52 följande:
    Menar du att tex mitt barn som föddes med cancer inte borde ha fått hjälp? De borde ha låtit barnet dö där och då, alltså? Ja, det blir ju billigare då, DINA skattepengar går inte åt till det barnet iaf..
    Förstår verkligen att du reagerar, är inte mycket för det men *kram* krävs, minst sagt..
    ..du simmar från stranden jag till stranden du i havet vi ♥ B. Ranelid
  • Milkina cerka
    Butterflower - Kom inte och säg något annat än att du vill ha din svenskhet i fred i # 569 och att vi borde låta bli att kalla oss det vi är - och jag som är adopterad h a r vuxit upp med svenska föräldrar, hur skulle jag kunna se mig som något annat?
    Jag visste ju för jösse namn knappt inte ens vad mitt första namn var förrän jag började rota i allt detta o. kontakta spårlöst  - jag lärde inte känna min andra släkt förrän för drygt 10 år sedan.. hur skulle jag kunna se mig som Jugoslav  innan dess?
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-11 00:28:57 följande:
    Jag är inte ensam om att vara svensk, så det vill jag inte påstå.
    Men du är inte svensk.

Du skulle inte tycka att det var konstigt om jag kallade mig för jugoslav? 
    (och iom att det finns några i tråden som förstår lite trögt så vill jag vara tydlig med att jag bara drog till med ett exempel nu, jag är alltså förtfarande svensk) 
    Läs a l l t  jag och andra har skrivit om just detta, det är det enda jag kan råda dig till, för d u verkar v e r k l i g e n  behöva det!!
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-11 00:36:35 följande:
    Är det svårt för dig att förstå att du och jag har olika åsikter om detta?
    Nej, men jag har inte gett upp hoppet om att få dig att begripa.
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-11 00:38:24 följande:
    Jag begriper vad du menar. Men jag håller inte med.
    D e t  har du inte visat n å g o t  av..
  • Milkina cerka
    anne h skrev 2011-08-11 00:46:47 följande:
    Va??? Är det "något medfött fel" på de svenskar som har kinesiskt utseende? För att de ser ut som de gör?!! SKÄMS du inte!!?
    Tack, jag var så arg att jag missade det inlägget.
  • Milkina cerka
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 01:00:15 följande:
    Japp, nu ser du hur hemskt det är med utlandsadoptioner - du gick glatt i villfarelsen att du var en stolt svensk, bara för att inse att du var en smutsig jugge! Stackars dig, förstår du inte att vi måste skona alla andra stackars utländska barn från detta trauma? Obestämd
    Ja tänk vad jag måste inbillat mig under min uppväxt..

Är inget bra på att vara kvick nu känner jag, detta är alldeles för nära mig själv för det o. jag är för trött.. borde sova men sitter här o. har en ledvärk som heter duga och knaprar högkostnadssubventionerade mediciner.. fyy på mig, det kanske är Butterflowers skattemedel som gått till den subventionen ..
  • Milkina cerka
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 01:04:06 följande:
    Om du känner dig som jugoslav, varför inte? Ser inte riktigt relevansen i vad du kallar dig. För min del får du kalla dig lilla smurfan om du vill. Så länge du trivs och är nöjd liksom. Men när du vill begränsa vad andra kallar sig, då är jag inte lika tolerant längre, serru.
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 01:06:38 följande:
    Jag ser mer galet med en svensk som tänker som en sociopat, jag.
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 01:07:42 följande:
    Ja, han eller hon ser ju inte ut som i propagandafilmerna från strax syd om oss anno 1940...
    ..rätt på alla punkter..
  • Milkina cerka
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 04:04:39 följande:
    Jag ser det som att han ersätter dig för leda och värk, psykiskt lidande och förtal. *rycker på axlarna*

Men jag förstår dig. Om det är någon tröst så får du vara precis vad du vill för min del. Vill du kalla dig svensk så är det helt OK. Oavsett hur du ser ut. :)  
    Tack, det var en bra vinkel Glad.
  • Milkina cerka
    Plutteli skrev 2011-08-11 11:03:45 följande:
    Fast varför ska jag kalla mig för colombian när jag är uppvuxen i Sverige med svenska föräldrar, adrig har varit tillbaka till Colombia, enbart kan ett fåtal ord spanska, bor i Sverige med en svensk man osv. Jag är svensk, punkt slut.
    Jag har det ju likadant som du om man bara byter ut ursprungslandet, men att förklara det du skriver för vissa är tyvärr som att hälla vatten på en gås.
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?