Inlägg från: I Rose I |Visa alla inlägg
  • I Rose I

Trash-tråden

PrimitivMan skrev 2012-12-28 13:21:04 följande:
    Jo tack bara bra nu. Fick en släng av influensa (livsfarligt att umgås med släktingars småbarn ) precis men bra nu.

Eftersom vi inte VET när livet börjar (eller slutar för den delen) så är det väldigt svårt att objektivt säga om abort är rätt eller fel eftersom vad som är liv baserar sig på tro och inte vetenskap. Inte ens om vi skulle kunna säga att liv startar vid ett visst stadium så är det enkelt. Vems liv skall man rädda om fostret hotar mammans liv tex. Det ofödda barnet eller mamman?

Det jag reagerar mest emot är att man förenklar saker alldeles för mycket oavsett vilken ståndpunkt man har.
    Skönt att du mår bättre. Influensa är inte rolig alls.

Förmodligen mamman eftersom fostret inte har någonting att säga om och kan varken försvara sig eller föra sin egen talan. Det får mig att tänka på alla dessa utvecklingsstörda som varken kan försvara sig eller föra sin egen talan, folk som ligger i Koma eller lider av allvarliga sjukdomar som gör att dem på egen hand inte kan leva ett normalt liv utan är beroende av diverse maskiner och annat....dödshjälp? Någon? 

Och för att förtydliga så ja, jag har absolut ingenting att säga till om det är en kvinna som har blitt gravid med tvång.       
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • I Rose I
    Elle Se Sent skrev 2012-12-28 13:40:46 följande:
    Det stora problemet med dödshjälp är väl risken att det utnyttjas. Eller att det blir svårt att avgöra exakt när en person är kapabel att fatta ett sådant beslut. Det får ju inte bli så att självmordsbenägna och livströtta människor på något sätt kan utnyttja detta istället för att få hjälp och må bättre, det ska ju handla om riktigt sjuka människor vars livskvalité på grund av fysiska handikapp, knappt finns alls. 
    Exakt samma problematik med abort. Hur vet man att alla dessa som gör abort varje år gör det av rätt beslut? Hur? Vill man inte bli gravid finns det preventivmedel och tusen andra metoder att förhindra det.
    Det slinker säkert igenom en hel del som använder abort som en slags preventivmedel så vad är skillnaden?  
  • I Rose I
    Elle Se Sent skrev 2012-12-28 13:51:56 följande:
    Den största skillnaden är väl att det vid abort inte handlar om en fullt utvecklad människa.
    75% av alla aborter görs innan det ens blivit ett foster. Då handlar det som sagt om ett några millimeter stort embryo. 

Vad menas med fullt utvecklad människa? Ses grav utvecklingsstörda som fullt utvecklad människa? Räknas grav sjuka personer som lever med hjälp av en massa maskiner som fullt livsdugliga människor?

Jag försöker förstå hur man kan vara positiv till abort men sätter emot sig för dödshjälp. Kallar abort för en rättighet men inte självmord. Säger begå mord men man gör abort? Jag har väldigt svårt för detta.   
  • I Rose I
    Elle Se Sent skrev 2012-12-28 14:15:51 följande:
    Och du borde förresten starta en tråd Rose
    Jag tror att detta skulle kunna bli en bra diskussion om du ställer rätt frågor i TS.
    Få se om jag pallar med hormonstinna övergödda (ett mycket passande ord jag lägger till i min ordlista. ) sextörstiga  fel"penetrerade"  rabiata feminister. Det är som att frivilligt klä av sig naken och gå ut en lördagskväll i valfri område här i Stockholm. Från ingenstans så har man tusen och en som försöker tävla om vem som ska hinna först till första bästa hålen dem hittar.
  • I Rose I
    och skrev 2012-12-29 20:29:23 följande:
    Du är så duktig.
    Tack. Om jag ska vara ärlig så är revbenen och skinkorna köpta men allt annat är hemmagjort. 

Hur mås det? Puss. Hjärta    
  • I Rose I
    och skrev 2012-12-29 20:40:55 följande:
    Det jag minns bäst är chokladen ändå.

Det är bra med mig. Jag har lite tråkigt men det kunde ju varit värre.

Du då?   
    Alladin asken är ju självklart köpt också men tårtan och allt annat är hemmagjorda.

Jag sitter här på FL och försöker förtränga bort mina bekymmer.  
  • I Rose I
    straight arrow skrev 2012-12-29 20:50:35 följande:
    Jag trodde det var brösten som var köpta och allt annat var hemmagjort? Jaså du menar julmaten. Silly me.
    Där fick du till det.

Kyss
  • I Rose I
    och skrev 2012-12-29 20:51:51 följande:
    Jag hade kramat bort dom om du var här. Typ.

Åååh, gärna. Krama mig och göm mig under täcket.

KyssHjärta
  • I Rose I
    och skrev 2012-12-29 20:56:20 följande:
    Är det inte lite synd att gömma dina nya bröst under ett täcke?
    Du får använda dem som en kudde. Lägga huvudet där imellan och låta mig leka med ditt hår (huvudshår innan någon får något annat för sig ).
Svar på tråden Trash-tråden