Inlägg från: pusskalas |Visa alla inlägg
  • pusskalas

Regelbunda värkar som avtar??? :(

ÖnskarHoppas skrev 2011-08-15 13:57:15 följande:
    pusskalas skrev 2011-08-15 13:54:36 följande:
    de få värkar som kommer nu kommer när jag ligger still.. när jag är uppe o rör mig har jag inte fått en enda..
    Betyder det förvärkar?
    För annars brukar de väl va tvärtom? När jag fick värkar med sonen tog jag promenad o då blev värkarna tätare o ondare..
    Ja jag tror tyvärr det är det som sägs om de olika karätärer som värkar "ska" ha. Jag har mer ont när jag står och går men jag har ju inte värkar utan mer molande värk och hugg i vänster sida/ljumske.
    jäkla skit då :P ja va ska man göra..

gravidförevigt!! hahha...

Jag är iaf väldigt glad att mannen blev färdig tidigt idag på jobbet, så han är redan hemma..skönt! Kanske ska ta o hitta på nåt så man inte blir helt knäpp.. =)

Förresten de där me hickan.. min bebis hickar oxå skitmkt!!!!!!!!!!!!!!! tycker de känns störande på nåt sätt,inte äckligt kanske men nästan!
  • pusskalas
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-15 14:13:32 följande:
    Ja precis! Som om nåt klickar inne i kroppen. Svårt att känna att det inte är jag själv utan bebis.

Jag kommer vara gravid till jul tror jag. Känns som om jag varit gravid i 1,5 år snart. Jag blev gravid i maj 2010 men fick MA konstaterat i vecka 13, alltså i augusti. Sen började bebisverkstaden igen och det blev bara 3 månader emellan som tur var och sen blev jag gravid igen i november men det var så struligt allting däremellan så det känns osm om jag varit gravid hela tiden. Hahaha. Så jag är sjuuuuuuuuuuuuuuukt less nu!!
    lika bra att tänka så så blir man positivt överraskad OM bebisen vill komma ut inna :D

tråkigt de där med MA:( Då förstår jag att det känns som en evighet. Just de första veckorna är ju jättedryga.. då väntar man på allt, mage, ultraljud..osv..men denna tid vi är i nu är ju bara värst iaf!
  • pusskalas
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-15 17:47:38 följande:
    Så va de iaf för mig när ja hade förvärkar. trodde de va riktiga värkar för de va regelbundna & allt & höll på nästan hela natten men de kändes bara när ja låg. :(

På morgonen va de borta :( sååå störande detta långa förarbete ska va då? Kan de inte bara dra igång här & NU?????
    Suck!
    jag vet, så himla trist! Fattar inte hur länge detta ska pågå!!
    har inga sånna värkar längre alls.. lite molkvärk bara o en jädrans massa sammandragningar som inte gör ont, bara obehagliga.

:(
  • pusskalas
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-15 18:54:34 följande:
    Nu har vi varit ute och "rastat" mig. Jag har varit inne i 2 dgar och höll på att få ett sammanbrott så vi åkte och kollade på lite grejer. Ett par mer eller mindre smärtfria sd kom av det. SUCK!! Däremot känns det som om bebis väger 15 kg så mycket som det trycker neråt men det gör ju inte att den kommer ut tyvärr. Ska bli intressant att se hur natten blir...
    det är nog bra att va ute lite.. man blir ju helt knäpp av att sitta hemma en hel dag. Iaf blir jag de... de blir liksom värre psykiskt.

Jag känner på mig att nåt kommer hända hemma hos dig inatt.. =) Hoppas på det!
    Här tror jag däremot inte det kommer hända nåt!
    Annars skulle du till BM imorn va? Då kanske hon undersöker dig o grejar runt så kanske de kommer igång. Jag ska dit på onsdag,, jag ska riktigt beklaga mig!!!! Så kanske hon kan trolla igång en förlossning, de tyckte iaf jag lät som en bra idé. :D
  • pusskalas
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-15 19:53:43 följande:
    Vågar kanppt säga det men jag tycker mitt ryggont har ändrat karaktär på något sätt under dagen.. Mer brännande smärta?

& Blir värre när jag går & så har de inte vart innan.. :/ men men de e nog borta snart som allt annat..
    då tycker jag att du ska fortsätta röra på dig :D:D kommer de mer o mer o starkare o starkare så är de ju helt klart på g :)

LYCKA TILL & HÅLLER TUMMARNA!!!
  • pusskalas
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-15 21:24:49 följande:
    Ja ok =) Har iaf vart ute på prommis nu & de känns mer i rygg + SD men vi får se var de bär av inatt... Lär ju märka om de blir riktiga värkar =) Håll tummarna för mig! Heja heja!
    men heja heja!!! :D
  • pusskalas

har sånna värkar som imorse... 5-15 min mellanrum..haft de ett par timmar nu..men känns ändå inte som det ärnåt.. ska gå å lägga mig nu o är säker på att det avtar!!

Lycka till! Hoppas det är igång!!!:D

• pusskalas
    RedTopaz skrev 2011-08-15 22:31:29 följande:
    Håller på precis som du... 1,5 vecka nu till och från med förvärkar. BF om ca 12 dagar.
    visst suger det riktigt mycket?? Jag har haft molvärk i ett dygn nu... med småvärkar då och då...
    men va är det... inte mkt! :( va less man blir! Funderar på att ta en tripp till månen o tillbaks idag..skaru me? :)
  • pusskalas
    Carolinalovetobias skrev 2011-08-16 06:26:54 följande:
    Vet inte om ja ska skratta eller gråta! Har inte känt en minsta tendens till bebis inatt! Tänk va kroppen lurar en. :( suck.
    men va sjutton! Undrar om de nånsin kommer bebis.. haha... de känns inte så just nu iaf,,
    Hur länge höll det på? Hann du ringa hem killen?
  • pusskalas
    ÖnskarHoppas skrev 2011-08-15 22:50:32 följande:
    Nu ska jag gå och lägga mig så jag verkligen får många timmar på mig att kallsvettas så hela kudden blir blöt och ha ont i varje upptänklig del av kroppen. Jag menar man vill ju inte gå miste om sån tid. Hehehe. Nu hoppas vi på att alla får riktiga värkar och ligger och föder imorrn så det aär alldeles tyst i tråden! Vad säger ni tjejer? Är ni med mig? Go värkar go värkar krysta bebis krysta bebis! Jag kör imaginära pompomtoffsar här. Alla sätt är bra utom dem uppenbart urkassa som att försöka HOPPA ut ungen. Natti natti!
    Hoppas din natt varit förjävlig med en jädrans massa värkar!!!! :D
    Min natt har varit hur lugn som helst!! Sovit som en stock med 2 kisspauser...Sen vaknade sonen till vid 3 dåhade jag svårt att somna om...
    Nu sitter man här igen,vid denna jädra dator... o skriver i denna jäkla tråden..HAHAHA
    Men de är bra att den finns så man får gnälla av sig lite till några som verkligen förstår!!!!
Svar på tråden Regelbunda värkar som avtar??? :(