Inlägg från: Yoyna |Visa alla inlägg
  • Yoyna

Trash-tråden

MrsAssault skrev 2011-12-08 15:34:35 följande:
    Ja jag födde en stor brun bebis!
    Precis som förväntat då!
  • Yoyna
    Agridulce skrev 2011-12-08 15:15:50 följande:
    Trodde du hade koll på att de inte kommer ut den vägen.

Jo men jag har även koll på en av de vanligaste meningarna just innan de kommer ut
  • Yoyna
    Agridulce skrev 2011-12-08 15:24:56 följande:
    Det visar ju på att du faktiskt ser synd i allt.

Nu är det sådär dålig internetuppkoppling härute på landet igen... Måste vara den kommande stormen! Oskyldig
  • Yoyna
    lille Birger skrev 2011-12-08 15:20:36 följande:
    När barnen frågar henne om de också får spela skriker hon: "NEEJ, tillbaka i sängs med er!"
    Hahaha, ja säkert!
  • Yoyna

Hej på era knasbollar!

Ska samla ihop mig och åka å handla strax. Seg bara och Nordeas hemsida verkar inte funka. Dumt när räkningar ska betalas liksom...  Obestämd

• Yoyna

Jag har egentligen varken tid eller ork att blanda mig in i djupare diskussioner men min åsikt är att en människa i allra högsta grad formas av det sociala arvet. Hur mycket som är eget val beror på hur arv och miljö ser ut. Alla människor har inte möjlighet att göra samma val.  

• Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-09 10:35:38 följande:
    Nej precis.

Skål Rödvin.

och rödstrumpor i ylle uppdragna till knäna! Skål 
  • Yoyna
    Smecker skrev 2011-12-09 10:37:30 följande:
    Hur funkar det om vi tar Hassan 1 och Hassan 2 från samma familj. Det är 2 år mellan dem, ge går i samma skolor, umgås i stort sett i samma kretsar, Hassan 1 blir busschaufför och sköter sig medan Hassan 2 vid 14 börjar råna och böta jämnåriga för att sedan jobba sig uppåt till grova rån, indrivning och beskyddarverksamhet.

Arv och miljö är lika för båda, alltså borde de enligt ditt resonemang ha lika mycket eget val. 

Förstår hur du tänker och visst arv och miljö är utåt sett samma för båda.Jag skrev "hur mycket som är eget val beror på hur arv och miljö ser ut" men borde ha skrivit "...beror till stor del på..." Det är förstås inte så att bara för att jag och mina syskon är födda av och uppvuxna med samma föräldrar och väsentligen haft samma förutsättningar har vi gjort samma val och landat på samma plats i världen.

Visst har alla människor en egen vilja och en möjlighet att fatta beslut. Det jag menade är att förutsättningarna för vilka val vi gör och kan göra ser olika ut. 
  • Yoyna

Nej, nu ska jag åka till systemet (eftersom mitt sociala arv är fritt från missbruk i nära relationer så känner jag mig fullt kapabel och trygg i att ta ett glas ikväll...)

Svar på tråden Trash-tråden