• CathrinLarsson

    Vi som planerade graviditet sommaren 2011 och fick ett +

    Detta är en systertråd till går grundtråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m56768029.html

    Här fortsätter våra härliga diskussioner och kan ventilera kring graviditeten, lägga upp magbilder och UL-bilder.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-03 13:42
    Vi har en ny grundtråd;
    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m60529284.html
    Den tidigare är inte längre aktiv!

  • Svar på tråden Vi som planerade graviditet sommaren 2011 och fick ett +
  • Flowers and Bees
    CathrinLarsson skrev 2011-08-14 21:16:56 följande:

    Här är bebis! På första bilden vänder h*n sig bort och visar lite revben för oss... ;) Det gråa ovanför "henom" är moderkakan, den ligger mitt fram i magen, därav att jag känner av bebis ganska sparsamt.
    På andra bilden visar h*n örat, en liten näsa, handen, armen, knät, skenbenet och en liten fot!
    Supermysigt att se den lilla rackaren! Vi blev väldigt involverad när hon som gjorde ultraljudet berättade om vad hon tittade på när hon undersökte anatomin! Kändes superbra! Med korrigeringen av datum så gjordes UL i v.17+6, bebis fick plats raklång på tvären i magen, så den var inte så stor med andra ord! ;)


    Åh så härligt o se!! 
    .~* Denna väntan *~.
  • JennyLS
    CathrinLarsson skrev 2011-08-14 21:16:56 följande:

    Här är bebis! På första bilden vänder h*n sig bort och visar lite revben för oss... ;) Det gråa ovanför "henom" är moderkakan, den ligger mitt fram i magen, därav att jag känner av bebis ganska sparsamt.
    På andra bilden visar h*n örat, en liten näsa, handen, armen, knät, skenbenet och en liten fot!
    Supermysigt att se den lilla rackaren! Vi blev väldigt involverad när hon som gjorde ultraljudet berättade om vad hon tittade på när hon undersökte anatomin! Kändes superbra! Med korrigeringen av datum så gjordes UL i v.17+6, bebis fick plats raklång på tvären i magen, så den var inte så stor med andra ord! ;)


    Vackert!! Jättebra bilder det där!
  • CathrinLarsson

    Hur går det för allihop? Själv har jag blivit jättetrött och har helt klart tappat i energi. Ska till BM på tisdag, så vi får väl se om det är som jag själv tror - att jag är låg i järn. Förövrigt känner jag oftare betydligt starkare sparkar! Tror att moderkakan flyttat sig, för nu känner jag av sparkarna mitt fram i magen. Glad 

  • CathrinLarsson
    enlitenbitkaka skrev 2011-08-18 18:37:34 följande:
    Här går det bra! Mår helt prima För bra kanske? Går in i v.10 imorgon!
    Nej, man FÅR må bra! Jag mår ju också bra i grunden. =) Vi förtjänar det efter våra kriser med förra kottarna! Nu ska både du och jag få gå en hel graviditet och få friska och krya bebisar tycker jag!

    Jag ligger med andra ord prick 10 veckor före dig just nu. =) Jag går in i v.20 i morgon.

    Köpte en 145 cm lång kudde idag på Lidl. Den ska få användas som stöd för magen och ena benet när jag ska sova! Känns toppen faktiskt! =) Utvärderar första natten i morgon! ;)
  • enlitenbitkaka
    CathrinLarsson skrev 2011-08-18 18:54:30 följande:
    Nej, man FÅR må bra! Jag mår ju också bra i grunden. =) Vi förtjänar det efter våra kriser med förra kottarna! Nu ska både du och jag få gå en hel graviditet och få friska och krya bebisar tycker jag!

    Jag ligger med andra ord prick 10 veckor före dig just nu. =) Jag går in i v.20 i morgon.

    Köpte en 145 cm lång kudde idag på Lidl. Den ska få användas som stöd för magen och ena benet när jag ska sova! Känns toppen faktiskt! =) Utvärderar första natten i morgon! ;)
    Ja verkligen! Vi är så redo för att bli föräldrar även till ett levande barn!

    En sån kudde har jag sett hos kopbarnvagn.se, verkar smidigt Sover typ alltid i framstupa sidoläge när jag är gravid så lite stöd är säkert skönt längre fram.
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • CathrinLarsson

    Kan börja med att berätta att kudden var toppen att somna med, men när jag vaknade i natt för att gå på toa så hittade jag kudden på golvet... Men den var toppen att ha som stöd! =)

    Sen går jag in i v.20 idag. Känns helhärligt!
    Bjuder er på morgonens magbild!


    Har börjat fundera lite på det här med vikten...
    När jag skrev in mig v.5-6 så skrev jag in mig på 73,4 kg och vägde i morse 73,7 kg... Jag har med andra ord gått upp 0,3 kg och har gått halva tiden. Efter inskrivningen blev jag iofs sjuk och tappade 71,4 kg, så om jag utgår från det så har jag iofs gått upp 2,3 kg. Jag gick iofs inte upp så mycket med sonen heller, men hur mycket har ni andra som varit gravida gått upp i halvtid? Jag gick bara upp 13 kg med sonen, så det var ju inget jättearbete att gå ner igen, så jag borde kanske inte klaga så mycket... Men jag börjar fundera på om jag äter för lite trots allt...

  • enlitenbitkaka
    CathrinLarsson skrev 2011-08-19 19:24:37 följande:
    Kan börja med att berätta att kudden var toppen att somna med, men när jag vaknade i natt för att gå på toa så hittade jag kudden på golvet... Men den var toppen att ha som stöd! =)

    Sen går jag in i v.20 idag. Känns helhärligt!
    Bjuder er på morgonens magbild!

    Har börjat fundera lite på det här med vikten...
    När jag skrev in mig v.5-6 så skrev jag in mig på 73,4 kg och vägde i morse 73,7 kg... Jag har med andra ord gått upp 0,3 kg och har gått halva tiden. Efter inskrivningen blev jag iofs sjuk och tappade 71,4 kg, så om jag utgår från det så har jag iofs gått upp 2,3 kg. Jag gick iofs inte upp så mycket med sonen heller, men hur mycket har ni andra som varit gravida gått upp i halvtid? Jag gick bara upp 13 kg med sonen, så det var ju inget jättearbete att gå ner igen, så jag borde kanske inte klaga så mycket... Men jag börjar fundera på om jag äter för lite trots allt...
    När jag väntade dottern gick jag upp 6kg de första nio veckorna. Sen stod det stilla. Gick inte upp ett gram mellan v.9 och 23 då hon föddes. De första  6kg berodde ju förmodligen på att äta var det enda som funkade för illamåendet. Sen om man har några kilon extra brukar bebben ta av dem
    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Vi som planerade graviditet sommaren 2011 och fick ett +