Inlägg från: MrsAssault |Visa alla inlägg
  • MrsAssault

Trash-tråden

Yoyna skrev 2011-09-22 17:17:33 följande:
    Mäh, va fel det kan bli när man skriver. Jag menar ju inte att det skulle spala någon roll för dig heller efteersom du vet att det blir en pojke!
    Nä precis, det spelar ingen roll men nu vet jag ju att det är en pojke så jag vill gärna ha honom med mig hem sen och inte någon annans flicka
  • MrsAssault
    Aynrand skrev 2011-09-22 17:17:49 följande:
    Gud vad jag är sugen på ett glas vin.....ser bilden p Kapten Haddock som häller upp ett glas och är riktigt sugen....
    längtar du efter ett glas vin Mrs A?
    och du NG?
    Jag längtar efter ÖL. Något vansinnigt. Men vin också. Eller vafan, alkohol hahaha

Och jag längtar efter en redig fylla men det kommer jag nog få vänta med i typ 2 år åtminstone Förvånad
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-22 17:20:15 följande:
    Är det verkligen vin han häller upp Haddock???
    Det är nog brännvin
  • MrsAssault
    och skrev 2011-09-22 17:24:43 följande:
    Vad roligt att det tog sig till slut. Förstår att det känns alldeles underbart, är jätteglad för din skull.

Om man är lite äldre när man får första barnet finns ett samband mellan hur tidigt man har fått sin första mens och hur svår förlossningen blir. Min första förlossning var väldigt jobbig, och jag kom till en punkt där jag faktiskt ville dö på riktigt, trots bedövning osv. Men barnet kom ut, och som en bonus försvann min rädsla för döden. Jag insåg att den kan vara en ren befrielse i rätt sammanhang.

Oroade mig jättemycket för att spricka osv, men i allmänhet klipper de om det behövs, och skulle man spricka är det inget som känns alls, även om det är jobbigt efteråt när det ska läka osv.
    Vaaa?? Det där med mensen låter jättekonstigt Jag fick mens ganska normalt, jag var typ 12-13 eller nåt..
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-22 17:15:43 följande:
    du får slänga in receptet efter eget huvud sen!
    Okej, jag gjorde typ som en potatisgratäng med skivad potatis, grädde, salt och vitpeppar men slängde i laxtärningar och fryst hackad spenat mellan lagren också. Och så dill och lite citron sen in i ugnen tills potatisen är mjuk!
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-09-22 17:21:48 följande:
    Förlossningen kommer som en chock typ när vattnet går "Åh shit jag ska föda barn!!!!!!!!!!!!!!!"
    Innan dess var jag typ upptagen med att äta apelsiner i 9 mån. 
    och skrev 2011-09-22 17:27:00 följande:
    Gjorde du? Jag var helt besatt av apelsinjuice (många nödstopp på McDonalds bara för att köpa juice där), och åt hur mycket clementiner som helst med första barnet. Trodde det skulle bli samma med andra, men det gjorde det inte alls.
    Min kompis var också helt tokig i apelsiner och typ alla jag känner hahaha men jag har faktiskt inte varit sugen på ngt särskilt, det har gått i vågor, ett tag var det broccoli, en kväll var det snabbnudlar av ett särskilt märke, ett tag var det mjölk och nu är det typ dill

Däremot äter jag en massa apelsiner (och bananer) nu eftersom de har rea på ica
  • MrsAssault
    och skrev 2011-09-22 17:42:30 följande:
    Låter jättegott!

Ska prova det i morgon, fast med quorn istället. 
    lär funka bra med quorn!
  • MrsAssault
    och skrev 2011-09-22 17:44:46 följande:
    Jag fick betydligt tidigare än så själv. Enligt artikeln var 13 genomsnittsålder såg jag när jag läste igen, så då behöver du inte bry dig om det.
    Jag ska nog inte bry mig om det ändå jag hoppas det gör asont så jag får känna mig som super woman efter
  • MrsAssault
    Yoyna skrev 2011-09-22 18:24:31 följande:
    Det som är märkligt i den studien är att det är äldre förstföderskor som man hittat de flesta komplikationerna för. Vilket många andra studier oxå visar som inte tar hänsyn till mensdebut.

Så är man normalbyggd, frisk i övrigt och i "bra" ålder så tror jag inte att man ska lägga någon vikt vid när man fick sin första mens.  
    Jag vet inte om jag räknas som äldre, jag tror jag är ganska genomsnitt för sthlm. Jag fick iaf inte göra kubtest för jag var för ung
Svar på tråden Trash-tråden