Kakaa skrev 2012-11-22 10:11:52 följande:
Jag älskar julpynt och julen.. om det hålls till sin tidsperiod.. jag blir en riktig julkärring..
Jag bakar, fixar gran, pyntar och bråkar med julbelysning, nejlikor i apelsiner, kristyr på pepparkakor, slår in paket, juldukar, glögg-kvällar, julbord..pepparkakshus.
Jag har kommit fram till att jag har sådan extrema krav på att jag MÅSTE får den där härliga julkänslan..
Tror det är pga min brist på familjemedlemmar som gör att jag är mån om det.. Jag har min far och min styvmor.. thats it.
När jag var yngre hade jag åtminstonde min farmor som fixade allt sånt här och det var fina jular med min far styvmor och farmor, samt min farfar (Han hakade väl på mest för att farmor tvingade) men sedan hon dog så dog julen och jag fick den känslan utav att det är JAG som nu måste hålla samman familjen..
Undra om det är detta som gör att jag vid varje högtid gör allt för att känna denna traditionsvärme.. för att känna mig nära min farmor, och för att sort of förneka att familjen gled isär då hon avled och att allt är som förr?
Lr är det för att jag känner mig redo för att skapa egna traditioner med gubben och hans familj?
Varför blev julen så viktig för mig helt plötsligt? :O
Nallen och jag tycker också om julen.

Vi längtar även tills det kommer snö.