• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-02-07 23:10:58 följande:
    ...Och Burn after reading. Underbart rubbad.
    Allt med bröderna Coen är bra helt enkelt
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Agridulce
    PrimitivMan skrev 2012-02-07 23:19:47 följande:
    Allt med bröderna Coen är bra helt enkelt
    Allt jag rekommenderar är bra helt enkelt.
    Naughty by nature - but yet sweet and humble
  • Anton Chigurh
    Agridulce skrev 2012-02-07 23:13:16 följande:

Agri skrev :
    du har bra smak.
    Glöm nu för helvete inte att tipset han (PM) tyckte var givet.....det kom från Anton !!!!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • PrimitivMan

NG,

Funderar lite på om jag har sett "Medan vi faller". Känner inte helt igen storyn men har en minnesbild av en fransk film jag har sett som utspelar sig i Paris arabiska förortsghetton med unga människor på glid. Har för mig att slutscenen utspelar sig på en strand. Typ att de har kört en bil ända ut på stranden.

Men det är kanske en helt annan film.

Kom på några andra favoriter "Himmel över Berlin" (tyska originalet). "Paris, Texas", "Diva"

• PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-02-07 23:18:07 följande:
    Nu skäms jag lite, på riktigt. Har den utbränd. Jag ska. LOVAR. Förlåt, min kära Maria. FÖRLÅT.
    Se den. Du kommer inte ångra dig
  • Agridulce
    Anton Chigurh skrev 2012-02-08 09:41:41 följande:
    Glöm nu för helvete inte att tipset han (PM) tyckte var givet.....det kom från Anton !!!!!
    Pffffffffft!
    Jag råkade citera fel rad.

Du vill bara att folk ska sitta och bli rädda för din namne. Mystuffis där.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2012-02-07 23:18:07 följande:
    Nu skäms jag lite, på riktigt. Har den utbränd. Jag ska. LOVAR. Förlåt, min kära Maria. FÖRLÅT.

Ja...
    SKÄRP DIG.
    Jag offrade mig för din skull men har fått väldigt lite tillbaks   
    Aynrand - besudla mig!
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2012-02-08 09:57:00 följande:
    NG,

Funderar lite på om jag har sett "Medan vi faller". Känner inte helt igen storyn men har en minnesbild av en fransk film jag har sett som utspelar sig i Paris arabiska förortsghetton med unga människor på glid. Har för mig att slutscenen utspelar sig på en strand. Typ att de har kört en bil ända ut på stranden.

Men det är kanske en helt annan film.

Kom på några andra favoriter "Himmel över Berlin" (tyska originalet). "Paris, Texas", "Diva"

Slutscenen innehåller en bil ja, men ingen strand och det är inte de som kört den.

Denna film är heller inte så "arabiskt ghetto" specifik. Mer allmänt invandrar- och ghettospecifik.
    Filmen är helt i svartvitt och huvudpersonerna (detta har du säkert redan läst) är en arab, en jude och en svart afrikan.

Slutscenen är för övrigt en av de bästa jag någonsin sett. Älskar hur filmen liksom hänger samman och knyts ihop...jag måste se den snart igen känner jag.
    Lite kul är det också att det känns så aktuell. Spelades in typ 95 men skulle kunnat haft premiär i morgon.      
    Aynrand - besudla mig!
  • Agridulce
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-02-08 10:25:52 följande:
    Ja...
    SKÄRP DIG.
    Jag offrade mig för din skull men har fått väldigt lite tillbaks   
    Är det nu vi äntligen ska få spöa upp Anton? I'm in!
    Allt för dig NG. {#emotions_dlg.flower}
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2012-02-08 10:31:26 följande:
    Är det nu vi äntligen ska få spöa upp Anton? I'm in!
    Allt för dig NG. {#emotions_dlg.flower}
    Let's do it!!! HjärtaSkål
    Du har rep, eller hur? 
    Aynrand - besudla mig!