Trash-tråden
PrimitivMan skrev 2012-12-28 13:21:04 följande:
Jo tack bara bra nu. Fick en släng av influensa (livsfarligt att umgås med släktingars småbarn Eftersom vi inte VET när livet börjar (eller slutar för den delen) så är det väldigt svårt att objektivt säga om abort är rätt eller fel eftersom vad som är liv baserar sig på tro och inte vetenskap. Inte ens om vi skulle kunna säga att liv startar vid ett visst stadium så är det enkelt. Vems liv skall man rädda om fostret hotar mammans liv tex. Det ofödda barnet eller mamman?
Det jag reagerar mest emot är att man förenklar saker alldeles för mycket oavsett vilken ståndpunkt man har.
Förmodligen mamman eftersom fostret inte har någonting att säga om och kan varken försvara sig eller föra sin egen talan. Det får mig att tänka på alla dessa utvecklingsstörda som varken kan försvara sig eller föra sin egen talan, folk som ligger i Koma eller lider av allvarliga sjukdomar som gör att dem på egen hand inte kan leva ett normalt liv utan är beroende av diverse maskiner och annat....dödshjälp? Någon?
Och för att förtydliga så ja, jag har absolut ingenting att säga till om det är en kvinna som har blitt gravid med tvång.