-
-
Svar på tråden Testpilot
-
Här skulle det kunna funka till alla barnen, har en liiiten 12-åringStucar skrev 2011-08-25 11:18:05 följande:Kan inte bli testpilot :( min 10-åring är för stor.
dock valde jag sonen eftersom jag tror att det är han som skulle kunna testa kläderna ordentligt -
Jag valde 110 till sonen (5 år) för han är rätt kort men var osäker. SKulle gärna får lite mer information om hur kläderna är i storlekarna eftersom det kan skifta väldigt mycket mellan märkena!Ronjah skrev 2011-08-25 12:00:57 följande:vill vill vill!!!
Men funderar lite över storlekar. Har en dotter på 3,8 år som är runt 104-107 cm dvs 110-116 i kläder.
Har också en son på 5,7 år som vuxit ur 110, men 116 sitter bra just nu känns som att 110-116 kan bli i minsta laget, men att 122-128 blir alldeles för stort...
Vad skulle ni valt för strl till pojken?
Vi köpte en Didriksson-overall igår i 110 och den var STOR. -
Precis! Vet att Lindex till exempel är små i storlekarna, men har ingen erfarenhet av dessa ytterkläder tyvärr.Danitra skrev 2011-08-25 12:08:23 följande:Jag valde 110 till sonen (5 år) för han är rätt kort men var osäker. SKulle gärna får lite mer information om hur kläderna är i storlekarna eftersom det kan skifta väldigt mycket mellan märkena!
Vi köpte en Didriksson-overall igår i 110 och den var STOR.
Köpte en pop-overall till sonen i storlek 116 förra året och den satt bra då.
-
Tråkigt med så begränsade storlekar, ingen mening att ens försöka anmäla sig som testpilot då min tvååring visst är för liten för att testa kläderna.
Är det något som verkligen saknas på marknaden så är det riktigt bra vinterkläder för storlek 74-86, man blir oftast förvisad till babyavdelningen där det är mycket sämre vattentäthet.
-
Vissa verkar prata om vinterkläder, men detta är ju inga vinterkläder utan skalkläder.
Visst i södra Sverige går det kanske använda med fleece under vissa dagar på vintern också, men till kalla dagar behövs ju riktiga vinterkläder, inte skalkläder
-
Jag trodde det var enkelstorlekar.....men fasiken...det är ju dubbelstorlekar o då går det nog inte för oss iaf.....Danitra skrev 2011-08-25 11:49:55 följande:Är din 09:a tillräckligt stor? Jag tänker att min skulle drunkna i en den minsta storleken?Tänker jag fel?
Jag får nog tacka nej. -
Valde min son som anvnder 122-128- Är mitt imellan storlekerna också, så det passar bra.
Han är en utmärkt testare eftersom han testar ordentligt!!
-
Kan man inte gå ur gruppen?
Hur gör man?
-
Gå in på gruppens sida och kolla i högerspalten.La Lola skrev 2011-08-25 13:03:36 följande:Kan man inte gå ur gruppen?
Hur gör man? -
Har testat flertalet skalplagg, både dyrare och billigare märken. Är fortfarande inte 100% nöjd med något märke, även om vissa är bättre än andra. Så i vår fortsatta jakt på de perfekta kläderna
skulle det vara roligt och intressant att bli testpilot! Dottern är 4 år och går på förskola. De är mycket utomhus och gården är kuperad med större sten/bergspartier som inbjuder att klättra i och åka kana på = påfrestande för kläderna. Vi använder aldrig galonplagg så förutom slitstyrka är vattentäthet en viktig aspekt. Smidighet är också mycket viktigt då kläderna inte får vara ett hinder i leken.
Nu i höst ska vi vara med på friluftsfrämjandets aktivitet, Familjemulle, vilket också kommer ställa en hel del krav på kläderna.
Så nu hoppas vi på tur att bli en av de utvalda