• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Dorian Ertymexx
    Lilla My21 skrev 2011-08-11 17:48:58 följande:
    Ja, det låter som det enda rätta...dock är ju barnen "halvsvenska" eftersom sambon är svensk, eller de kanske ser för osvenska ut för det...fy vad jobbigt allt blev helt plötsligt!!! =P

Seså, var stolt över ditt ursprung nu och gift bort barnen! Kom bara ihåg att de de ska giftas bort med ska ha rätt astrologi, det är viktigt i din kultur! :P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Litet My
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 17:52:43 följande:
    Seså, var stolt över ditt ursprung nu och gift bort barnen! Kom bara ihåg att de de ska giftas bort med ska ha rätt astrologi, det är viktigt i din kultur! :P
    haha, ja det får jag se till, tack och löov för att det finns folk som kan det här och vet hur man skall göra, är fortfarande helt handlingsförlamad av denna identitetskris =)
  • anne h
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 17:52:43 följande:
    NEJ! Barn=exportera dem genast! De kostar i form av skattepengar för skola och vård!!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Litet My
    anne h skrev 2011-08-11 18:02:46 följande:
    NEJ! Barn=exportera dem genast! De kostar i form av skattepengar för skola och vård!!
    Usch Nej, det är ju ONATURLIGT att "exportera" barn har jag hört...alt att man kanske kan ställa dem på gränsen någonstans =)
  • anne h
    Lilla My21 skrev 2011-08-11 18:04:34 följande:
    Usch Nej, det är ju ONATURLIGT att "exportera" barn har jag hört...alt att man kanske kan ställa dem på gränsen någonstans =)
    nej då, det var bara att ta HIT dem som var onaturligt.. eller har jag missuppfattat det?
  • Litet My
    anne h skrev 2011-08-11 18:17:18 följande:
    nej då, det var bara att ta HIT dem som var onaturligt.. eller har jag missuppfattat det?
    Ja just det, men då löser det ju sig =)

Känns bättre nu...
  • anne h
    Lilla My21 skrev 2011-08-11 18:19:28 följande:
    Ja just det, men då löser det ju sig =)

Känns bättre nu...
  • butterflower
    Plutteli skrev 2011-08-11 15:44:37 följande:
    Mina adoptivföräldrar är mina föräldrar, mina biologiska föräldrar är bara de som skapade mig, i övrigt har jag ingen relation till dem what so ever och kallar dem inte för föräldrar, det krävs mer än att skapa ett barn för att vara en förälder.
    Vidare som andra hunnit säga: Jag HAR ett ursprung, jag ÄR inte det ursprunget. Dvs: Jag HAR Colombiansk ursprung men jag ÄR Svensk. En svenne fast boendes i Brazilien är brazilienare med svenskt ursprung. Simple as that.
    Du förnekar både dina riktiga föräldrar och ditt ursprung.  

Om jag flyttar till Brasilien blir jag möjligtvis brasiliansk medborgare, men inte brasilianare. 
  • anne h

(funderar på att exportera mina barn också.. de är ju faktiskt bara "halv-svenskar", deras ena föälder är född här men föräldrarna är inte från svea rike... usch så hemskt, va.. att inte  ens ha helsvenska barn... tur de iaf är blonda och blåögda alla, OM jag inte har råd att skicka bort dem.. En insamling kanske?? )

• Plutteli
    butterflower skrev 2011-08-11 18:20:24 följande:
    Du förnekar både dina riktiga föräldrar och ditt ursprung.  

Om jag flyttar till Brasilien blir jag möjligtvis brasiliansk medborgare, men inte brasilianare. 
    Hur kan jag förneka ett namn på ett papper? (Ja, ETT namn, ingen vet vem min pappa är) Så vitt jag vet kan mina biologiska föräldrar vara döda sedan lääänge, och i helvete heller att de är mina "riktiga" föräldrar. Riktiga föräldrar är de som tar hand om en, sörjer för en, pysslar om en när man mår dåligt osv. Inte ett namn på ett papper.

Mitt ursprung förnekar jag inte heller, jag är av Colombianskt ursprung, men det stannar där. Jag pratar inte spanska, jag käkar inte samma mat, ser inte colombianska filmer, förutom Shakira har jag nästan aldrig hört Colombiansk musik, jag dansar ingen Colombiansk dans osv osv. Jag har kort och gott noll koll på Colombians kultur och det är trots allt DET som gör en till Colombian.

Svensk kultur å andra sidan har jag bra mycket bättre koll på än många "svennar" ;)
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?