• Birgers

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Hej på er! Jag hoppar in på ett hörn:) jag har Bf imorgon. Gravid med andra barnet. Fick första på Bf +4 med värkar som började Bf +2. De kom runt 4 på morgonen och var regelbundna direkt. Innan hade jag haft mycket sammandragningar och slem propp som släppte i omgångar. Nu känner jag ingenting. Knappt en sammandragning och ingen molvärk. Sover rätt bra om nätterna.. Lugn bebis. Nä. Min första hade disco dagen innan de satte igång och denna är inte heller lugn. Inte ett dugg. :) Riktig drygt att vänta och man letar tecken heeeela tiden. Å så surar man varje morgon när man vaknar.

• Birgers

Åhh, vilka vänner:) det hade varit önsvärt:)

• Birgers

Allvarligt.. Jag får inte till det där med att citera (kopiera) inlägg. Kanske inte fungerar på en iPad? Medlemslista:) Birgers: Jag heter Frida, snart 32år och bor i Göteborg tillsammans med min sambo Mattias och dotter My på 2år och 4mån. Väntar nu andra barnet. Bf 22/8.. ehhh imorgon;)

• Birgers

Jag är rätt pigg. Inga känningar men jag som många andra försöker hitta lite ont lite här och var men jag vet ju att när det väl drar igång så gör det oooont:) så natten lär bli lugn (hoppas inte).. Syns imorgon tjejer! Hoppas vi får mycket värk:)

• Birgers
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-22 05:47:28 följande:
    Jävla skit vad ont det gör nu. Sd var 5e minut ca som gör ONT! Får nog gå upp för då lär det ge sig. Förvärkar gör ju det om man ändrar ställning för det mesta. Trött jag är på detta nu!
    Oj, det händer grejor:) Hoppas det var på riktigt nu och att ni är inne:) 
    pusskalas skrev 2011-08-22 09:50:52 följande:
    God morgon alla! Har verkligen inget roligt att berätta!

Har ni?
    Jag hade faktiskt en del sammandragningar igår när jag lagt mig. De kom ofta och tryckte nedåt men gjorde inte ont precis. Blev kissinödig heeela tiden och var uppe 4 gånger första timmen bara för att kissa. Det hade med trycket nedåt att göra. Men sedan somande jag och idag känns det lugnt. Lite småkänning i rygg men inget annat. Såhär kan det ju hålla på ett tag.. Idag är det i alla fall Bf. Så den har några timmar på sig att kika ut, hehe.. Funderar på vad man ska hitta på idag? Några förslag? Jag har precis lämnat dotter på dagis och ska hämta henne 15.30. Skönt. (man ska få ha dem i 100 % där samt de första 4 veckorna när bebis är född ska de oxå få vara där 100%)

• Birgers
    Siie skrev 2011-08-22 10:33:05 följande:
    Jag har fortfarande lite onda sd men inte alls lika mycket som inatt, natten var en pina.. Gav upp och gick upp och duscha 05.45, så när det var dax att väcka dottern vid 7 hade jag hunnit gjort klart allt :)

Så nu efter ett besök på skolan så ska jag försöka vila lite.. Ska hämta hem henne vid 12.30..

Så idag blir det nog inte mycket gjort, förutom bm besök kl 15.. Kanske hyra någon bra barnfilm och äta massa onyttigt för att trösta sig att man fortfarande har bebis på insidan.. Min längsta graviditet någonsin, sist födde jag i v 38+0, så känns som om man går på övertid :P

Vad gör ni andra?

Är det någon som vet hur reglerna är runt fritids? Jag vågar inte lämna henne längre eftersom jag är ledig.. Men är ju så mycket roligare för henne att vara med kompisar än tjocka trötta mamma.. Hon borde ju kanske kunna få vara kvar till 14 om dagarna.. Tycker jag iaf :)
    Jag lämnade min dotter imorse och ska hämta henne 15.30. Man får lämna dem 100 % fast jag är hemma och är fl med barnet i magen. Jag får även lämna in henne 100 % de första fyra veckorna som bebisen är här hos oss på rikigt. Prata med dem. De trivs ju bättre på dagis än hemma med oss som är trötta och orkar inte vara så påhittiga just nu. 

Funderar faktiskt på att ta en liten promenad. Men betoning på liten. Jag har lite problem med fogarna om jag härjar för mycket men idag känner jag mig rätt pigg. I eftm ska det regna här så kanske lika bra att passa på:) Ska bara ta mig till strumplådan och sedan försöka kränga på mig ett par skor. Det i sig känns som ett stort projekt, hehe.. 
  • Birgers
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-22 11:04:45 följande:
    4 timmar med kraftiga sd som gjorde riktigt ont emellanåt. Ca 6-8 minuter emellan. Sen som om inget hänt var dem borta. Har fortfarande sd och det trycker lite nedåt men inte mer än så.

Grät lite förut eftersom jag känner att det kommer bli likadant som sist och då var jag så trött när det väl var dags att jag inte orkade med förlossningen riktigt. Kände mig maktlös och det som gjorde det hela ok till slut var att Ida inte tog stryk av den utdragna förlossningen. JAg är inte rädd för att föda men jag är rädd för att det ska ta en vecka igen.

Ida är ju inte på dagis idag men hon fick åka till mormor några timmar för jag har noll tålamod och känner mig som en värdelös mamma idag. Orkar inte leka med henne ju! Och gå ut och leka funkar inte heller för jag kan inte hålla samma takt som hon.
    Ahhh... skit med.. Man blir så irriterad för man tänkter ju såklart att NU är det på G. Förstår att du blir frustrerad. Jag höll på i 4 dagar med My. Fick täta onda sammadragningar i flera dagar och hann besöka sjukhuset 2 gånger, hemskickad med smärtstillande för att kunna sova. När jag åkte in på tredje dagen var jag öppen 4 cm. De tog vattnet och jag gjorde allt för att hjälpa till. Men det hände ingenting. Då fick jag ryggbedövning och värkstimulerande dropp eftersom jag var så slut att jag bara grät. Så jag håller med dig. Jag orkar inte med det där utdragna. Kan det inte bara komma igång och sedan så går allt lite snabbare. Vad säger BM när du pratar med dem? Kan de inte undersöka dig och se hur läget ser ut.. ? 

Tänk att hon hade det toppen hos sin mormor. Å nu får vi tyvärr vara lite värdelösa mammor:( Men jag förstår hur du känner. Man får så dåligt samvete. Det viktigaste är att du försöker VILA och samla energi..

kram på dig 
  • Birgers
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-22 11:23:29 följande:
    Känns rätt skönt att veta att man inte är ensam om såna där skitförlossningar även om jag tycker synd om dig med! BM och läkare uppe på sjukhuset har kollar sammanlagt 3 ggr men jag har bara varit öppen för ett finger. Är iofs framåtriktad, mjuk och förkortad men det verkar inte hjälpa. Iofs har med av slemproppen släppt sen sist de kollade och vi ska till BM imorrn igen men jag tror inte det har hänt nåt. Det gjorde inte det sist och jag fick precis som du dropp och så tog dem hål på hinnorna men det hjälpte knappt det heller. Trodde liksom inte det skulle bli samma sak denna gången och eftersom jag mått så väkldigt mycket sämre denna gången hoppades jag att bebis skulle komma ut tidigare faktiskt. Ida föddes 38+2 och jag är nu 38+5 enligt UL men förmodligen egentligen 39+3 eller nåt eftersom vi har fått räkna om då jag om UL stämmer fick plus innan ÄL och det känns aningen osannolikt.

Kram tillbaka!
    Den där slemmproppen är ju riktigt lurig. Min släppte förra gången. Men nu har jag inte sett röken av den. Sen att den släpper behöver inte betyda ngt. Ahh.. För man blir ju glad av att se den, haha.. Jag tittar noga varje gång jag går på toa. Precis som om den skulle gömma sig någonstans, haha.. 

Sedan är det ju retfullt att du är öppen och mogen. Varför kan det inte bara dra på då. Vad väntar kroppen på?! Jag ska oxå till BM imorgon. Dock har inte fått ngn undersökning. Jag tror inte att de gör det där jag är. Sedan ska hon på semester en hel vecka så jag får säkert gå till en ny efter imorgon. Det vill jag inte. När jag väl är hos BM så är jag väldigt glad och så.. Det är ju dumt. Egentligen borde man gå dit och gråta så kanske de agerar. För det är ju så jag känner men inte visar.

Jag kommer inte ihåg riktigt när jag hade ÄL. Men jag hade superkoll på det just då. Vi hade tre dagar där vi hmmmm, ja du fattar. Det var då vi blev gravida. Dumt att jag inte noterade det nu för att se hur det ligger till mot deras räkning.

Jag fick förresten tips från min BM sist jag var där:) Ät stark mat, typ indiskt och tryck på utsidan av fötterna, ovan hälarna samt undersidan uppe precis under tårna. Det kan hjälpa sa hon. Jag har testat men jag är säkert inte mogen och då spelar det ingen roll. Men kanske de funkar för dig?!

kram 
  • Birgers
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-22 15:35:23 följande:
    Kan dem dra upp huvudet?!  Herregud... Man kan ju vara gravid till jul som sagt! Min bebis har inte varit fixerad helt än utan ruckbar och BM säger att alla barn inte fixerar sig. Speciellt inte andra gången då man är liksom uttöjd sen innan. Läkaren vi träffade förra veckan sa att man aldrig "läker" helt efter en förlossning. Inte ens om det så går 20 år. Så kan det gå.

Jag har badat, färgat ögonfransarna, fixat fötterna, skrubbat kroppen och så vidare. Kände mig så deppad och nersunkad så jag behövde piffa lite. Till vilken nytta vet jag inte men det känns bra! Allid gläder det nån typ mig själv. Hahaha. 

Jag har tryck och LITE onda sd men inget som är direkt värt att nämnas egentligen. Känns mer än andra dagar men det kan lika gärna vara bättre imorrn.
    Verkligen duktigt av dig att piffa så. Det är kanske det man ska fokusera på istället för att fixa i hemmet. Det är ju faktiskt tråkigt att städa men ändå är det som det sitter en liten graviditetsstäderska inom oss alla, speciellt i slutetFlört

Jag gick en runda på 45 minuter ute i skogen. Låtsades leta svamp för att det skulle kännas meningsfullt. Det enda som kom ut av det var foglossnning som gör ont nu. Gjorde ont varje gång jag växlade bilen på väg till dagis. Sedan åkte jag och dotter och köpte glass. Såååå gott!! Nu blir det inte mer gjort idag. Tacos ikväll och ett parti yatzi. Kan rekommenderas. Det är enda gången jag inte tänker på förlossning:)
    emsika skrev 2011-08-22 14:18:10 följande:
    NU kanske det äntligen är på g??!? Vågar knappt hoppas... La mig att vila middag när sonen sov och vaknade efter en halvtimme med sammandragningar som faktiskt gör ont Skrattande Klockade dem efter ett par stycken och de första kom med 9 min mellanrum men redan nu, efter mindre än en timme, är de nere på 5 min mellan... Hmmm, får se hur det här fortsätter. Kommer säkert att avstanna totalt igen, men i  vilket fall har jag ringt hem mannen, han har en dryg halvtimme att köra. Vi måste åka och lämna sonen på vägen till bb så vi får inte vänta så länge denna gången. Sist åkte vi när jag inte klarade av att vara hemma längre, vilket inte var en bra idé. Bilresan tog 45 min och när vi kom in var jag i princip redo att börja krysta. Sen avtog värkarna visserligen så det tog 2 timmar innan han var ute, men ändå...

Mobilen är knäpp men ska försöka uppdatera vad som händer Skrattande Håll tummarna tjejer!
     Åhh, håller tummarna!! :) Det kanske smittar av sig:) 
  • Birgers

Fotmassage och målade naglar. Det vore fint det. Jag har kvar en del på mina tår. Men de skulle behöva lite nytt. Kanske det man ska satsa på imorgonSkrattande Be dem massera på utsida fot ovanför hälen samt på undersidan av foten där tårna börjar. Det fick jag som tips av min BM sist... 

Ingen som har känningar?? 

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(