• Birgers

Regelbunda värkar som avtar??? :(

Ja, ngn kan väl få lite värkar och ge oss andra hopp. De verkar trivas allt för bra i magen. Kanske ska man testa färdknäppen ikväll igen. Testade för två dagar sen men det gav inget. Det är säkert männen som kommit på det där tipsetSkrattande

• Birgers
    pusskalas skrev 2011-08-22 20:40:28 följande:
    Jag är så fruktansvärt osugen på att ha sex... Men va fasen. Sätter de igång så är det absolut värt det. Men fort ska det gå isf. Hahahaha
    Haha.. Ja, fort får det gå. Jag är ju bara ute efter en sak Flört och det vet killen om.. hahahaha.. Tror dock att det skulle vara bra om det vore lite mer oömsamt och lite längre men det vill man ju verkligen inte.. 
  • Birgers

Ja, imorgon ligger jag på fel sida dessutom. Undra hur många plusdagar man ska ta?! Rynkar på näsan

Jag har slutat svara folk som ringer och frågar. Precis som om man inte själv vill ha ut ungen. De får ringa min sambo istället. Det har jag sagt till dem. 

• Birgers

Grattis:) Underbart!! Så ska det gå till.. Nu kanske det händer grejor här Flört

• Birgers

Inte en enda känning inatt. Sd som bortblåsta. Vaknade imorse med mensvärk i rygg och mage men det verkar ha försvunnit nu efter frukosten. Dessutom var det inga Sd heller. Rynkar på näsan

Jag ska till BM kl 11. Då ska jag minsann gråta. Jag ska fråga om en hinnsvepning eller undersökning. Detta är ju skittråkigt. Nu känns det som om man får vänta hela dagen tills man får gå och lägga sig igen.

Undra om det är ngn annan som har fått värkar eller tom bebis? Glad 

• Birgers
    Siie skrev 2011-08-23 08:42:32 följande:
    Oh håller tummarna för saranen..

En annan har sovit som en stock hela natten.. Sambon frågade faktiskt när vi la oss om vi skulle färdknäppa och om han skulle göra iordning kanelte, haha han är redo han med nu.. Men sa faktiskt nej, ville få sova..

Idag känner jag inget alls, nada, nietch, nothing.. Fick däremot se min stora tjej bli lämnad på skolgården imorse, det kändes i mitt lilla hönsmammehjärta :)
    Färdknäpp blev det inte här heller. Man föredrar ju att sova Skrattande. Det känns som om det inte hjälper ändå. 

Ja, det skär i hjärtat att lämna de små. Jag lämnade min på dagis nu. Hon var ledsen och sa mamma hela tiden. Det är bara att le och vinka och låtsas som att det inte alls är hemskt. Helst vill jag bara springa tillbaka och ta med henne hem.. 
  • Birgers
    Maloma skrev 2011-08-23 09:31:33 följande:
    Kan du springa? Haha...

Ja det är så svårt att lämna dom när de skriker. Fick världens bamsekram idag o puss på kinden. Då vill man inte heller lämna sonen för då är han ju goast av alla.  Men oftast är det ju knappt man hinner stänga dörren innan barnen börjar leka och har det hur bra som helst hela dagen. 
    haha.. kanske inte springa.. Men jag borde kanske försöka?! Flört
    pusskalas skrev 2011-08-23 09:31:55 följande:
    min son ska böja på dagis imorgon, undrar hur det kommer gå den dagen jag ska lämna han o han gråter..fy va jobbigt det måste va!!! :(( men de gäller ju att inte visa att man själv vill gråta, eller hur?
    Nä, det gäller att visa sig från sin bästa sida. Man vet att de har de toppen där och det dröjer inte många minuter sen leker de på och tänker inte på sin mamma och pappa. Men nu är man som ett hormonmonster å tycker sååå synd om henne:) 
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-23 09:34:33 följande:
    Nu ska jag vara en gnällkärring en stund.

Vi bor i ett flerfamiljshus och det är SJÄLVKLART att man hör sina grannar och vi är väl medvetna om att vi också hörs ibland om Ida springer runt eller skriker för att hon är arg eller så. Bebis kommer också höras när den skriker. (Om den nu nånsin kommer ut vill säga)

MEN! Dem som bor ovanför oss spelar HÖG musik eller spelar gitarr och sjunger galet falskt och högt från ca 7.30-23 nästan varje dag. Det är en pappa med två tonårsdöttrar som köpte lägenheten för knappt ett år sen och i början var det fest JÄMT och vi var upp många gånger mitt i nätterna och var skitarga och det blev klart bättre. Pappan är aldrig hemma tror vi. Men jag orkar inte höra deras musik heeeeeeeeeela dagarna och känna basen fortplanta sig i kroppen. Blir nervös även när jag inte mår som nu! Vi har inte samma musiksmak kan man säga...

Problemet är också det att det här huset är jättelyhört i djupled men inte alls åt sidorna. Förutom i badrummet då man kan höra dem som bor på andra sidan väggen. Vi hör när dem ovanför går på toa och VAD dem gör där. Det har jag berättat eftersom jag tänkte att tonårstjejer skulle tcka det var pinsamt och tänka sig för med musiken också! Och det är bara 6 lägenheter i varje uppgång så klagar man anonymt så kan det liksom bara vara vi som klagat ändå eftersom det nog inte hörs åt sidorna. ORKAR inte klaga mer. Fick jämt svaret "men hallåååå får man inte ha fooolk hemma eller?" eller "vadåååå man måste ju få spela musiiik hemma?" på fjortisspråk. Pappan har kommit och bett om ursäkt flera ggr men det hjälper ju inte?! Tänkte gå till styrelsen men som sagt kan det bara vara vi som klagar så det hjälper inte tycker jag.

Vad hade ni gjort? Känner mig feg men orkar liksom inte ta fajten mer nu. Jag är rätt tolerant annars tycker jag men detta blir för mycket! Kommer bli skitjobbigt sen när man kanske sover ännu sämre pga amning och inte kan sova dagtid heller då!

Ja ja nu har jag gnällt av mig lite. Nån som har några känningar?
    Jag hade kollat med de andra grannarna runt om ifall de hör ngt. Annars hade jag faktiskt gått till styrelsen. Det är viktigt att ni mår bra och man kan inte ta hänsyn till alla. Det finns väl regler för när det ska vara tyst gällande fest och musik. Sedan att ni kommer att ha en bebis som skriker är ju inget ni kan hjälpa. Det är STOR skillnad på det. Vi bodde oxå med en massa grannar innan och jag ringde på och klagade. De lugnade faktiskt ner sig. Men hade de inte gjort det hade jag tagit det vidare. Stå på dig. Det är bara du som förlorar på att vara tyst och snäll. De är ju inte dina kompisar och nu om inte annat måste du vara ego. Sedan får de tycka vad de vill. De kan inte annat än sura. Men bättre med sura grannar som är tysta än glada grannar som är störiga. :) 

inga känningar. Nu till BM. 
  • Birgers
    RedTopaz skrev 2011-08-23 12:47:17 följande:
    Statistiken säger ju att barn nummer två kommer 2 dgr före första barnet. Stämde iaf för mig :)
    Kan du ta ett snack med min bebis då:) Då borde den komma inatt:) Vad spännande, haha.. 

Precis varit hos BM. Jag efterfrågade kontroll men det gör hon då minsann inte. Nähä.. Bokade in en ny tid om en vecka. Bah... Jag sitter säkert där nästa vecka igen. Nu får det vara nog. Skrattande 
  • Birgers
    RedTopaz skrev 2011-08-23 14:22:59 följande:
    Ja det är skumt att det är så olika!! Men får man första rätt tidigt stämmer nog inte statistiken. Tror det står här på FL i gravidkalendern? Kan man kräva igångsättning när BF passerat?? Hmm... Handla eller inte?? Är rätt trött på att pyssla med tvätten jämt...
    Här kan man inte kräva ngn igångsättning. Vi får gå över 3 veckor. Det är heeeeelt normalt. Bah! Det är inte alltid bra att gå över heller. Moderkakan börjar ju att åldras och ger mindre näring. 

Usch, handla är såå tråkigt nuförtiden. Jag glömmer det mesta ändå, hahaha.. Jag vet vad jag ska ha sen när jag väl är där kommer jag inte ihåg eller så blir jag snurrig av det:)

Ja, tvätta gör man hela tiden tycker jag. Fattar inte det. Hur kan det bli så mycket tvätt. Dock tycker jag det är rätt behagligt eftersom vi har inte haft tvättmaskin tidigare. Nu när vi flyttade till hus i juni har vi tvättstuga. Det känns lyx:) Sen älskar jag doften av skölkmedelSkrattande 
  • Birgers

Här är allt lugnt. Jag har bäddat ner mig i soffan med ett stort fluffigt täcke och lite lakrits. Känns rätt skönt faktiskt. Ska försöka njuta lite ikväll och imorgon tänker jag bara ta det lugnt. Snart är det ju ett barn här och då får vi fullt upp. (Försöker tänka positivt och lura barnet att jag inte vill ha ut den).. haha.. 

Hur mår ni andra? Några känningar?  

Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(