Inlägg från: lille Birger |Visa alla inlägg
  • lille Birger

Trash-tråden

Anton Chigurh skrev 2012-11-21 12:37:20 följande:
    Funkar det med mellanmjölk och O´boy ???
    Om inte så är Nallen och jag inte så manliga då. Obestämd
  • lille Birger
    PrimitivMan skrev 2012-11-21 12:32:57 följande:
    Glömde att skriva att jag är oerhört känslig för vad folk dricker för drinkar. Det speglar direkt ens personlighet. Cosmopolitans är inte ok (som man).

ok att dricka som man: 

- Öl
    - Whisky (Single Malt helst och GIVETVIS utan is)
    - Drinkar: Dry martini, Manhattan, Old fashioned, Daiquiry, White Lady, Black Russian, Caipirinha, Mojito, Long Island Iced Tea, Bloody Mary, Margharita (är en unisex drink; fast kräver att det är en klassisk Margharita utan massa annat krafs i och absolut inga paraplyer). Säkert missat en del.
    - Champage är aldrig fel  (förutom rosé champagne som bara har ett användningsområde och det är även det tveksamt; i sängen)

Nu tänker jag altså främst som sällskapsdryck. 

Nallen och jag har inte testat något av det där.

Vi dricker mest saft när vi kommer hem från skolan. Nallens favoritsmak är päron. Glad
  • lille Birger
    Kakaa skrev 2012-11-21 13:09:36 följande:
    Nu skall världens sötaste Kakaa fixa mellan mål, ett äpple! 

Vill Birger, NG, Anton lr PM smaka? Solig Agri kanske vill?  
    Jag råkade först läsa det som att vi 4 skulle få smaka på Agri.
  • lille Birger
    Anton Chigurh skrev 2012-11-21 13:23:37 följande:
    Har du bara sex i huvudet, Birger ???
    Agridulce skrev 2012-11-21 16:04:15 följande:

You naughty little man!!! Förvånad
    Skäms

• lille Birger
    Aynrand skrev 2012-11-21 19:59:29 följande:
    Hej alla!

jag tror att jag håller på att insjukna i något förkylning eller nåt...jag är frusen och har ont i huvudet....
    jag blir säkert impotent också
    Usch, vad tråkigt.

Finns det något lille Birger kan göra för att få dig att må bättre?
  • lille Birger
    Aynrand skrev 2012-11-21 22:30:49 följande:
    en fin rumpbild mot förkylning tack
    En bild på en välklädd kvinna:

• lille Birger
    Aynrand skrev 2012-11-21 22:35:32 följande:
    haha tack en till....
    Denna bilden har faktiskt visats förut i tråden, men det var så otroligt länge sedan att ingen annan än jag minns det:

Känner du dig lite bättre nu, Aynrand?

• lille Birger
    Kakaa skrev 2012-11-22 10:11:52 följande:
    Jag älskar julpynt och julen.. om det hålls till sin tidsperiod.. jag blir en riktig julkärring..

Jag bakar, fixar gran, pyntar och bråkar med julbelysning, nejlikor i apelsiner, kristyr på pepparkakor, slår in paket, juldukar, glögg-kvällar, julbord..pepparkakshus.

Jag har kommit fram till att jag har sådan extrema krav på att jag MÅSTE får den där härliga julkänslan.. 

Tror det är pga min brist på familjemedlemmar som gör att jag är mån om det..  Jag har min far och min styvmor.. thats it. 

När jag var yngre hade jag åtminstonde min farmor som fixade allt sånt här och det var fina jular med min far styvmor och farmor, samt min farfar (Han hakade väl på mest för att farmor tvingade) men sedan hon dog så dog julen och jag fick den känslan utav att det är JAG som nu måste hålla samman familjen..

Undra om det är detta som gör att jag vid varje högtid gör allt för att känna denna traditionsvärme.. för att känna mig nära min farmor, och för att sort of förneka att familjen gled isär då hon avled och att allt är som förr?

Lr är det för att jag känner mig redo för att skapa egna traditioner med gubben och hans familj? 

Varför blev julen så viktig för mig helt plötsligt? :O

Nallen och jag tycker också om julen. Glad Vi längtar även tills det kommer snö. Drömmer
  • lille Birger
    Kakaa skrev 2012-11-22 14:35:14 följande:
    jag skäms, jag åt upp en muffin helt oprovocerat, Den bara tittade på mig och woops så slukade jag den. :( 
    Är du lite av en godisgris?
Svar på tråden Trash-tråden