Någon mer gravid i London?
Vi har valt Whittington Hospital, dels för att det är rätt nära där vi bor, och för att de verkar har rätt bra rykte och ett nytt birth centre. Hittils har allt gått bra där, förutom att de alltid är superstressade. Men de är alltid trevliga och hjälpsamma och det är väl huvudsaken.
Intressant att höra hur ni andra klarar ekonomin. Vi trodde det skulle vara lugnt för oss, jag har inte jättebra betalt men kommer vara ledig från januari nån gång, men mannen tjänade hyfsat så det skulle gå bra. Sen blev han av med jobbet nu, han har iaf betalt året ut så det är bara leta jobb som en tok som gäller för honom nu, för annars lär det bli lite knapert när bebisen kommer! Skapligt dålig timing, men det ska nog ordna sig.
Tänkertill - Kul att höra positiva upplevelser av NCT kurs! Vi ska också gå en sån, mest för att träffa folk i området då vi nyligen flyttat och inte känner nån i närheten. Och mina kompisar från jobbet och så är de flesta yngre än mig och inte alls i barntankar än så det hade varit kul att träffa lite andra mammor.
Hoppas det ordnar sig med ekonomin. Du verkar lugn och sansad och det måste vara bra för er båda (och bebisen förstås). Inte värt att stressa upp sig i onödan.
Jag har samma sak med mina kollegor. De flesta är väldigt unga eller min ålder (28) och har inga tankar på att skaffa barn. Vore verkligen kul att träffa likasinnade i liknande situation.
Jag är i 12:e veckan och har mitt andra UL på St Thomas imorgon. Spännande!