Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Alltså varför är ni så otrevliga? Detta var en skön, vänlig tråd där likasinnade med salt och humor hängde och dödade tid. Gillar man inte det måste ju det enklaste vara att skita i det och gå vidare. Sidospår i all ära kan man inte klampa in och vara allmänt dryg och otrevlig. Riktigt dålig stil.

Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-01-06 11:51:38 följande:
    Jo, men bra. Ligger fortfarande i sängen faktiskt. Men jag är betydligt piggare idag än jag var igår, härligt att vara ledig.

Mm det känns som lördag idag faktiskt...
    Jag ska tvätta och fundera över vad man gjorde på dagarna innan man hade barn. Hon är hos mina föräldrar och jag är helt liksom lost och vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag ska försöka göra så lite som möjligt och beställa några böcker faktiskt...

Alla boktips mottages med stor glädje och tacksamhet.

Vad ska du göra idag?     
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-01-06 11:58:11 följande:
    Sova tänkte jag. Jag ligger lite efter med sömnen.

Åh, boktips, jag läser ju jämt. Fast jag är så dålig på titlar och lånar mest böcker på biblioteket. Vad gillar du att läsa? 
    Vilken trevlig plan!

Jag läser mycket, eller jag läste mycketPå senare tid har jag inte haft tid men jag planerar att göra tid.
    Jag läser nästan allt. Två av mina favoritböcker är "En halv gul sol" och "Sugar - kvinnan som steg ut ur mörkret". Två helt underbara böcker. 
    Sedan läser jag allt av Elizabeth George.  

Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2012-01-06 12:20:33 följande:
    Jag har läst nästan alla böcker av Elizabeth George, fast någonstans tröttnade jag tror jag. Sugar har jag läst, den var bra, troligen inte en En halv gul sol.

Har läst två böcker av en dansk författare, gillade båda mycket: www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170028... Fast det är kanske inte den sortens böcker du är ute efter. Den här är också fantastiskt bra, men den har du säkert läst eller sett på film: www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174290... Gillar böcker som handlar om människans inre väsen, även om dessa två beskriver människor med en något avvikande hälsa. 

Tack för tipsen!
    Elizabeth George kan jag aldrig tröttna på däremot blev jag förkrossad när jag såg lite av dramatiseringen av hennes böcker. Eller, TV-serien snarare. Urkasst.
    Jag har liksom målat upp dessa individer och denna miljö under flera års tid, för att få den krossad haha...
    Vad jag gillar med hennes böcker är inte bara den geniala handlingen utan att de ofta utspelar sig i miljöer där jag bott. Jag älskar London och finner det otroligt stimulerande att läsa böcker som utspelar sig i områden där jag bott. Minns inte vilken bok som utspelade sig en hel del i de norra delarna, men också området kring och i Clapham om jag minns rätt.   

Shutter Island, den filmen har jag länge velat se.

Har blivit rekommenderad Invisible av Paul Auster...   
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place

Ja den låter riktigt bra! Ska nog köpa den. Är bokfetischist. Fuck the library. (Syftar på den första nu).

Den andra boken låter också som något jag skulle uppskatta.

Och åh! Jag vill fortfarande läsa "Parfymen".   
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    lille Birger skrev 2012-01-06 12:13:23 följande:

Den där har jag läst nyligen, eller rättare sagt fått den högläst för mig. Hursomhelst kan jag rekommendera den.
    och skrev 2012-01-06 11:49:58 följande:
    Hej BJ!

Jag är lugn, även om jag konstaterar att vi skulle kunna starta ett dagis här inne snart.

Hur går det med virkningen?   
    Det går bra med virkningen, jag får hjälp av mamma som vet hur man gör.
    Tack för det BJ.
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2012-01-06 12:57:09 följande:
    Instämmer

Båda är mycket bra. Trevligt ämne ni har idag

Visst är vi duktiga som ännu inte ligger och kravlar i rännstenen?

Har du några intressanta boktips?

Jag gillar även böcker som skildrar konflikter, alltså internationella sådana. "Devil Came On Horseback" t ex, inte en roman utan återberättelse, även filmen är otroligt gripande och smärtsam. Samma med "En halv gul sol", som är mer av en roman men med verklighetsförankring.

"Push" av Saphire (tror jag), som filmen "Precious" grundar sig på, var en av de bästa novellern jag läst. Kort och skriven på en dyslektikers engelska, var den poetisk och berörde mig ända in i märgen. Mycket bra!     
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2012-01-06 13:08:07 följande:
    Jag gillar också böcker med verklighetsförankring. En av mina favoriter är Slaughterhouse 5. "En halv gul sol" har jag inte läst men det kommer jag göra nu tror jag
    Gör det!
    Den är en upplevelse. Avundas dig att du har den framför dig. En av de bästa böckerna jag läst...nästan. 
    Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    Ernst Hugo skrev 2012-01-06 13:25:32 följande:

Parfymen av Süskind skall du helt klart läsa, du om någon kommer uppskatta den.
    Ja både du och Aynrand har rekommenderat den så jag måste verkligen ta tag i det och skaffa den, till att börja med.
    Eau de Salope
Svar på tråden Trash-tråden