• LillWilden

Någon mer gravid i London?

Hej på er! Jag träffas gärna. Plussade i lördags och har bara berättat för min fästman än. Känner mig lite ensam och rädd... träffar gärna andra i liknande situation! Är väldigt glad att ha hittat den där tråden Skrattande

• LillWilden

Glömde lägga till att jag nyss har flyttat från SW till SE, så södra London här med ;)

• LillWilden
    Protea skrev 2011-10-10 17:08:54 följande:
    Jag svarar garna pa fragor om det ar nagot ni undrar over! Fick mitt forsta barn i London i Januari iar och vantar nu mitt andra. (Ja det gick lite fort att bli gravid igen!)

Tack Protea! Känns skönt att veta att det finns andra :) Gick väldigt fort för dig att bli gravid igen! Hur upplevde du allt med NHS och så? Kändes det tryggt? Har fått tid hos min GP nästa vecka och undrar verkligen hur det kommer vara. Känner mig rätt nervös med allt...

Är pappan till dina småpluttar engelsk?
  • LillWilden

Vad bra det måste kännas att de har kunskap om graviditet och diabetes. Att känna sig trygg är verkligen A och O.

Förväntar mig inte att GP har så mycket att komma med, men det ska kännas skönt att det blir mer på riktigt bara. Har inte förstått det riktigt ännu, det känns så overkligt.

Klart det ska gå trots att familjerna inte bor om hörnet! Så länge det finns andra som ställer upp när man behöver hjälp då och då. Min fästmans föräldrar bor här i södra London med, så kommer finnas nära till hands. Men jag måste erkänna att jag kommer sakna min familj.

Återkommer om jag har fler frågor! Tack för ditt stöd :)

• LillWilden
    mangotrees skrev 2011-10-07 20:57:54 följande:
    Hej
    Jag bor också i London och väntar mitt första barn i mars 2012! 
    Befinner mig i south west, och skulle gärna utbyta tankar med dig.. känner mig ganska lost faktiskt. 
    Hör gärna av dig! 

Hej mangotrees! Jag har nyligen plussat och väntar mitt första barn i maj (tror jag). Bor i södra London. Hör gärna av dig!
  • LillWilden
    Protea skrev 2011-10-12 20:40:35 följande:
    Bor nu nara ett visst sjukhus eller finns det olika som du skulle kunna valja pa? I sa fall kan det vara en idee att ta reda pa vad de har att erbjuda water birth/birth centre/etc Ibland har de oppet hus pa tex sondagar som man far ga pa visning.

Lycka till hos GPn och grattis till bebisen i magen!

Tack så mycket! Min bästa kompis bor här i London och pluggar till barnmorska, så ska höra lite med henne (hon vet inget om min graviditet än! Tänkte berätta i helgen eller nästa vecka). Jättebra idé att gå på öppet hus, det tänker jag verkligen göra. Jag bor i West Norwood i södra London och så vitt jag vet finns inga sjukhus särskilt nära. Men ska kolla upp!

Lycka till med din tvåa! Så spännande :)

• LillWilden
    KristinX skrev 2011-10-19 15:45:36 följande:

Jag bor i Loughton, Essex (precis pa gransen till London alltsa!!) och vantar mitt tredje barn i slutet av November. Min son fodde jag pa Royal Free Hospital (Nordvastra London) for drygt 6 ar sedan och min dotter pa Whipps Cross Hospital (ostra London) for 4,5 ar sedan. Den har gangen ska jag fodda pa Princess Alexandra (Harlow, Essex).
    Verkar som att manga av er ar fran sodra delarna, jag ar inte helt frammande dar heller eftersom jag precis har pluggat 3 ar i Tooting pa St Georges Medical Hospital School (till sjukgymnsast) sa hojta garna om ni ska foda dar!!
    Jag snackar garna lite med er andra svenska mammor och utbyter tankar och funderingar...

Kul att veta att det finns fler! och skönt att höra från nån med så mycket erfarenhet. Jag kommer snart bli kallad till min booking appointment på St Thomas i centrala London, ganska spännande.
  • LillWilden
    Silee skrev 2011-10-24 12:31:52 följande:
    Jag tror jag också hoppar in i tråden, trots att jag bor en bit utanför London.
    Jag väntar mitt första barn.
    Hur gör ni tjejer med ekonomin? Studerar ni, lediga, arbetslösa eller jobbar?

Välkommen!

Ja, det blir ju svårare med ekonomin här. Jag jobbar, men tjänar rätt dåligt, 24K. Min fästman jobbar inte, lever på besparingar som han tjänade från sitt förra företag som han drev, men det kommer ju inte räcka i alla evighet. Vi räknar med lite finansiellt stöd från fästmannens föräldrar, men vi kommer ju inte ha så vansinnigt mycket pengar. Hur gör ni?

• LillWilden
    Silee skrev 2011-10-24 16:58:39 följande:
    Tack.

Det verkar som om alla har lite problem med ekonomin Rynkar på näsan
    Själv, blir jag försörjd av barnets pappa än så länge, men det känns så fel så jag försöker komma på ett eget sätt att få pengar. Man kan ju få income supprt ( 11 weeks before the baby is due), Sure start maternity grant ( efter vecka 25), och lite annat, så jag hoppas att jag kan få det med tanke på att jag är svensk medborgare, och inte engelsk..
    I vilken vecka är du i ? ( eller har du redan fått barn?)
    Income support, kan man bara få det om man inte jobbar?

Jag var på min booking appointment igår och snart har jag mitt första ultraljud. Troligtvis är jag i vecka 11, så rättså tidigt än så länge. I vilken vecka är du?

Jag är inte så jätteorolig för ekonomin. Har haft fast jobb i två år och har betalat NI sen jag flyttade hit 2002. Min fästman har också sparade pengar, men jobbar inte för tillfället. Han skulle behöva skaffa sig en ordentlig inkomst, skulle kännas tryggare. Det enda som stör är att vi skulle haft mycket mer pengar om vi var i Sverige... suck.

Jag betalar £320 mortgage i månaden, sen förstås alla räkningar och strunt (grrr). Council tax är verkligen det värsta...

Hoppas det ordnar sig för dig! Håll mig gärna uppdaterad.
  • LillWilden
    KristinX skrev 2011-10-26 22:03:15 följande:

Ekonomin ja... Jag gjorde just fardigt min utbildning innan sommaren och tyckte inte att det var lont att soka jobb innan bebisen i November (kunde inte borja soka forrns Augusti, och da var inte chanserna lysande precis)
    Sa det ar mannen som forsorjer mig, 2 barn, kommande bebis plus hans son sedan tidigare.... Fast det visste vi ju om sa klart nar vi planerade en tredje!

Kanns som att det borjar narma sig har, 5 veckor kvar Glad

Har du varit dar an? Vilken vecka ar du i nu? Ar det ditt forsta barn?

Då måste din man ha ett väldigt välbetalt jobb? Vilken trygghet. Och jag kan förstå att det inte kändes som nån vits att söka jobb innan, om ni klarar er ekonomiskt ändå så är det ju lugnt.

Ja, det är mitt första barn (känns fortfarande konstigt att skriva). Ska på mitt första ultraljud på måndag, men troligtvis är jag i vecka 11 eller 12. Så rätt tidigt fortfarande!

Bara fem veckor kvar! Hur känns det? Var ska du föda?
Svar på tråden Någon mer gravid i London?