Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-01 15:30:59 följande:
Nej såklart de inte skapade den, men det var en inspirationskälla för många tror jag.
Dessa länder har länge varit så isolerade. Man har inte vetat vad demokrati i praktiken inneburit på samma sätt. Hör många flyktingar som kommer till Sverige och ser sitt hemland från ett helt annat perspektiv. Från att ha levt väldigt skyddat och med en regering som väljer vilken information de får ta del av, till att komma hit och få tillgång till all information och se alla orättvisor.
Jag tror människorna helt enkelt ofta inte är kapabla. Inte har verktygen, inte har...styrkan.
fattar..nu är det en stor skillnad mellan Tunisien och Somalia, i Tunisien är utbildningsnivån relativt sett väldigt hög, även om man inte reser så har man mer utvecklade ideal....
okunskap leder till fatalism.... först kunskap sedan resa sig och vägra bli knullad av de styrande.....
Människor är inte kapabla, ja och nej....är de inte mogna så kan ingen göra det åt dem för det kommer inte att finnas någon uthållighet i det system som skapats.........det är min åsikt inte en sanning i sig.
Varför skriver jag ordet "knullad" undrar vad jag tänker på egentligen...har du en aning?