Perite FL skrev 2011-12-17 23:48:14 följande:
Nädå, men det går i perioder, ibland blir det bara så jävla tröttsamt och en massa upprepningar, då är det roligare å prata avsugningar med Anneli och dig.
Men jag skall försöka ta mig igenom artikeln i mörra.
Mm jag vet vad du menar. Man förväntar sig ju inte komma någonstans i dessa trådar haha...
Men jag har sett det som bra tillfällen att slipa på retoriken och argumentationstekniken

. Men det känns som jag tappat greppet där också sedan Aynrand lurade in mig i alla sextrådar.
Iaf, detta var tråden och diskussionen jag kände var intressant för artikeln;
www.familjeliv.se/Forum-26-175/m62223547.html
Har länkat till den förut. Summan av kardemumman är just nu, eller har varit, att ungdomarna begår dessa brott av nöje och för att de är onda. Jag försökte lyfta fram perspektivet som man kan utläsa i artikeln, ingen ursäkt, men en förklaring till hat som väcker hat.
Uff, jag vet inte ens varför jag pratar om detta nu. Jag är jättetrött och har varit en god mamma genom att stå framför en scen med en kamera och fotat Eric Saaaaaaaade med min dotter och jag är SKITtrött.
Inte kåt. Detta är kanske vad som händer med mig när jag inte är kåt? Jag vill snacka politik och samhälle?
Gud vad jobbigt!!!