PrimitivMan skrev 2013-07-08 12:05:12 följande:
Det är ju dock frågan hur man definierar känslor i det här sammanhanget. Jag har alltid sett mig själv som att jag kan ha sex utan några känslor alls för den jag har sex med. men ju äldre jag blir ju mer har jag insett att det inte riktigt stämmer. Visst jag har haft ren sex med en del ONS utan att ha några känslor men det måste ändå finnas något. Att man tycker om henne som person, ömsesidig respekt men definitivt inte att "åh henne vill jag leva resten av mitt liv med". Det går inte att ha sex med någon man direkt ogillar. Det kanske går iof men man skall ju nå dit först och då känns det inte värt besväret.
Personligen har jag helst "rått" sex med någon jag verkligen tycker om. Att det är mjukt och kärleksfullt i kombination med att det är "hårt" (oavsett hur man nu definierar det) gör det hela bättre. Därmed inte sagt det är nödvändigtvis gulle-gull för det. Haha uttrycket "Den man älskar, agar man" känns rätt passande

. Vill inte att min partner bara skall känna sig om ett objekt och leksak, utan en omtyckt leksak

. Att "landa mjukt" är nog minst lika viktigt för min egen del som det kan vara för den man haft rough sex med.
Mer känslor inblandade med kvinnor? Menar du att själva sexet är mer känslosamt eller att du får mer känslor för din sexpartner om hon är kvinna?