Kvadrupeltest ?
Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)
Hej! Jag är i vecka 15 och skall göra kvadrupeltest imorgon på MVC. Någon annan som gjort det? Hur gick det? Någon som kan berätta mer om det? Tack :)
Hej! Jag är i vecka 12 och ska göra ultraljudet på tisdag för att fastställa hur långt gången jag är. Efter det ska jag fatta beslut om jag vill göra kvadrupeltestet elr inte. Är fortfarande lite osäker. Gjorde du också ultraljud innan? Hur kändes det, vad sa dom på ultraljudet och hur kom du fram till beslutet att du nu ska göra testet? Många frågor :) Lycka till imorrn :)
Hej Mallan :). Jag gjorde UL i vecka 12 och gick igenom allt med barnmorskan. Allt såg bra ut på UL men de ser inte direkt mer än att hjärtat slår och mäter hur stort det är. Därefter erbjuder de kvadrupeltestet. Det gör de till alla över 35. Har funderat mycket över det där... Ska ta det nu på morgonen och får besked om ca 1 vecka. Hoppas det går bra på ditt UL!
Hoppas du får ett bra besked! Håller tummarna:) Hur va känslan att se bebisen på ultraljudet? Fick du möjlighet att köpa någon bild elr mätte dom bara o kolla så att allt va okej?
Tack :). Får vänta 10-12 dgr på testresultat. Känns lite långt... :-/ Det var fantastiskt att se UL. Vi fick en bild. De kollade så hjärtat slog och mätte. Inget mer. Men en otrolig känsla var det. Berätta gärna hur det gick på tisdag. Må så gott.
Så härligt att få en bild. Förstår att känslan var fantastisk:)
Resultatet blir bra ska du se:)
Dax imorrn kl 10 för mig, är lite nervös men det är ju bara ultraljudet då. Blodprovet sker sen i vecka 15. Hör av mig imorrn:)
Hur gick det idag? hoppas bra!!
Det gick jättebra:) Allt såg så fint ut o känslan av att se den lilla därinne va helt fantastisk:) Är i vecka 12+1 så jag har fått tid för blodprovet om 3 veckor. Hur mår du annars? Vore kul att följas åt:)
Roligt att höra att allt såg bra ut :). Underbart att se på UL tycker jag. Nästa gång är den 26:e aug. Längtar! Fick du en bild? Hur kom det sig att du bestämde dig för att göra testet? Vore jätteskoj att följas åt :).
Vi fick 2 bilder:) Mitt nästa ultraljud är i september. Jag känner att jag ändå vill gå vidare med att göra blodprovet, där finns det ju ingen missfallsrisk. Det svåra blir om siffrorna visar dåligt och man måste ta beslut om fostervattensprov. Då blir det jobbigt. Men jag bekymrar mig inte för det nu i första hand utan njuter av det vi fick se igår och tar ett steg i taget:) positivt tänkande:) Hur resonerar du kring provet du tog? Känner du dig orolig?
Härligt att du tänker positivt :). Det försöker jag också göra, samtidigt som jag lite då och då kanske funderar lite för mycket på det . Eftersom jag är 39 så kändes det rätt att göra testet, men å andra sidan vet jag inte hur vi går vidare om det blir ett dåligt resultat.. Testet är ju inte 100%. Tiden går sakta nu.. vill ju veta resultatet.. De sa att de oftast ringer direkt om det inte ser bra ut, annars får man resultatet per brev. BM sa att ju längre tid det dröjer desto bättre resultat. ..hoppas man kan lita på det?..