Någon mer gravid i London?

Grattis Cannelle! Har verkligen undrat hur det har gatt for dig och bebis. Jobbigt att det blev som det blev, hade ocksa tyckt det varit jobbigt. Men du verkar ha hanterat det bra och nu ar det over. Jag oroar mig sjalvfor att eventuellt blir igangsatt och kejsarsnitt, men det galler att vara open minded precis som du skriver. Aven fast man forstas hoppas pa en naturlig vaginal forlossning.
Min bf ar 25 maj, gar snart in i vecka 35, sa det borjar narma sig. Hoppas jag inte gar over tiden, men ar helt och hallet beredd pa det. Ibland gar jag och tanker att bebisen kommer den 5-10 juni snararean slutet av maj.
Sa du far mest amma hela tiden? Omma brostvartor i borjan, det kan jag verkligen tanka mig. Har du provat alla olika amningsstallningarna? De visade en massa olika pa min NCT-kurs :)
Sa hur kanns det att vara mamma nu?
Lycka till med svarforaldrarna. Kan tanka mig att det ar jobbigt att de ar fransman. En tjej i min NCT-grupp ar fransk och hon beskriver precis likadant som du, att rutiner ar superviktigt, bebisen helst inte ska sova i samma rum, att det ar valdigt viktigt att foraldrarna hittar tillbaka till varandra sexuellt och inte later sig storas av en ledsen bebis etc etc. Tydligen gar alla kvinnor som fott vaginalt pa traning efter fodseln for att tajta upp musklerna dar nere igen, for att komma igang med sex. Det ar liksom prio... Hmmm. Vet forstas att det ar viktigt, men kanske inte framst for att sexet ska funka med en gang.
SE3, det ar snart dags for dig! Spannande. Ar sa kul att folja allas erfarenheter i traden. Vore riktigt kul att traffas nan gang, ett gang svenska mammor i London.
Kudde har jag ocksa funderat jattemycket over. Enligt foraldrakurserna vi varit pa har i London har de sagt nej till kudde, men i Sverige verkar man rekommendera det. Alla svenska gravidbloggar jag laser har forberett spjalsangen med bade kudde och tacke. Hmm, klurigt...
Zalia, nar han sover i din sang, kan du sova ordentligt? Jag ar radd for att jag inte skulle kunna slappna av om jag somnade bredvid bebis. Vi ska ha en vagga som ska sta precis intill sangen, vi far se om det ar tillrackligt nara. Enligt min NCT-larare sa vaknar bebisen av att kanna lukten av brostmjolken sa egentligen ar det bast att mamman inte sover for nara bebisen. Latttare sagt an gjort kanske...
Ska fundera pa det har med kudde. Min fastman ar inte overtygad utan tycker filt utan kudde racker. Sjalv tycker jag ju det verkar bekvamare med kudde.
Cannelle, snart kommer dina svarforaldrar alltsa. Tycker du sa prata med din partner om detta far han ta upp det med dem. Jag vill inte att nan ska rora var bebis med smutsiga hander, sa antingen ber jag dem tvatta handerna eller sa har vi handsprit redo for alla gaster. En bedguard verkar bra forresten, men billig var den inte. Sa manga utgifter for bebis nu, inte billigt att skaffa barn inte.
Vad har ni alla for barsele och barnvagn forresten?
Intressant att läsa hur det går för er och bebisar. Just samsovning är något jag funderat jättelänge på. Min oro har varit att jag inte skulle kunna slappna av ordentligt med bebis brevid oss i sängen och därför inte få ordentligt med sömn. Och utan sömn funkar man väl inte så bra som förälder. Men å andra sidan, om barnet bara skriker när det ska sova nån annanstans så får man ju ingen sömn heller. Klurigt det där... Jaja, än är inte min bebis ute, så vi får ta det när han kommer.
Cannelle: Låter som du har haft det tufft med svärföräldrarna, skönt att de åkt nu i alla fall. Du undrade varför min fästman är emot kuddar. Det är helt enkelt bara för de rekommendationer vi har fått här i England av alla barnmorskor, han tycker det är bättre att vi går efter deras råd. Men som någon skrev här i tråden kanske den bästa lösningen är att ha kudde i vagnen men inte i vaggan/spjälsängen. Vi får tänka på saken...
Vecka 36+0 för mig idag, så fyra veckor till due date. Sista dagen på jobbet idag, mycket underligt känsla...
Glenda, du far inte skrammas sa! Aldrig sova igen? Haha, men jag antar att du har ratt. Vaknade redan 7.30 idag och kunde inte somna om, men jag antar att jag kommer klassa det som rejal sovmorgon om nagra manader ;) Jag har inte bestamt mig an om jag ska atervanda till mitt jobb nar mammaledigheten ar slut, men som det ser ut nu kommer det bli aktuellt for mig att soka nytt jobb nasta var. Ar inte sa pigg pa att atervanda till jobbet.
SE3, forstar att det kanns underligt. Nasta vecka ar ratt fullspackad for mig, vilket jag tror ar ganska bra. Annars skulle jag nog bara ga runt och vara uttrakad hemma. Men sjalvklart ska man passa pa att vila och unna sig lite egen-tid. Jag tankte boka tid hos frissan for nar bebis kommer finns kanske inte sa manga tillfallen att komma ivag en timme eller tva for klippning.
Haha Cannelle, din beskrivning av postnatal-traffen fick mig att skratta! Jag kanner mig ocksa lite annorlunda i min NCT-grupp, inte for att de ar spa-typer som avgudar Gina Ford (var tvungen att googla henne for att fa reda pa vem hon ar), mer for att de alla ar lite aldre an jag (jag ar fodd -83) och for att de alla har superkarriarer och verkar som himla fokuserade och veta precis vad de vill. En planerar att borja jobba redan i september, fyra mander efter hon har fott. Da kanner jag mig sa lat och forvirrad som planerar att ta ett helt ar ledigt och inte ens vet om jag vill tillbaka till jobbet jag nu lamnat. En av tjejerna anordonar en babyshower nasta helg. Ska ga dit for att bonda med henne och de andra, men just nu maste jag erkanna att det mer kanns som ett maste an nagot kul. Men kanske har jag fel och borde bara ge dem en chans :) Men en sak som kanns trist att det bara ar tjejerna som verkar intresserade av att ses. Jag tycker det vore kul om vara partners hangde med, de ska ju ocksa bli foraldrar for forsta gangen.
Min forsta vecka som mammaledig har varit lugn och skon. Har haft min mamma pa besok fran Sverige sa har inte haft trakigt. Vi har mest varit hemma och gatt pa promenader, fixat bebisrummet och vagga, men jag orkade inte folja med in till stan nar hon skulle ga pa Turner-utstallningen. Da stannade jag hemma och vilade istallet. Vecka 37 idag, sa nu ar min bebis fardigbakad. Han lar dock droja, sakert 5 veckor till (forsoker utmana odet ;P).
Hur gar det for dig, Cannelle? Har du kommit igang med amningen?
Och tack Vaniljkex for tipset! Jag ska passa pa att sova nu. Imorse vaknade jag dock 7.30 pga grannens byggjobbare som borjade hamra och spika. Blev INTE glad nar jag insag att det inte fanns en chans att somna om. Tur att det ar lordag imorgon.
Hoppas ni far en fin bank hol weekend allihopa!
Baby spa forresten... det later ju intressant 
Det later ju inte helt fel, men om jag far vara sjalvisk hade jag nog unnat det framst for mig sjalv, hehe. Men jag vet hur det ar, jag har ocksa andrat asikt om mycket pa sistone, speciellt sen NCT-kursen borjade. Hon som ledde den ar en sa kallad placenta encapsulator, alltsa hon gor tabletter av moderkakan som kvinnan sen tar for att bl a motverka post-natal depression. Forst tyckte jag det lat helt galet, men nu borjar jag faktiskt fundera pa det. Har last en del om det och det verkar ratt bra. Nu tycker ni sakert att jag verkar lite smaknapp, men men... :P
Idag tankte jag packa BB-vaskan. Nagra tips pa nat man absolut inte bor glomma ta med sig?
Tack for tipsen Glenda och Cannelle! Det later som nodvandiga grejer for mig med. mina brost har redan borjat omma, just brostvartorna ar valdigt kansliga. Och hur mina brost ska kunna tillverka tillrackligt med mjolk begriper jag inte.Just nu kommer bara nagra droppar ramjolk fran dem om dagen, sa jag hoppa verkligen det artar sig till det ar dags.
Har ni tankt halsa pafamilj i Sverige forresten? I sana fall, hur lange tankte ni vanta? Vi funderar pa september, alltsa nar var bebis ar 4 manader. Kanske for tidigt?
Hoppas allt gar bra med bebisarna.