-
-
Svar på tråden Testpilot
-
Fast du är ju inte kort :-O kommer nog i tonåren sen, då äter han dig ur husetLady Namárië skrev 2011-08-25 19:50:22 följande:Haha, han är en plutt jämfört med sina småsyskon. Bland de kortaste i sin årskill, faktiskt. Brås på mamma, stackarn.
Själv har min brakat iväg och har kläder för 8 åringar :O -
jag har anmält min 2,5 åring på henne skulle strl 98/104 sitta fint fint.. :)
det som är viktigast för mig när det gäller vinterkläder är att de håller tätt så kidsen inte blir blöta samt att de är lagom varma.. barn rör ju på sig och fryser därmed inte lika mycket som vi vuxna.. så är det iaf i våran familj.
sen vill jag att de ska andas.
-
Instämmer helt och fullt att det ska vara smidigt och vattentätt. Vi äger heller inga galonkläder. Köpte en regnkappa i galon till mig själv för ett par år sedan för jag tyckte den var rätt snygg och kunde funka på väg till bussen typBusbellan skrev 2011-08-25 09:14:05 följande:Skulle vara intressant att veta vad ni alla ställer för olika krav på skalkläder
Personligen vill jag ha något som är smidigt att röra sig i, helt vattentätt (avskyr galon så det äger vi inte) sen måste det vara slitstarkt också.
Om det är snyggt är det ju ett plus också
Men det är det mest vedervärdiga plagg jag någonsin använt. Svettigt och instängt och blää.. så varför sätta galon på mitt barn tänker jag...
Att plagget andas bra tycker jag också är viktigt och slitstarkt är ju önskvärt men har inte högsta prioritet om jag måste välja bort något.
Självklart är ju också ett tilltalande utseende en bonus och ska jag vara mer ytlig så matchar jag ju gärna mössa och vantar så ett plus om det finns också
-
>Vi hade PoP-overall från babyavdelningen då de inte hade strl 80 annars.. Våra vänner hade Lindex, och vi upplevde båda att de inte var speciellt bra. Pratade med PoP om detta och de sa då att de inte har samma krav på materialet i baby-varianterna, och verkar vara samma för många andra märken.Danitra skrev 2011-08-25 15:51:21 följande:Jag har aldrig upplevt några problem med sonens kläder när han var yngre. Vilka märken har du provat? -
Fast skalkläder finns det ju på pop i små storlekartiptoe skrev 2011-08-26 11:03:02 följande:>Vi hade PoP-overall från babyavdelningen då de inte hade strl 80 annars.. Våra vänner hade Lindex, och vi upplevde båda att de inte var speciellt bra. Pratade med PoP om detta och de sa då att de inte har samma krav på materialet i baby-varianterna, och verkar vara samma för många andra märken.
-
Har också haft en pop-overall i strl 80 och jag tycker att den var jättebra.tiptoe skrev 2011-08-26 11:03:02 följande:>Vi hade PoP-overall från babyavdelningen då de inte hade strl 80 annars.. Våra vänner hade Lindex, och vi upplevde båda att de inte var speciellt bra. Pratade med PoP om detta och de sa då att de inte har samma krav på materialet i baby-varianterna, och verkar vara samma för många andra märken.
Har testat pops skalkläder också, tyckte de var bra med. Men ett stort minus där var att jackorna blev fruktansvärt solblekta, och det nästan direkt.
Sen är de rätt dyra också, något för dyra för min smak. Så det skulle vara kul att testa dessa skalkläder och se om det är någon skillnad i kvaliteten.
Har två väldigt rörliga barn, på språng hela tiden, så bra kvalitet är väldigt viktig! -
Jag var inte alla förtjust i PoP´s overall, dels pga av att den inte höll vätan borta så bra och sen var passformen inte alls bra för min tjej.. Så iår blir det ingen PoP.. Har skalkläder från PoP som fortfarande passar oxå, å ja de är bättre men tycker inte passformen är bra på dem så vor kul att testa något annat...Ronjah skrev 2011-08-26 11:22:07 följande:Har också haft en pop-overall i strl 80 och jag tycker att den var jättebra.
Har testat pops skalkläder också, tyckte de var bra med. Men ett stort minus där var att jackorna blev fruktansvärt solblekta, och det nästan direkt.
Sen är de rätt dyra också, något för dyra för min smak. Så det skulle vara kul att testa dessa skalkläder och se om det är någon skillnad i kvaliteten.
Har två väldigt rörliga barn, på språng hela tiden, så bra kvalitet är väldigt viktig! -
Vi skulle gärna vara testpiloter, det viktigaste av allt tycker jag är att barnen trivs i kläderna. Annars blir de oanvända. Barnen måste lära sig att känna efter själva vad somär skön och lagom varmt/kallt, det har de nytta av när de växer upp. Det optimala är kläder sombarnen tycker är sköna och snygga, har bra funktion samt ligger okej i pris.
Åhlens har det stoora plusset att det finns annat än kläder att kolla på! Det underlättar provningen/motivationen.
Något som jag undrar över är impregnering av skalkläder, hur gör nI? Aldrig? Innan användning? Efter tvätt? -
Vad är det som gäller? Får man anmäla intresse för att vara med för mer än ett av sina barn?
Har anmält sonen eftersom han antagligen testar kläderna allra mest, men de andra skulle antagligen kunna göra ett bra test de också
-
Menar du att spraya på impregnering själv? Det har jag aldrig gjort. Köper jag utekläder förväntar jag mig att de skall hålla utan att jag sprayar på en massa guck.bengke skrev 2011-08-26 23:08:32 följande:Något som jag undrar över är impregnering av skalkläder, hur gör nI? Aldrig? Innan användning? Efter tvätt?