Elle Se Sent skrev 2013-01-04 12:22:02 följande:
Haha...
Franska näsor är fina tror jag.
En näsa, det är svårt att säga hur en näsa ska se ut men den ger karaktär till ansiktet. Jag tycker om lite större näsor. Hellre en Zlatan än en Bert Karlsson.
Jag gillar markerade näsben, kan man säga så? Och väldigt gärna en lite längre näsa.
Det gör ingenting om näsan är lite bred heller. Andre Benjamin har en fantastisk näsa som dock skulle bli helt fel på någon annan. Den funkar tack vare hans fantastiska leende.
Och Aynrand har en fantastisk näsa som passar linjerna i hans ansikte och ger det karaktär.

Ok, tror jag förstår. Funderade på likheterna mellan Zlatan och Andre. Det tog en stund att förstå vad du menar men jag tror du menar att den ska ha både höjd och längd men inte växa på bredden lika mycket och inte heller ut från ansiktet på slutet.
Felet med brandmannen är då att näsan är för liten och med en liten upptendens på slutet. Något som kanske ger ett lite vekt intryck till ansiktet. Det där manliga fotomodellsidealet som är kantigt men lite androgynt är alltså inget för dig näsmässigt.

Nu var jag så där knastertorr igen. Kan inte hjälpa det