Någon mer gravid i London?
Hej på er! Jag träffas gärna. Plussade i lördags och har bara berättat för min fästman än. Känner mig lite ensam och rädd... träffar gärna andra i liknande situation! Är väldigt glad att ha hittat den där tråden 
Hej på er! Jag träffas gärna. Plussade i lördags och har bara berättat för min fästman än. Känner mig lite ensam och rädd... träffar gärna andra i liknande situation! Är väldigt glad att ha hittat den där tråden 
Glömde lägga till att jag nyss har flyttat från SW till SE, så södra London här med ;)
Vad bra det måste kännas att de har kunskap om graviditet och diabetes. Att känna sig trygg är verkligen A och O.
Förväntar mig inte att GP har så mycket att komma med, men det ska kännas skönt att det blir mer på riktigt bara. Har inte förstått det riktigt ännu, det känns så overkligt.
Klart det ska gå trots att familjerna inte bor om hörnet! Så länge det finns andra som ställer upp när man behöver hjälp då och då. Min fästmans föräldrar bor här i södra London med, så kommer finnas nära till hands. Men jag måste erkänna att jag kommer sakna min familj.
Återkommer om jag har fler frågor! Tack för ditt stöd :)
Tack så mycket! Min bästa kompis bor här i London och pluggar till barnmorska, så ska höra lite med henne (hon vet inget om min graviditet än! Tänkte berätta i helgen eller nästa vecka). Jättebra idé att gå på öppet hus, det tänker jag verkligen göra. Jag bor i West Norwood i södra London och så vitt jag vet finns inga sjukhus särskilt nära. Men ska kolla upp!
Lycka till med din tvåa! Så spännande :)
Jag bor i Loughton, Essex (precis pa gransen till London alltsa!!) och vantar mitt tredje barn i slutet av November. Min son fodde jag pa Royal Free Hospital (Nordvastra London) for drygt 6 ar sedan och min dotter pa Whipps Cross Hospital (ostra London) for 4,5 ar sedan. Den har gangen ska jag fodda pa Princess Alexandra (Harlow, Essex).
Verkar som att manga av er ar fran sodra delarna, jag ar inte helt frammande dar heller eftersom jag precis har pluggat 3 ar i Tooting pa St Georges Medical Hospital School (till sjukgymnsast) sa hojta garna om ni ska foda dar!!
Jag snackar garna lite med er andra svenska mammor och utbyter tankar och funderingar...
Välkommen!
Ja, det blir ju svårare med ekonomin här. Jag jobbar, men tjänar rätt dåligt, 24K. Min fästman jobbar inte, lever på besparingar som han tjänade från sitt förra företag som han drev, men det kommer ju inte räcka i alla evighet. Vi räknar med lite finansiellt stöd från fästmannens föräldrar, men vi kommer ju inte ha så vansinnigt mycket pengar. Hur gör ni?

Ekonomin ja... Jag gjorde just fardigt min utbildning innan sommaren och tyckte inte att det var lont att soka jobb innan bebisen i November (kunde inte borja soka forrns Augusti, och da var inte chanserna lysande precis)
Sa det ar mannen som forsorjer mig, 2 barn, kommande bebis plus hans son sedan tidigare.... Fast det visste vi ju om sa klart nar vi planerade en tredje!
Kanns som att det borjar narma sig har, 5 veckor kvar 
Har du varit dar an? Vilken vecka ar du i nu? Ar det ditt forsta barn?