Min dag idag med tre barn 4.5 år, 2.5 år o 1 månad:
Går upp 06 med äldsta o yngsta barnet
07:00 får äldsta frukost bestående av en smörad macka o ett glas mjölk, varav halva mackan äts.
07:30 vaknar mellanbarnet som ber om välling o får det. Allt äts framför alfons på dvd.
08:00 klär sig äldsta barnet
09:00 klär jag på mig (BH o knälångt linne) + plockar lite i vardagsrum, hall o kök (ligger kläder o leksaker överallt efter igår)
Och nu är klockan halv 9, de två stora är uppe o leker, mellanbarnet fortfarande naken o med bara välling i magen så snart blir det nog dags för lite macka/yoghurtmellis. Jag har bara linne o BH på mig, osminkad o okammad o kommer så vara. O jag har hunnit amma 4 ggr xD
Om minsta fortsätter sova nu så ska jag upp o hjälpa barnen städa sitt rum, sen blir det mellis o efter det går nog barnen ut o leker o då kanske jag sätter på en tvätt o förbereder lunch mellan blöjbyten o amning. Kommer nog borsta igenom håret vid nåt blöjbyte o tvätta ansiktet typ
Efter lunchen sätter jag igång diskmaskinen o plockar undan lite snabbt. Det är alltid lite smårörigt i speciellt köket eftersom där är så litet, men med mycket grejjer. Sällan disk o sånt tack vare diskmaskinen, men istället nappflaskor, målarfärger, pussel, böcker osv som ligger o skräpar på bänk o bord...
Försöker få lite datortid medan jag ammar o för o kväva det dåliga samvetet gentemot barnen så går jag ut o gungar lite med dom. Sen in o ev. tömma diskmaskinen o lägga tvätten i torktumlaren (om jag har lust, haha) Läsa en saga för barnen om minsta sover en längre stund o är barnen glada o på gott humör så förbereder jag så middan är klar när maken kommer hem.
Vi brukar städa undan om kvällarna, om barnen somnar tidigt. Lägga tillbaka leksaker, tömma/fylla diskmaskinen, sätta på en tvätt osv så man (jag) inte ska vakna upp till ett bombnedslag. O angående kläder/utseende... Jag har fortfarande massa gravidvikt kvar så knappt några kläder passar eller siter skönt så jag lever i mina långa linnen/klänningar o ska jag ut drar jag på mig leggings under
Sminkar mig sällan o sätter upp håret i en tofs om jag "piffar till mig"
Huvudsaken är att vardagslivet fungerar o känns fungerande o att man känner sig lycklig o tillfreds med livet tycker jag -oavsett lagad mat från grunden eller take away, oavsett nyduchad med senaste frisyren eller kråkbo, oavsett skinande rent hemma eller skit i hörnen =)
Jag skäms inte om det ligger ovikt tvätt i soffan, sketna kastruller på spisen eller ton av leksaker på vardagsrumsgolvet... Det kan man ju alltid ta senare