• TinyDeLuxe

Dags att köpa bilbarnstol!!

Då har min lille son Dante blivit för stor för sitt babyskydd, och det är dags att byta till en bilbarnstol! Frågan är bara vilken.... Vi har volkswagen passat.

Han gillar inte att ligga ner, utan vill sitta så upprätt som möjligt när han åker bil. Men samtdigit så ska det vara enkelt att justera till liggande när han sover. 

Har tittat på tusen olika men vill höra från er som verkligen använder dom, hur är dom egentligen och vad rekommenderar ni? För och nackdelar? Eftersom vi köper den ny så vore det bra om stolen ni har är ny eller att samma modell fortfarande säljs =)

Tack för svar!

• Svar på tråden Dags att köpa bilbarnstol!!
  • TinyDeLuxe

ok jag hser att fler å fler säger att det inte är så nödvändigt med ett bra liggläge, så hoppar nog dom tankarna också! britax high way ska också kollas!

• Moniqe1979
    TinyDeLuxe skrev 2011-08-23 23:34:45 följande:
    den nya? förra veckan var jag och "provrattade" och tyckte det var STOR skillnad.
    vi har en Acta Graco cosmic comfort med ratt och tycker verkligen inte den ratten är  "skit" använder den sällan nu då sonen har hunnit passera 3½ men när han var mindre och oftast sov under färd var det enorm skillnad på sittande "jag vill vara vaken och se" och "sova läget" utan det läget hade han "tappat huvudet"  och troligen sovit väldigt obekvämt
  • TinyDeLuxe
    Moniqe1979 skrev 2011-08-23 23:47:59 följande:
    vi har en Acta Graco cosmic comfort med ratt och tycker verkligen inte den ratten är  "skit" använder den sällan nu då sonen har hunnit passera 3½ men när han var mindre och oftast sov under färd var det enorm skillnad på sittande "jag vill vara vaken och se" och "sova läget" utan det läget hade han "tappat huvudet"  och troligen sovit väldigt obekvämt

ok jo men det e det jag syftar på. att när dom e så små så åker huvudet fram å därför vill jag att stolen ska komma i så pass viloläge att det inte gör det. För min son e lika dan, när han e vaken så SKA han sitta upp å vara med =) därför tyckte jag den stolen verkade vettig men så skriver andra att det inte spelar någon roll. men då var det iaf nån som tyckte så =)
  • TinyDeLuxe
    Moniqe1979 skrev 2011-08-23 23:47:59 följande:

får man fråga vad ni har för bil också? för övrigt så är ju den stolen relativt billig, vilket alltid e plus =)
  • Moniqe1979
    TinyDeLuxe skrev 2011-08-24 00:00:51 följande:

får man fråga vad ni har för bil också? för övrigt så är ju den stolen relativt billig, vilket alltid e plus =)

Vi har en ford focus, stolen placerad i baksätet på passagerar sidan, vi har dock valt at ge sonen rejält med plats för benen då han är så lång så inte direkt bekvämt att sitta i passagerar sätet men ändå så sällan som någon gör det att vi prioriterar hans bekvämlighet.
  • norgesessan

Lindras, en vändbar är inte dårligare än en ren bakåtvänd, största stolarna är dessutom vändbara. Att vända dom är inte det bästa.

Ang. ratten, har en äldre, på den är det skit. Tog för givet att det fortfarande var så.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Lindreas
    norgesessan skrev 2011-08-24 10:35:01 följande:
    Lindras, en vändbar är inte dårligare än en ren bakåtvänd, största stolarna är dessutom vändbara. Att vända dom är inte det bästa.

Ang. ratten, har en äldre, på den är det skit. Tog för givet att det fortfarande var så.
    Nej, jag vet, det är lite det jag menar. De är ju inte vettiga att använda framåt, och då finns det ingen anledning att köpa dem ens, om det nu inte är så att two-way är det enda som funkar förstås.
  • odda

vi har en brio zento och vi är supper nöjda

• norgesessan

Lindras, STÖRSTA stolarna på marknaden ÄR vändbara... Two way, multitech...(Brio?) så det finns en jättebra anledning att köpa dem.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Lindreas
    norgesessan skrev 2011-08-24 16:34:22 följande:
    Lindras, STÖRSTA stolarna på marknaden ÄR vändbara... Two way, multitech...(Brio?) så det finns en jättebra anledning att köpa dem.
    Jo, men inte för att man ska kunna vända dem och slippa köpa bältesstol sen!
Svar på tråden Dags att köpa bilbarnstol!!