• toa

täcka finnar med smink

min dotter som är 13 år har finnar som hon vill täcka med smink

hon har hört att i.d bare minerals foundation och maybelline mineral foundation hjälper att
    täcka finnar plus är den oljefritt
    ni som har använt den är den bra? den kostar 450 kr och 159 kr
    det tycker jag är lite dyrt finns det någonstans där den finns lite biligare    

• Svar på tråden täcka finnar med smink
  • Lindreas

Fast hur länge har hon haft finnarna egentligen? Man brukar ju säga att man ska ge medicin några månader för att hinna ge effekt, så hon kan ju inte ha hunnit testa SÅ himla många än? Eller så har hon givit upp för snabbt.

Smink döljer kanske problemet, men det kommer inte bli bättre av det.

• Kimona
    toa skrev 2011-08-06 16:04:23 följande:
    jag vet men hon vill inte ha mer medecin 

hennes kompisar använder oljafritt smink så hon vill också 
    Ojj så alla 13 åringar använder foundation idag? :O herregud
    Och mina klasskompisar tyckte jag var översminkad med kajal, mascara och läppglans
  • Xofina
    Kimona skrev 2011-08-06 16:27:54 följande:
    Ojj så alla 13 åringar använder foundation idag? :O herregud
    Och mina klasskompisar tyckte jag var översminkad med kajal, mascara och läppglans

Jag gjorde det inte och det var då inte länge sedan jag var 13 år..inte förens vid 15 års ålder.
    Gick i en cityskola (Rålambshovsskolan i Stcokholm) och umgicks med de "coola tjejerna" men inte behöver man smink för det?
    Förlåt men det finns inget vidrigare än tjejer med en kaka i ansiktet.

"Täckstift" är mitt tips! Lumene täckstift. Använt sedan jag var 15 år tills nu och det är det bästa någonsin, make up stores har också en burk med olika så man blandar själv färg, ska vara jätte bra också.
    Lumene går väl på 90 kr och håller LÄNGE, mina håller 5-6 månader. Hon ska INTE dutta med själva stiftet på finnarna utan använda tops för att minska risken för bakterier. (Bakterier = ännu mer finnar)
    Tvätta ansiktet OFTA med bara vatten och torka med toapapper inga handdukar, ska hon tvätta ansiktet med tvål köp "lactacyd" utan parfym. Använder det varje gång jag duschar, och säg åt henne att inte pilla med finnarna. Glad
  • Xofina

För att inte torka ut huden så använd en bra ansiktskräm varje morgon. (Lätt man torkar ut när man tvättar ansiktet ofta)

• Carisma95
    toa skrev 2011-08-06 16:04:23 följande:
    jag vet men hon vill inte ha mer medecin 

hennes kompisar använder oljafritt smink så hon vill också 
    Och hon är medveten om att täcka finnarna med massa smink förmodligen bara gör huden värre, men hon vill ändå göra det?

Vilka receptbelagda preparat har hon testat? När fick hon och finnar (eftersom hon inte är så gammal)? Har hon testat p-piller. Vissa sorter hjälper riktigt bra!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Xofina
    Carisma95 skrev 2011-08-06 16:57:55 följande:
    Och hon är medveten om att täcka finnarna med massa smink förmodligen bara gör huden värre, men hon vill ändå göra det?

Vilka receptbelagda preparat har hon testat? När fick hon och finnar (eftersom hon inte är så gammal)? Har hon testat p-piller. Vissa sorter hjälper riktigt bra!
  • toa

det är inte därför hon vill sminka sig 
    hon säger varje dag att hon är ful

och mineral foundation har många olika färger medium beige är hennes färg och då ser der inte
    ut som om hon har smink

mineral foundation är oljafritt så det kommer inte att bli  värre många i youtube säger det      

• Lindreas
    toa skrev 2011-08-06 17:43:45 följande:

det är inte därför hon vill sminka sig 
    hon säger varje dag att hon är ful

och mineral foundation har många olika färger medium beige är hennes färg och då ser der inte
    ut som om hon har smink

mineral foundation är oljafritt så det kommer inte att bli  värre många i youtube säger det      

Prata med en hudterapeut i stället, youtube är liksom ingen säker källa.
  • toa

men vilken är bättre i.d bare minerals foundation  eller sheer cover

Svar på tråden täcka finnar med smink