Äger du en kostym?
Som rubriken lyder (gäller män). Är det så att du är kvinna och vill svara för din mans räkning, så går även detta bra.
Som rubriken lyder (gäller män). Är det så att du är kvinna och vill svara för din mans räkning, så går även detta bra.
Diskussionen pågår här...
www.familjeliv.se/Forum-24-404/m60486464-17.html
Hur många kostymer maken har vet jag inte ärligt talat, han har säkert några som egentligen är i "fel snitt" och som hänger i väntan på att bli moderna igen...
Själv har jag en svart standarskostym där man kan välja kjol eller byxor (väldigt användbart!) och så några dräkter men de används inte till fest.
Men jag undrar - är det lika ovanligt att kvinnor har festklänningar hängandes i gaderoben som det tydligen är att män har kostym?
Nej, min man äger ingen kostym. Ingen slips heller för övrigt ...
Min man äger en kostym (jag också ) Den används väl någon gång/år. Eller, sällan hela kostymen men byxorna + skjorta och kanske väst på nyår eller sådär... Slår man ut kostnaden över de år han haft den blir det billigt, men engångssumman kan sklart vara kännbar och om man dessutom varierar i vikt så blir det värre.
Nån "festkläning" av rang har jag långa perioder inte haft, men nu har jag.
Ingen aning, vi har inte varit på den typen av tillställning tillsammans någon gång. Fast ärligt talat skulle jag nog vilja godkänna eventuell kostym innan vi går någonstans.
Ja han har massor med kostymer som används varje dag.
jag har svart dräkt på jobbet - kyrkvaktmästare.
Mannen har några kostymer för de tillfällen som han vill/behöver vara lite mer finklädd
Han var väl runt knappa 30 när han tyckte själv att han behövde införskaffa nåt att klä upp sig i. nu har han fyllt 50 för ett tag sen så, ja vi är lite äldre..
Svarade "ja" åt min sambo då han har studentostymen (säkerligen halft urvuxen) liggandes någonstans, men så köpte han även en kostym förra sommaren, användbar då den burits på 2bröllop, ett dop & någon fest :)
tycker självklart att man ska anpassa sig efter vad det är för tema på de tillställningar man bjudits in på.
till kostymen finns skjortor i många fäger samt en matchande slips till de alla :)
riktigt kul att se han uppklädd ibland, man blir nästan lite kär på nytt :) hahah.