Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Trash-tråden

Oavsett vem som tar emot vem så kvarstår som sagt problemet att man tillhandahåller en tjänst, sammankomst eller liknande där man inte är välkommen om man har väl könstillhörighet eller sexuell läggning. Det är där Scoutrörelsen begår samma fel som könsspecifika hjälporganisationer.

• lille Birger
    lille Birger skrev 2012-07-19 18:29:12 följande:
     är man inte är välkommen om man har fel könstillhörighet eller sexuell läggning.
    fel könstillhörighet skulle det stå. Skäms
  • lille Birger

Scoutrörelsens fel är ju att de utesluter människor baserat på sexuell läggning, medan vissa hjälporganisationer i Sverige utesluter människor baserat på könstillhörighet. Jag är för liten och kanske för naiv för att förstå varför det ena är mer okej än det andra.
    Sin könstillhörighet och sin sexuella läggning är ju bägge väldigt svåra att styra.Rynkar på näsan  Jag antar att det är därför båda ingår i diskrimineringslagen.

• lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-07-19 19:19:55 följande:
    Var det svårt att ta in det jag skrev om trauman och hur de kan påverka vilken och av vem en människa behöver krishjälp?
    Det är synnerligen perspektivlöst att inte greppa det.

Man utesluter inte män ur organisationen. Man kan ha betänksamheter och restriktioner vad gäller att en kvinna som hela sitt liv (eller halva) fysiskt och psykiskt misshandlats av en man, tas emot av en man när hon kommer till kvinnohuset.

T ex.

Jag anser att det då håller på med främjar en diskriminering som går djupare än könstillhörighet och sexuell läggning.        
    Inget av mina 3 senaste inlägg har haft något med vem som får jobba på kvinnojour, eller vem man möts av när man som krisdrabbad kommer dit, att göra. Det känns som vi pratar om olika saker. Vem en traumatiserad människa möts av är inte alls relevant för mina 3 senaste inlägg. Eftersom vi inte kom någonvart med den diskussionen så skrev jag ju att det största problemet är att man tillhandahåller en tjänst eller liknande som man inte får nyttja om man inte tillhör rätt kön eller har rätt sexuella läggning.

Du kan i fortsättningen ponera att jag tycker precis som du angående att en traumatiserad person ska få välja precis vem h*n vill träffa, så slipper du älta det. Min kritik mot att man utesluter en specifik grupp människor från att ta nytta av sin tjänst har inget med det att göra. Det är alltså diskrimineringen av de potentiella vårdtagarna som är det största problemet med kvinnojouren. Det problemet finns även inom amerikanska scoutkåren.

Du kan läsa mer om det i #20366. Bortse från första raden eftersom den avser den diskussionen som inte ledde någonvart.
  • lille Birger

Igår åt nallebjörnen så många pannkakor till middag att han somnade i min famn, med sylt runt munnen, 5 minuter efter att han ätit klart.

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-07-19 22:15:17 följande:
    Genom dessa exempel försöker jag måla upp en helhet kring problematiken i ditt resonemang.
    Nu är du för otydlig för att Lille Birger ska förstå.Nalle Jag tror som sagt att vi syftar på olika företeelser.
  • lille Birger
    Ojsan skrev 2012-07-20 15:13:38 följande:
    Jag har tänkt på händelsen hela natten och börjar nu att undra om det verkligen var så det gick till eller om det var vad han sa till sin fru när han anus var skadat. Annars är det maximal otur.
    Det är ju Aftonbladet också.
  • lille Birger

Kul att Aynrand är tillbaka från utlandet. Glad

Lille Birger har faktiskt varit på fest 2 dagar i rad nu.

• lille Birger

På festen fastnade jag för en, enligt samhällsnormen, väldigt oattraktiv tjej som absolut inte hade utseendet på sin sida men som var väldigt schysst och hade en hjärtlig personlighet.

• lille Birger
    Ojsan skrev 2012-07-21 23:58:50 följande:
    och  hemma före midnatt! Du är en duktig man {#emotions_dlg.flower}
    Ja. Det var egentligen meningen att jag skulle partaja typ fram till fyra på morgonen idag med, men jag eftersom jag bara sovit 2 h natten till Lördagen gick det inte. Mamma blev jätteglad när jag kom hem tidigt. Solig

Vad har du gjort idag, Ojsan?
  • lille Birger

Det är enkelt att avslöja nallen när han har ätit skorpor, han får alltid hela pälsen full av smulor. Skrattande

Svar på tråden Trash-tråden