• alven85

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Hej! Therese heter jag och har bf 6/9 men vill verkligen föda nuuuuu! Har en massa luriga förvärkar. Igår jobbade det mycket i livmodern hela dagen och på kvällen blev det värre och gjorde riktigt ont. Och stissig som man blir så börjar man att få upp hoppet om att det kanske är dags men nähä.... Det försvann när jag gick och la mig och har varit lungt sen dess... Obestämd
    Hur länge kan man ha onda förvärkar igentligen? Jag satt och klockade för första gången för över två veckor sen, tycker ju att det borde vara på riktigt snart!  

• alven85

Spännande med bf samma dag!! Glad Vill inte riktigt tro på att det kan hålla på så här i 4 veckor till... Jag har en son sen innan som blir 4 i december. Han föddes på bf så dum som man är så har jag tänkt hela denna graviditeten att jag ska föda innan bf.... 
    Varför gör man så? Planerar och tänker en massa om hur det ska gå till och nu är jag typ besviken på att jag inte fött ännu! Har hela tiden tänkt att det blir ett augustibarn, redan när jag plussade så tänkte jag att den 28/8 så kommer barnet att födas! Ha ha!!! Får hålla tummarna för det!
    Har du barn sen innan? 

• alven85

Aj då... Det låter inget vidare att handla mat med kryckor. Hade nog vilat om jag vore du. Själv har mina foglossningsbesvär blivit bättre nu på slutet. Tidigare var jag sjukskriven på 25% men det beror ju säker på att jag redan är fl ledig och har varit det i två veckor redan. Känndes viktigt att gå hem tidigt eftersom det har varit så tungt och jobbigt tidigare i graviditeten, Men nu kan jag undra om det var så smart. Sen jag gick hem för två veckor sen har jag bara sökt tecken på att det ska vara på gång... Hade jag stannat på jobbet så hade iaf tiden gått fortare... men men... 
    Nu ska jag betala räkningarna så det är klart denna månaden... Sedan blir det nog en promenad, solen skiner och det är jättefint väder så det är väl bäst att man kommer ut nåt idag! Glad 

• alven85
    RedTopaz skrev 2011-08-23 12:47:17 följande:
    Statistiken säger ju att barn nummer två kommer 2 dgr före första barnet. Stämde iaf för mig :)

Då hoppas jag på statistiken!! Vill helst föda några dagar innan eftersom halva vår familj/släkt fyller år första veckan i september... Vore ju trist om bebisen inte får en egen födelsedag!
  • alven85
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-23 13:58:10 följande:
    Jaha ja då var jag hemma igen då. Kommer vara gravid till november minst. Faaaaan vad ledsen jag är just nu. Vill verkligen bara gråta. 38+6 idag. Ida kom 38+2. (Så där föll statistiken igen) BM undersökte och det har knappt hänt nånting på en vecka trots värkarna igår och alla sd. Är fortfarande öppen drygt 1 cm och tappen är ca 1 cm. Hon hade liiiite lättare att komma in till huvudet men inte mer än så. Hon tyckte också det borde hända mer och snabbare nu så hon blev fundersam och sa att nästa besök som blir på bf den 31/8 så gör hon så att hon ringer och konfererar med bedömningsmottagningen på Akademiska om jag inte fött än. Hon verkade inte direkt tro att jag skulle fött då heller utan lät mer som att i den här takten så... och så vidare. Jag kan knappt gå. Fick stanna var 100e meter för att det tryckte så mycket och det kändes som om jag skulle kissa på mig. När vi kom fram till mvc fick jag en jätteond sd men sen inget mer. Har ett sf-mått på ca 37 men bm säger att bebis känns mindre än så så det är väl bara jag som är tjock. Hahaha.

Välkomna till gnälltråden Molly50 och TigerTesa!

Tack! Jag ska träffa bm imorgon, har vart helt övertygad om att det inte skulle bli av eftersom jag skulle ha bebis vid det laget men icke!!! Så det är väl det roligaste jag har framför mig... Laddar för att jag ska gnälla av mig så mycket det går och hoppas på att hon vill kolla hur det ser ut där nere, om alla dessa förvärkar ger någonting eller om det är som för dig Ullrika. 
    Har inte fått gjort nåt vettigt alls idag... Skulle väl vara tvätten då! Flört Nu ska jag hämta sonen på dagis så får vi se hur jag ska kunna roa han resten av dagen. 
  • alven85
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-23 19:27:32 följande:
    Hahaha och jag har just ignorerat skrikande fogar och smärtor i magen för att knäskura badrummet. Rotborste på golvet och panelborste på väggarna och dragit fram badkaret för att få bort all jäveläcklig skit som fastnat på väggen där bakom. Får se om jag bara får ont eller om bebis tycker det är för obekvämt där inne om jag ska hålla på så här!

Värst vad ni har varit hurtiga idag!!! Förvånad Jag är typ imponerad över över att jag tog en extra lång och rask promenad innan idag, men det enda resultatet utav det är en jättehemsk foglossning Skrikandes
  • alven85
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-23 21:48:19 följande:
    Ja tror de iaf. Har ringt hem gubben & ringt FL å de sa att ja ska lägga en kökshanduk i trosorna & är det vattnet som har gått så kommer de mera annars e de flytningar?!

Hur kan de va flytningar när de bara rann hur mkt som helst kändes som ja kissade på mig. De kommer ju typ inget mer nu.. :S?

jaja vi får la se vart de leder de här :P

Wiiiieee!!! Spännande!!! Håller tummar och tår Skrattande
  • alven85

Har du gjort nåt särskillt idag Carolina för att det magiska ska ske?

• alven85

Hej på er! Skrattande Tråkigt Caroline att dom inte kunde se säkert om vattnet hade gått... Håller tummarna för dig! 

Jag har precis kommit hem efter en tur till stan. Först var jag på besök hos BM, det kändes jättebra! Släppte på allt och grät lite... Beklagade mig över mina jobbiga förvärkar. Jag bad om att hon skulle kolla läget därnere om förvärkarna gör nån nytta. Det gjorde hon! Vet inte om hon gjorde en hinnspepning?? Hur vet man det? Eller är det samma sak? För direkt efter så gav hon mig en binda och sa att man kan blöda lite nu efteråt. Och jag har blött lite grann nu, första gången jag kissade efter besöket kom en rejäl blodklump !!!!! Skrattande Hoppas att det kan hända nåt nu!! Tappen var mogen och framåtriktad, öppen 1 cm. Efter att hon har retat lite så har det känts lite konstigt i magen, trycker och spänner på ett annorlunda sätt.   
    Efteråt har jag gått på stan och köpt några presenter till Emilo, min stora kille. Tänkte ge han paket när han blir storebror, framförallt för att allt fokus inte ska hamna på den lill* när den kommer. Sedan blev det en storhandel på Willys... Puhhhh!!! Är helt slut nu och ska inta soffläge!  

• alven85

det fortsätter att kännas annorlunda i magen, en del mensvärksmärtor har jag haft under dagen. Det hjälps inte att jag är hoppfull även fast jag inte borde det. Är ju såååå jobbigt när man blir besviken... Ser fram emot att se på förlossningar snart!! Skrattande Bara en halvtimma kvar!!

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(