PrimitivMan skrev 2012-12-28 12:44:15 följande:
Hej Rose! Allt bra med dig?
Menar du just ordet "begå" om abort? Det har jag nog aldrig tänkt på skulle framkalla en bister stämning. Men det är väl att abort har förskönats från vad det egentligen är och blivit en symbol för kvinnlig frigörelse och inte vad det egentligen är, att avsluta ett liv (el en början på liv). Moralistisk tycker jag att abort är en svår fråga.
Hej PM, det är bara bra med mig. Tack. Själv?
Ja, det är ordet jag har hakat upp mig på. Kommer ihåg att jag skrev begå abort i en abort diskussion för nåt år sen och det fick en av deltagarna att fullkomligt explodera. Jag hade inte tänkt på att det skulle vara negativt utan det var så jag hade lärt mig säga. Alltså att man begår abort.
Jag håller med mycket av det du har skrivit. Hurvida abort är rätt eller fel är vanligtvis ingenting jag vill diskutera, Personligen tycker jag det är fel och att det är en synd men nej, jag skulle aldrig tala om för någon som "gör" abort att det är fel. Jag skulle själv aldrig ta död på mitt barn oavsett ålder men det har med vad jag tror på och vilka värderingar jag har. Förväntar mig aboslut inte att andra ska dela samma värderingar.