• Scream2

    Familjelivs stora Fototävlingstråd

    TS!
    Fotade du då din bild inom två minuter?
    Jag menar du skriver i TS att EFTER att temat satts så FOTAR vi våra bidrag och lämnar dom!

    Känns som du valde tema efter den bild du ville tävla med, som du redan fotat.Och då är säkert inte heller inlägg nr 10 ok!  

  • Scream2
    Astarte skrev 2011-08-05 14:38:49 följande:
    Jaha, då kan inte jag vara med. Den här tog jag förra veckan. Trodde att man fick vara med om det är jag som tagit bilden.

    Precis!

    Jag tror samtliga som lämnat bidrag får göra om och göra rätt  
  • Scream2
    N a t h a l i e skrev 2011-08-05 14:43:43 följande:
    Jag fotade efter jag satte temat ja, vadå?

    På TVÅ minuter? Du skrev inlägget, gick från datorn, fotade djuret, fick in bilden, satte din signatur och fixade storlek mm och la upp den här, på TVÅ minuter?
  • Scream2
    N a t h a l i e skrev 2011-08-05 16:34:13 följande:
    Jasså nu förstod jag bättre hur du menade. Jag skulle ha skrivit först o sen fotat. Jag gick o fundera på tema o kom på det med katten o fota ett djur i närbild. Fotade o sen la temat. Skulle givetvis ha skrivit det först ju.

    Mao har du inte följt dina egna regler och bilden är diskad!
  • Scream2
    Inima skrev 2011-08-05 16:48:40 följande:
    Det känns ju lite onödigt.

    Varför det? Jag tycker det är av högsta vikt att TS följer sina egna regler! Annars ser hon bilden först och lägger temat sen....ska det inte vara en utmaning även för TS?
  • Scream2
    Nilenna skrev 2011-08-05 19:10:54 följande:

    Menar du att hon har större chans att vinna nu än om hon hade fotat efter hon skrivit in temat och bilden då kommit in 15 minuter senare? Det spelar väl ändå inte så stor roll.

    Dessutom kanske du vinner nästa gång och får välja tema (om det nu är tänkt att det ska vara vinnaren som väljer nytt tema), och då kan du välja tema efter vad du vill fota för bild. Jag menar, det vore väl dumt att välja ett tema som man själv inte vill eller kan fota en bild till.

    Men jag får väl ändå tycka att när TS startar en ny tråd så ska väl TS vara insatt med de regler TS själv har skrivit ihop!!!! Det var ju uppenbarligen en tråd för bilder som man tar EFTER att temat är satt!!!! Att då springa och ta en bild före och sen lägga tema tycker jag ger en bild av en människa som inte tycker att det är så noga med relger...ska det vara så ska det vara!!!! Annars kan det kvitta! Det handlar om att vara ärlig och visa att man inte längre fuskar!
  • Scream2
    Inima skrev 2011-08-05 19:52:15 följande:
    Ja men då borde ju TS få ändra tema igen, och inte bara få ta om bilden?

    Nä, nu vet alla temat och ska TS ta om bilden har hon samma förutsättningar som vi andra, för nu ligger väl inte kissen kvar på samma ställe antar jag
  • Scream2
    Nilenna skrev 2011-08-05 20:03:21 följande:

    Har inboxat dig. Läs ts och följ hennes regler vettja; "Man får absolut inte vara otrevlig här"

    På vilket vis är jag otrevlig? Jag har läst och jag har svarat! Självklart, då jag är en hyfsat uppfostrad människa som gillar när det är ordning och reda och när folk tävlar på LIKA VILLKOR!
  • Scream2
    Ulf Harrys Farsa skrev 2011-08-05 21:22:18 följande:
    Jävlar va ni tjatar om TS bild, kan ni SKITA i det nu och gå vidare i livet?

    Nope!
  • Scream2
    Inima skrev 2011-08-05 21:38:50 följande:
    Okej, är det någon mer än Scream som inte tycker att TS bidrag är emot reglerna?

    Jag tycker iaf att det är en petitess och att vi kan lägga ner det nu.

    Är det verkligen en petitess att inte följa sina egna regler? Vad ger det för signaler mot oss andra?
  • Scream2
    Inima skrev 2011-08-06 13:31:07 följande:
    Menh erregud hon har ju förklarat att det var ett misstag. Hon glömde bara skriva temat innan hon tog kortet. Är det verkligen värt att bli så upprörd över det?

    Hon kommer iaf få min röst.

    För att du tycker synd om henne? Annars tycker jag det är lämpligt att börja diskutera vem man röstar på och varför i själva omröstningstråden!
  • Scream2

    Tema: Djur i närbild 1.



    2.


    3.



    4.



    5.



    6.



     7.

  • Scream2
    Tema: Djur i närbild 1.


    2.


    3.



    4.



    5.



    6.



    7.


  • Scream2
    Tema: Djur i närbild 1.


    2.


    3.



    4.



    5.



    6.



    7.


  • Scream2
    Nilenna skrev 2011-08-07 23:30:13 följande:
    Är det en Birma? Tycker nästan de ser så ut. Väääldigt fin katt.
    Ja det är en birma!
  • Scream2
    Piingu skrev 2011-08-12 11:22:10 följande:
    Haha, men då blev det ju en rörig fototävling..=)
    Som vi inte ens vet när den är slut...
  • Scream2

    Nytt tema:

    Yrke
    (fri tolkning, kan vara klädsel, redskap, ja nåt som på nåt vis hör ihop med ett yrke)

  • Scream2
    Piingu skrev 2011-08-13 10:31:47 följande:
    Okej. Och för någon som är amatör men vill gärna vara med och leka ändå. Ska man fota på något särskilt sätt?
    Hur menar du då? Just för temat eller tråden generellt?

    Enl temat så ska du efter dina förutsättningar skapa en så bra bild som möjligt, hur du går tillväga är ganska oväsentligt så länge du har gjort allt själv och är nöjd med din bild!
Svar på tråden Familjelivs stora Fototävlingstråd