• och

Trash-tråden

I Rose I skrev 2012-06-28 21:07:24 följande:
    Det är lugnt. Du gav honom något att reta mig resten av tiden vi är här.  
    Min kusin? Det var han jag dansade tryckare med för nån kväll sen. Drömmer 
    Jag får skicka fler bilder tror jag. Solig
    The hard way is the right way.
  • och
    lille Birger skrev 2012-06-29 18:09:15 följande:
    Okej, det var kanske ett dåligt exempel. Men huvudpoängen i inlägget var iaf att alla människor (med undantag för folk som är i ett tydligt behov av ett större stöd från samhället, pga förutsättningar som de uppenbarligen själva inte kan rå för) bör ha likvärdiga rättigheter.

Med det sagt tycker jag det är fel att man får driva hjälporganisationer som riktar sig mot enbart en viss grupp människor, tycker att det borde finnas en diskrimineringslag enligt vilken man måste ta emot alla olika folkgrupper. En organisation med den inriktningen som den tidigare nämnda kursiva texten förtäljer om, går ju emot det, den diskriminerar ju invandrare. Blev mest förvånad över att det fanns såna organisationer. Det var därför jag skrev texten tidigare.
    Birger: Hjärta

• och
    Driftwood skrev 2012-06-30 18:04:36 följande:
    Logiskt är det inte ok.

Tror de brukar använda argumentet att en kvantitativ skillnad ger en kvalitativ skillnad om kvantiteten är tillräckligt stor.
    Jag skriver under på det här.
  • och
    PrimitivMan skrev 2012-06-30 18:44:45 följande:
    Kanske är så att vissa drabbade kvinnor ser alla män som potentiella förövare och därför inte vill att män skall jobba där för att det inte skall upplevas traumatiskt av dem. Sen å andra sidan är det kanske det man skall försöka få de personerna att inse, att inte alla män är det. Fast ett kvinnohus är väl kanske första instansen att ta emot drabbade kvinnor och rehabilitering kommer först senare.
    Ja. Kvinnor som kommer dit befinner sig i ett chocktillstånd vanligen. En man som öppnar dörren skulle få dem att vända tillbaka hem.
  • och

Orka lyssna på er två, liksom? Tre rader per inlägg räcker, tack.

Dagens musiklänk:
    ">

Om ni inte tycker att den är bra kan ni hålla käften. Och om ni inte säger att den är bra kommer jag aldrig mer att prata med er.    

• och
    Driftwood skrev 2012-06-30 22:22:25 följande:
    Jag tycker den låter är helt ok, och du vet att jag säger vad jag tycker eller hur
    Tack. {#emotions_dlg.flower}
  • och
    lille Birger skrev 2012-06-30 22:02:14 följande:
    Som jag förstår det får man inte det;
    12 §
    Diskriminering är förbjuden för den som
    1. utanför privat- och familjelivet tillhandahåller varor, tjänster eller bostäder
    till allmänheten, eller
    2. anordnar en allmän sammankomst eller en offentlig tillställning.
    Men du läser lagen som fan läser bibeln.

Läs vad som menas med diskriminering först.

http://www.do.se/Documents/pdf/diskrimineringslagen.pdf?epslanguage=sv

• och
    lille Birger skrev 2012-07-01 10:38:07 följande:
    Juli har hittills haft soligare och varmare väder än Juni. Nalle
    Du borde söka jobb på kvällspressen.
  • och
    PrimitivMan skrev 2012-07-01 16:37:46 följande:
    Varför råkar jag aldrig ut fär kvinnliga blottare? Undras hur man skulle reagerat dock. Fast jag betvivlar att jag skulle känna mig värnlös, om hon nu inte överföll mig och tryckte ned mig med sina bröst eller något.
    Kanske för att du konsekvent säger nej till cam?
  • och
    PrimitivMan skrev 2012-07-01 17:25:12 följande:
    Har jag konsekvent sagt nej till cam!!? Råkar man ut för kvinnliga blotterskor då? Då kanske man borde ge det en chans.
    Ja, det  har du gjort. Gång på gång på gång.
Svar på tråden Trash-tråden