Kvadrupeltest ?
Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)
Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)
Förstår din beslutsångest.. det är inget lätt val och inte lätt att ge råd till dig heller... Det enda jag kan råda dig till är att du och din kille sätter er ner och pratar igenom allt, alla tankar och känslor, vad magkänslan och ert förnuft säger er. T.ex om ni kan tänka er ett barn med något slags syndrom eller om det är helt otänkbart. Om ni kanske ska skaffa fler barn. Vet inte om du har haft svårt att bli gravid etc. Allt är bra att vägas in. Samt att ni pratar med er barnmorska om detta. Skönt att ha någon erfaren som kan ge er så mycket info som möjligt. Lycka till med vad ni än beslutar! Är det något jag kan hjälpa med eller om du har fler frågor så hör av dig! :)
Vad är kvadrupeltest? Vad består det av? Samma sak som KUB?
Tror kvadrupel är något motsvarande KUB. Vi som bor i Halland erbjuds kvadrupel istället för KUB. Vad jag har förstått måste KUB göras innan vecka 13, medans kvadrupel görs mellan vecka 15-22.
Hur har det gått för dig Mallan74? Fått något besked?
och för dig Livräddmedstil, tagit något beslut?
Hoppas ni mår fint :)
Vi har inte gjort något test alls. Har varit på ett UL i v16 där allt såg bra ut, skall på RUL på onsdag. Får prata mer med dom då ev. Jag känner mig fortfarande osäker, men nu kanske det är för sent...
Hej!
Så sa de till mig också + att det skulle dröja ca 10-12 dagar innan resultatet skulle komma.
De sa även att ju sämre resultat det blev, desto fortare skulle de ringa.
Efter 11 dagar ringde jag själv.... Och som du vet hade jag ju högre risk än normalt..
Jag ville ju veta, eftersom jag redan var i vecka 16-17.
Vilken MVC tillhör du? OM det dröjer med svar.. så skulle jag ringa om jag var du.
Hoppas det går bra!
Åh så skönt! Stort grattis!!