Inlägg från: Kakaa |Visa alla inlägg
  • Kakaa

Trash-tråden

Den ser ut att stämma, Jag tror jag stjäl den.

• Kakaa
    Trust me skrev 2013-05-03 08:43:04 följande:
    Passar jäkligt bra som sidfot
    Absolut.. Jag stal den, förlåt. 
  • Kakaa

Jahopp, nu då? vad skall man hitta på? Ned till affären för att köpa jäst och baka kondisknutar?

Dricka mera kaffe och koglo på tv:n? Nääjj.. inget.. halvsova, jaa! 

• Kakaa
    Trust me skrev 2013-05-03 08:50:41 följande:
    Tänker du baka riskerar du få fikabesök KaffeTungan ute
    Finbesök betyder att jag måste göra mig vacker, och det orkar jag inte. :< Jag får ta bakandet en annan dag isf.
  • Kakaa
    Trust me skrev 2013-05-03 08:55:33 följande:
    Nu blev det tokigt. Glöm det jag sa och baka något gott.
    Det var väl inget som blev tokigt? 

Jag sitter dock inte i mjukisbyxor och t-shirt om jag får finbesök? Man skall ha prinsessklänningar på sig då, har jag hört.  
  • Kakaa
    PrimitivMan skrev 2013-05-03 08:45:15 följande:
    haha jag känner lite så ibland också när jag träffar folk med småbarn. Tänker "fan vad skönt att ha passerat den tiden".

Men det är så att saker och ting förändras med barn. Det tar en massa tid och man har inte tid till saker man gjorde förr. Men sen verkar väldigt många kvinnor (och en del män; har ngn sådan i bekantskapskretsen) helt gå upp i det här med barnen. Det är liksom inget annat som är viktigt. Det finns bara en sak som är värre än att hamna i ett sällskap med inbitna golfare och det är att hamna i ett sällskap med nyblivna föräldrar.

Om du som kompis tycker det är trist så är det inget emot vad deras partner tycker. Knulla?? Haha, In your dreams.

Sen finns det givetvis många kvinnor som inte är sådana. Men tillräckligt många för att med stor sannolikhet säga att majoriteten av kvinnor förvandlas till trista nuckor när de får barn. Vilket är synd och skam med tanke på hur härligt fylliga och vackra deras bröst blir. Tror det är Guds practical joke mot män. "Haha se så läckra. Men bara titta inte röra". Vem mer än en sadist med svart humor kan komma på tanken att göra någon extra sexuellt attraktiv och samtidigt döda den kvinnans sexlust så man inte kan ha glädje av det??

Lol, det jag stör mig på är hur hon verkligen försöker få sin familj att se ut som något taget från tv-serien, hon kan inte acceptera att det blir konflikter lr stök med tre barn och en man som jobbar sketna tider. utan hon skall ha all romantik som den var innan hon fick barn.. 

sedan kan jag även förstå den önskan, det ser ju så rosaskimrande och vackert ut så tom jag blir lite sockersöt i truten.

Jag är glad för att hon fått barn, hon är en bra mamma och gör allt för att hennes barn skall ha det bra. Sedan är jag helt klart ego som önskar ibland att hon vore sitt gamla vanliga jag, gillar inte när hon är tillgjord, men det är så hennes verklighet ser ut nu. :)

Men hennes karl får ligga, alla ggr.. :) 
  • Kakaa

En del kvinnor blir vackrare som föräldrar.. Jag tror dock inte jag är en sådan.

• Kakaa
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-05-03 09:14:31 följande:
    Jag tror det kanske beror lite på när man får barn.
    Ju tidigare, ur den synvinkeln, desto bättre (tror jag).

Jag fick barn när jag var 21 (är 32 nu) och det var liksom fortfarande viktigt för mig att se bra ut efteråt, är man äldre och mer "avslappnad" , kanske man lätt känner att ens tid ändå är förbi.
    Gud vad elak jag låter. Läs det med glimten i ögat.
    Det beror givetvis mest på kvinnans attityd gentemot sitt utseende. Det finns 21-åringar som inte bryr sig och 40-åringar som är hur vackra och fräscha som helst.  
    Min tjejkompis fick sitt första när hon var 25, och hon var samma vanliga partytjej och supergullig samt min största idol. Är hon iofs fortfarande, hon klarar av tre knodds. :D 

Sedan så träffade hon sin nuvarande och fick ett bonusbarn, gifte sig och fick minstingen.. och det är sedan hon föddes som hon bestämde sig för att det skulle bli som tv serien. :)  hon är 27 nu.

men jag tror att jag och Ölin som hon kallades i glansdagarna hamnade i en generation av drömmare, sedan så är hennes familj väldigt proper. 
Svar på tråden Trash-tråden