Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Trash-tråden

Trust me skrev 2012-07-28 16:23:12 följande:
    Kanske inte kallas rasism men du förstår vad jag menar..
    Artism: sv.wikipedia.org/wiki/Speciesism 
    Trust me skrev 2012-07-28 16:23:12 följande:
    Det jag tänkte var att om din mamma har Kattdamen ordentligt i koppel när nalle är med så kan han lära sig att han är trygg just med den kissen. {#emotions_dlg.flower}
    Ja, det skulle nog fungera bra! Eller att hon är i en bur. Katt
  • lille Birger
    Agridulce skrev 2012-07-28 15:54:11 följande:
    Grovt är alltid trevligt på sitt sätt......
    Inte minst när det kommer till kvinnor:

• lille Birger
    Trust me skrev 2012-07-28 18:32:33 följande:
    Precis! Ta ett snack med nalle. Sånt där kan inte accepteras. Alla arter ska behandlas lika.

Ja, bur kan ni börja med. Hon får väl vara kvar i transportburen hon är i när du hämtat henne. Inte för länge bara men du kanske kan bygga en mysig rastgård åt henne. Hon förstår att det är för en god sak do hon är en klok kisse. Drömmer 
    Behandlas lika på ett samhällsplan, ja. Det betyder inte att Nallen i sitt privatliv måste umgås med alla arter.
  • lille Birger
    Trust me skrev 2012-07-28 19:57:18 följande:
    Sant. Det handlar mer om att inte gå från det specifika till det generella. Han kanske kan följa med dig till skolan och ta en kurs i filosofi. Nalle
    Nallen följer alltid med mig till skolan. Senaste gången frågade fröken mig om jag inte ville dela med mig av min kiwifrukt till honom, för hon såg att han satt utan frukt och dessutom var väldigt hungrig. När fröken sa det såg har på nallen hur han verkligen sken upp som en sol och tittade på mig med hundögon. Jag hade helt enkelt inget annat val än att ge ena kiwihalvan till nallen som därpå glatt glufsade i sig den. Nalle
  • lille Birger
    Trust me skrev 2012-07-29 01:20:17 följande:
    Brukar du inte dela med dig av din frukt om inte någon uttryckligen säger åt dig att göra det? Jag måste nog prata med din mamma. {#emotions_dlg.djavulsk}
    Nallen brukar ha en egen frukt, men just den gången hade jag glömt packa ned det åt honom.
  • lille Birger

Nallebjörnen är jätteduktig i trafiken; innan han ska gå över en gata tittar han alltid noggrant åt ena hållet, sen åt andra, sen spetsar han sina små fluffiga öron och lyssnar noga så det inte kommer någon bil, sen tittar han ytterligare en gång åt varje håll innan han går över gatan. Solig

• lille Birger

"Titta där!!" utbrast nallebjörnen och pekade ut genom fönstret. Vi båda sprang fram till fönstret och tittade fascinerat på den lysande månen.
    Ett perfekt slut på dagen. Glad

• lille Birger
    Aynrand skrev 2012-07-31 18:32:03 följande:
    Hoppade nallebjörnen genom fönstret?
    Nej, han stod med nosen tryckt mot rutan och tittade ut på månen.
  • lille Birger
    Yoyna skrev 2012-08-01 18:56:05 följande:
    "Titta där" sa Nallebjörnen.
    Birger sa "Jag är rädd"
    "Titta där" sa Nallebjörnen.
    Birger tittade.
    Nallebjörnen öppnade hans ögon...  Och han såg.     
    Då är det nog mer trovärdigt att nallebjörnen hade frågat vad jag är rädd för och försökt trösta mig.
    Yoyna skrev 2012-08-01 18:58:20 följande:

Men jag kan tycka att det är lika skönt, ibland är semester med hela familjen dygnet runt betydligt mer påfrestande än att jobba...    

Vad har ni hittat på för skoj på semestern?

• lille Birger
    Agridulce skrev 2012-08-01 22:35:18 följande:
    Neeeej! Semester är underbart!
    Men på tok för få "otäcka" män här ute i havsbandet. Skulle behöva ett lätt överfall av den oanständiga typen.
    Samma här. Jag behöver att en kvinna i 40årsåldern brottar ned mig på rygg, drar bikinitrosan åt sidan, och sitter på mitt ansikte, på huk alltså.Tyst
Svar på tråden Trash-tråden