Inlägg från: butterflower |Visa alla inlägg
  • butterflower

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Thalis skrev 2011-08-03 11:19:27 följande:
    Och min åsikt är att dina åsikter är vidriga!
    Jag har lika mycket rätt att säga min åsikt som du tycker att du har till dina!
    Ändå raderades dina inlägg.

• butterflower
    Thalis skrev 2011-08-03 21:45:15 följande:
    Slår vad att dom inte är raderade 
    Jasså?
  • butterflower

Om ni vill diskutera mina åsikter kan ni kanske starta en egen tråd om det? 

• butterflower
    Jakkolina skrev 2011-08-05 00:15:18 följande:
    Men personalen på dagis har väl inte handskar på sig?

Vad gör vi med svensksmittade HIV barn tycker du,ska dom ha en egen klass?
    Personalen ja. Men andra dagisbarn då?
  • butterflower
    Milkina cerka skrev 2011-08-04 13:48:21 följande:
    HannaS86 - Du kan inte tänka dig att det ligger något i det både Thalis och Tonnårsmamman1 säger?
    De är inte ensamma om att tycka det är svårt att nå fram till och argumentera med signaturen ifråga.

Har du sett den provocerande tråden där vi som är adopterade påstås vara köpta ( www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59888837-1.htm... )?
    Där vi var många som förklarade hur det fungerar och det var som att hälla vatten på en gås? - Allt rann av trots att vi försökte allt vad vi kunde.

Ä r  det så konstigt då tror du om man till slut tröttnar?
    Alla på ett forum delar inte ens åsikter.

Du har inte heller ändrat åsikt i frågan, eller?  
  • butterflower
    sockerbecca skrev 2011-08-05 23:00:55 följande:
    Personalen är ansvarig för barnen. Om du verkligen är rädd för att barnen ska gömma sig och lyckas smitta varandra i smyg kanske du blir lugnad av att inget fall överhuvudtaget finns där ett barn smittats av HIV på en förskola. Att det aldrig någonsin hänt innebär visserligen inte att det aldrig kommer att hända, men jag oroar mig nog snarare för de sjukdomar eller saker som regelbundet dödar eller skadar barn, än de som aldrig någonsin har gjort det men skulle kunna göra det. I teorin.
    Gömma sig?
    Olyckor händer titt som tätt på dagis. Så vist finns risken att ett HIV barn smittar ett friskt barn vid en olycka.

Och det är inte helt ovanligt att barn blir "blodsbröder" ex.

Jag hade inte känt mig helt trygg med att ha ett HIV smittat barn på samma dagis som min dotter.

• butterflower
    Milkina cerka skrev 2011-08-06 20:04:03 följande:
    Skillnaden är ju att vi som är insatta i ämnet är överens och att du inte ens verkar försöka förstå.
    Jag har ingen anledning att se mig själv som en handelsvara, jag vet vad mina föräldrar betalade för och att min pappa älskar mig o. min familj gränslöst.
    Är det konstigt att "ni" har samma åsikt tycker du?
    För er är det känsligt och personligt. Inte för mig.

Men pratar vi inte om adoption av sn-barn nu?
  • butterflower
    Milkina cerka skrev 2011-08-06 20:28:50 följande:
    Jag skulle antagligen setts som ett sn-barn om det begreppet funnits då,min ålder mer än tvår(var "gammalt" på den tiden, inte numera dock), min synnedsättning plus mitt(gissar jag ännu) NPF. Jag ser ju stora likheter med mitt barn som ska utredas för just NPF framöver iaf. Se i mitt # 113.
    OK. Jag förstår inte vart du vill komma.
  • butterflower
    Selma1966 skrev 2011-08-08 12:12:19 följande:
    SN = special needs - dvs barn med särskilda behov. Kan vara någon särskild diagnos eller funktionshinder. Allt från gomspalt, diabetes, rörelsehinder, hjärtfel, HIV etc. En del är lätta att fixa i vårt land och annat måste de leva med hela livet.
    *ser mina skattepengar rulla iväg*
  • butterflower
    Emeli skrev 2011-08-08 20:13:45 följande:
    Ehhh, ..... jo. Hur tänkte du nu?  {#emotions_dlg.djavulsk}
    Påstår du att dina barn är Svenska?
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?