• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Milkina cerka
    Plutteli skrev 2011-08-11 19:51:14 följande:
    Jag spelar nyckelharpa och var tidigare med i ett spelmannalag, jag har även spelat blockflöjr och folkmusik på tvärflöjt samt kan dansa folkdans, mina favoriträtter är pölsa, fiskbullar, blodpudding, tunga och lutfisk och den bästa musik jag vet föruom folkmusik är rock och favoritgrupperna är alla svenska...men nääädå jag är absolut inte svensk, att jag ens tänkt tanken... Drömmer
    Vad härligt det låter, vi har folkdansen och den mesta maten gemensam(den jag prövat av dem iaf) ..kommer inte sluta se mig själv som den jag är för att någon annan säger att jag borde..

VNmamma - Ledsen, men jag tror inte det hjälper, tack ändå.
    ..du simmar från stranden jag till stranden du i havet vi ♥ B. Ranelid
  • Dorian Ertymexx
    anne h skrev 2011-08-11 18:02:46 följande:
    NEJ! Barn=exportera dem genast! De kostar i form av skattepengar för skola och vård!!

Men vem har sagt att de ska giftas bort med SVENSKAR? GIVETVIS ska indierbarnen giftas bort till medinidier!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    anne h skrev 2011-08-11 18:26:03 följande:
    *hrm* lät ju lite underligt.. skulle va ungefär följande:

"deras ena förälder är född här men av föräldrar födda utomlands".. eller blev det bara ännu krångligare nu??? 

Börjar kännas som här hemma i vår lilla by.. här är man inte bybo om man inte har släkt som bott här i 4-5 generationer bakåt minst. Dumma jag vägrar inse det och anser mig vara en "äkta" bybo efter mina 25 år här!

Vaddå "bybo", alla är ju goda svenskar i det mysiga svenska kollektivet, inte kan väl byborna ha något emot folk som flyttar in som nya, så länge de är svenskar??? Obestämd  
  • Dorian Ertymexx
    Lilla My21 skrev 2011-08-11 18:31:28 följande:
    Känner igen det där, kommer från en liten håla i Dalsland, där måste man ha bott ett visst antal generationer, vara släkt med i stort sett hela samhället, ha föräldrar som engagerar sig i idrottsföreningen, spela bingolotto samt gå till folkets park på sommaren, annars är man "utböling"

Men nejje, det är ju bara för att du är blatte! Svenskar är alltid välkomna över hela Sverige, det har SD sagt!!!
  • Dorian Ertymexx
    Milkina cerka skrev 2011-08-11 19:08:14 följande:
    Du är inte ensam om den krisen, jag gjorde förut något så osvenskt som soppa och pannkakor på en torsdag för att mätta familjen.. nääe jag har i n g a  svenska traditioner eller rötter..

Var det ärtsoppa? För om inte så var det fel, och du har just bevisat att du inte är en RIKTIG svensk! :P
  • Dorian Ertymexx
    VNmamma skrev 2011-08-11 19:59:24 följande:
    Butterflower,

om jag föds i Göteborg men sedan flyttar till Stockholm och lever resten av mitt liv där då ska jag, med din logik kallas göteborgare. Eller hur?

JA!!! Vi stockholmare gillar inte när restsvenskar tror att man blir en äkta 08-a bara för att man hängt här en stund!!!
  • Plutteli
    Milkina cerka skrev 2011-08-11 20:09:48 följande:
    Vad härligt det låter, vi har folkdansen och den mesta maten gemensam(den jag prövat av dem iaf) ..kommer inte sluta se mig själv som den jag är för att någon annan säger att jag borde..

VNmamma - Ledsen, men jag tror inte det hjälper, tack ändå.
    Inte jag heller, denna tråd är liksom inte första gången folk gapar om att man inte är svensk om man är adopterad. Fast..jag blir nog mer sur när det skall hävdas att mina barn inte heller är svenskar måste jag säga.
  • Thalis
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 20:32:20 följande:
    Var det ärtsoppa? För om inte så var det fel, och du har just bevisat att du inte är en RIKTIG svensk! :P
    Och är det inte onsdagsmat?
    Mamma till A, A, A och V.
  • anne h
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 20:29:35 följande:
    Vaddå "bybo", alla är ju goda svenskar i det mysiga svenska kollektivet, inte kan väl byborna ha något emot folk som flyttar in som nya, så länge de är svenskar??? Obestämd  
    näh, precis min tanke.. o deras åsikter påminner om en butter person här.
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    Dorian Ertymexx skrev 
    Totalt OT nu.. men gissa om jag gillar din text där i sidfoten...

"Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum." 
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?