Trash-tråden
Jag ska själv på en liten minisemester snart. Man måste ju se till sina behov.
Usch vilket ruskigt väder det är idag!
Det får bli en trevlig inomhusdag med sällskapspel.
Det får bli en trevlig inomhusdag med sällskapspel.
Jag sökte på xhamster och fick upp en bild på en bakbunden tjej som hade ögonbindel på sig.
När mamma och jag övningskörde idag hände det något knasigt.

Är det okej att traumatiseras så pass att man skapar fördomar mot homosexuella?
Oavsett om det är det eller inte så är inte det inget jättestort problem att isolera utsatta människor från vad än det är de har fördomar mot, och är rädda för. Det stora problemet ligger i att tillhandahålla en tjänst, och se till att vissa människor (t ex de som tillhör fel kön eller har fel sexuell läggning) inte kan ta nytta av den.
Om man ska tillämpa den moralen till scoutexemplet så ska scoutkåren, om de nu bestämmer sig för att ta hänsyn till vissa medlemmars homofobi, ändå erbjuda likvärdig verksamhet till homosexuella. Exakt hur de löser det behöver vi inte gå in i detalj på, men ett förslag är ju att de kanske har vissa aktiviteter för enbart homofober och vissa där alla kan delta. Och bägge verksamheterna ska på det stora hela vara likvärdiga.
Om de vill segregera folk är det alltså deras problem att hitta ett sätt att göra det utan att diskriminera oskyldiga människor.
Det borde vara olagligt att bara tvärt utesluta en viss grupp människor från sin scoutkår eller hjälporganisation.