• Sparvöga21

Kvadrupeltest ?

Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)

• Svar på tråden Kvadrupeltest ?
  • Sparvöga21

Förstår din beslutsångest.. det är inget lätt val och inte lätt att ge råd till dig heller... Det enda jag kan råda dig till är att du och din kille sätter er ner och pratar igenom allt, alla tankar och känslor, vad magkänslan och ert förnuft säger er. T.ex om ni kan tänka er ett barn med något slags syndrom eller om det är helt otänkbart. Om ni kanske ska skaffa fler barn. Vet inte om du har haft svårt att bli gravid etc. Allt är bra att vägas in. Samt att ni pratar med er barnmorska om detta. Skönt att ha någon erfaren som kan ge er så mycket info som möjligt. Lycka till med vad ni än beslutar! Är det något jag kan hjälpa med eller om du har fler frågor så hör av dig! :)

• mallan74
    Sparvöga21 skrev 2011-08-24 16:22:43 följande:
    Fick beskedet på fostervattenprovet idag och allt var bra!!! Jippie!! Sååå skönt... Nu kan man verkligen glädjas och njuta av allt. Ska på RUL på fredag, spännande att få kika mera och få lite fler bilder :)

Det är på måndag du skall göra ditt kvadrupel? Hoppas allt går bra. Berätta gärna hur det gick.
    Vi hörs!
    Oh så skönt, grattis:) Njut av din graviditet fullt ut nu:) Hur var ultraljudet, berätta:)
    Har mitt blodprov på måndag, sen tar det ju en dryg vecka innan det kommer svar.
    Trevlig helg!
  • kron

Vad är kvadrupeltest? Vad består det av? Samma sak som KUB?

• Sparvöga21

Tror kvadrupel är något motsvarande KUB. Vi som bor i Halland erbjuds kvadrupel istället för KUB. Vad jag har förstått måste KUB göras innan vecka 13, medans kvadrupel görs mellan vecka 15-22.

• Sparvöga21

Hur har det gått för dig Mallan74? Fått något besked?

och för dig Livräddmedstil, tagit något beslut?

Hoppas ni mår fint :)

• mallan74
    Sparvöga21 skrev 2011-09-05 11:10:28 följande:
    Hur har det gått för dig Mallan74? Fått något besked?

och för dig Livräddmedstil, tagit något beslut?

Hoppas ni mår fint :)
    Hej:) Jag gjorde provet förra måndagen och har ännu inte hört något. Dom sa att om provet visar något att gå vidare med så ringer dom o är det normalt så kommer det ett brev. Väntar o ser. Hur lång tid tog det innan du fick svar o ringde dom då?
  • Sparvöga21

Hej!
    Så sa de till mig också + att det skulle dröja ca 10-12 dagar innan resultatet skulle komma.
    De sa även att ju sämre resultat det blev, desto fortare skulle de ringa.
    Efter 11 dagar ringde jag själv.... Och som du vet hade jag ju högre risk än normalt..
    Jag ville ju veta, eftersom jag redan var i vecka 16-17.
    Vilken MVC tillhör du?  OM det dröjer med svar.. så skulle jag ringa om jag var du.
    Hoppas det går bra!

• mallan74
    Sparvöga21 skrev 2011-09-06 10:51:58 följande:
    Hej!
    Så sa de till mig också + att det skulle dröja ca 10-12 dagar innan resultatet skulle komma.
    De sa även att ju sämre resultat det blev, desto fortare skulle de ringa.
    Efter 11 dagar ringde jag själv.... Och som du vet hade jag ju högre risk än normalt..
    Jag ville ju veta, eftersom jag redan var i vecka 16-17.
    Vilken MVC tillhör du?  OM det dröjer med svar.. så skulle jag ringa om jag var du.
    Hoppas det går bra!
    Hej! Fick besked per post idag. Provet visade låg risk:) Jätteskönt även om jag igentligen aldrig va riktigt orolig. Ultraljud om 10 dagar:)
Svar på tråden Kvadrupeltest ?