Inlägg från: I Rose I |Visa alla inlägg
  • I Rose I

Trash-tråden

Jag får mest inte ihop nallebjörnkramandet, fixeringen vid stora grova kvinnoröv och den otrolig välskrivda svenska texten. Förvånad
    Bry er inte om mig. I am out. Agri, njut av din kväll och skål på dig. Skål    

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • I Rose I

Idag har jag verkligen blivit påmind på nytt vad det var som fick mig att avsky landet som jag en gång i tiden kallade för mitt hemland. Sorgligt....

• I Rose I
    lille Birger skrev 2012-06-30 22:41:05 följande:
    Jag känner samma avsky, och jag kommer söka svar på hur tusan det kan vara som det är, i hopp om att stilla min oro, tills jag fått svar eller samhället ändrats.
    Knappast. Att du avskyr ditt födelseland beklagar jag men jämför inte mina känslor med dina. Det är milslång skillnad.  
  • I Rose I
    lille Birger skrev 2012-06-30 22:49:13 följande:
    Okej. Jag jämför Sverige med Apartheidsamhället och jag har i ungefär ett års tid haft aspirationen att genomgå en könskorrigering för att undvika att bli diskriminerad.
    Du jämförde diskrimineringen av invandrare vs svenskar. Den etnisk svenska kvinnan som misshandlade mig till den gard att jag förlorade mitt första barn går fortfarande fri!!!!!!! Tuff skit att suga på.  
  • I Rose I

Jag kanske borde skriva ett inlägg om mitt liv i Sverige så som jag skrev om Iranresan...

*Jag blöder, är helt totalt förstörd, har värk och är allmän förvirrad*

- Vad har hänt?
    - X....var här...jag har ont...mit barn...mitt barn...hjälp!
    - Vem började? Vad hände? Vem var det?
    - Jag berättar så gott jag kunde.
    - Varför provocerade du henne?

GAAAAAH, DO??!! My ass!!!!

(Nej, jag är inte nykter)                   

• I Rose I
    lille Birger skrev 2012-06-30 23:04:23 följande:
    Usch, vad hemskt. Gråter  Beklagar verkligen! 
    Mmm, du kan ta din diskrimineringslag och stoppa den där solen inte kommer åt. Att "vissa" får igenom sina anklagan är ingenting förutom politik. Konstig nog är det bara muslimer som av någon konstig anledning får igenom sin anklagan där det skrivs milslånga spalter och ger vatten åt högerextrema krafter. Tänk lite längre än näsan räcker för guds skull. Det skadar inte.  
  • I Rose I
    Anton Chigurh skrev 2012-06-30 23:16:11 följande:
    Fy fan, Rose, det där skall ingen behöva uppleva, allra minst du. Hade du stått jämte mig hade jag kramat ihjäl dig.

Äh, jag har förträngt bort det i åratal. Det är över 13år sen. Skrev om det här på FL ibörjan när jag blev medlem men har inte sagt ett ljud om det sen dess. 

Hon fick en minnessten vid rösjöbadet.

Tack.     
  • I Rose I
    lille Birger skrev 2012-07-01 00:31:44 följande:
    Rose, jag tycker iaf att du verkar vara en väldigt schysst och empatisk tjej. Själv är jag nog, som NG insinuerade, en ganska oempatisk person.
    Jag tycker inte du är oempatisk. Jag får inte grepp om din person vilket är frustrerande men oempatisk tycker jag inte du är. Inte av det lilla du har skrivit med din seriösa sida.  
  • I Rose I
    PrimitivMan skrev 2012-07-02 23:32:03 följande:
    Vad har du emot Turkiet? Jag kan förstå det om man varit tex i Alanya. Gillade inte alls. Själv är jag rätt förtjust i området runt Marmaris. Fast det är en rätt dryg transfer dit och inte så kul om man har mindre barn med sig.
    Marmaris är otrolig vacker. Maten är urgott, priserna helt okej och man kan unna sig ett och annat i Turkiet. Har varit i Turkiet många gånger. Turen till Marmaris är inte kul men sist vi var där så åkte vi dit på kvällen och då däckade barnen och vi satt och njut av kvällsvärmen i bilen.
    Men har man barn ska man åka till Side. Vi var på Sun city apartment en gång. Blev förälskad i hotellet. Personalen, aktiviteterna och buffen var oslagbart.  

Jag har svårt för Grekland och greker. Var i Grekland (Kreta, Rethymnon) då när dom fortfarande har derakhma som valuta. Visst, det var okej, fin natur men nej, greker är alldeles för snobbiga för min smak. Undrar hur det kommer sig att näsorna pekar ner i munnen på dom när dom går med näsan 10 meter över halsen dygnet runt....     
Svar på tråden Trash-tråden