• toa

täcka finnar med smink

min dotter som är 13 år har finnar som hon vill täcka med smink

hon har hört att i.d bare minerals foundation och maybelline mineral foundation hjälper att
    täcka finnar plus är den oljefritt
    ni som har använt den är den bra? den kostar 450 kr och 159 kr
    det tycker jag är lite dyrt finns det någonstans där den finns lite biligare    

• Svar på tråden täcka finnar med smink
  • Carisma95
    toa skrev 2011-08-06 17:43:45 följande:

det är inte därför hon vill sminka sig 
    hon säger varje dag att hon är ful

och mineral foundation har många olika färger medium beige är hennes färg och då ser der inte
    ut som om hon har smink

mineral foundation är oljafritt så det kommer inte att bli  värre många i youtube säger det      

Och när hon tycker att hon är ful är svaret att sminka sig....?
    Ursäkta, jag tror jag väljer att lämna tråden här innan jag säger/skriver något dumt.

Lycka till.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Xofina
    toa skrev 2011-08-06 17:43:45 följande:

det är inte därför hon vill sminka sig 
    hon säger varje dag att hon är ful

och mineral foundation har många olika färger medium beige är hennes färg och då ser der inte
    ut som om hon har smink

mineral foundation är oljafritt så det kommer inte att bli  värre många i youtube säger det      

Carisma95 skrev 2011-08-06 19:07:57 följande:
    Och när hon tycker att hon är ful är svaret att sminka sig....?
    Ursäkta, jag tror jag väljer att lämna tråden här innan jag säger/skriver något dumt.

Lycka till.
    Enligt henne kanske svaret är att sminka sig, kanske är rädd för att andra ska säga något dumt till en?
    Dagens ungdomar är fruktansvärt råa.. Det gäller hela tiden att rätta sig efter dem i skolan annars blir man utfryst och mobbad. Det är så det är, oavsett vad man säger.

Jag själv hatar att visa när jag själv har finnar, vad gör jag åt saken när jag går ut? jo jag försöker dölja dem? Och då är väl smink hjälpen? Visst jag är 21 år men jag säger då de, i skolan var det 100000% värre..
    Fattar inte att ni aldrig förstår det, jo hon är 13 år gammal men det är vid den tiden folk börjar hålla på i skolan, är du "fel" person i deras ögon är du no one. 

Toa  -  Jag vet tyvärr inte vilka som är bäst men du verkar vara en toppen mamma som tänker på din dotter!
    Tänk bara på att hon ska ha något under foundation så sminket inte åker in i porerna och irriterar ännu mer. 
  • toa

naj det är ok för jag själv tycker att det är dumt.

alla säger att hon är gullig det är bara hon själv som tycker det

hon använder aldrig smink. det här är första gången hon kommer att ha smink ute men hon har bestämt att köpa sheer cover från tvshop   

• toa

även om det är dyrare så är den bättre än smink

• Kimona
    toa skrev 2011-08-06 18:01:21 följande:
    men vilken är bättre i.d bare minerals foundation  eller sheer cover
    Det är ju upp till var och en, alla har olika hy. Jag har bara testat sheer cover, men vet att den är bra, så jag lär inte byta
  • joho
    toa skrev 2011-08-06 18:01:21 följande:
    men vilken är bättre i.d bare minerals foundation  eller sheer cover
    Den som inte innehåller Bismuth. 
    Bismuth används av de flesta ledande märkena verkar det som...
    Det kan orsaka väldiga hudproblem... och om man byter till en annan sort som inte innehåller bismuth så ska man tvätta borsten noga om man inte byter den också.

lite info här:
    www.123minerals.eu/sv/bismuth.html

• toa

jag vet men bismuth kan orsaka problem till känslig hud
    min dotters hud är inte så känslig så det är ok

kimofdrac använder du sheer cover? de säger ju att den kan täcka fläckar och så men kan sheer cover täcka finnar   

• joho

Man behöver inte ha känslig hud för att ha/få problem med det ämnet. 

• toa

det är det vad jag sa till henne men hon lyssnar inte 

• Kimona
    toa skrev 2011-08-06 22:11:39 följande:
    det är det vad jag sa till henne men hon lyssnar inte 
    Men alltså, om det är du som ska betala är det väl du som bestämmer?
    Annars får hon väl köpa vad hon vill för sina egna pengar?
Svar på tråden täcka finnar med smink