Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

HäxanSurtant skrev 2011-08-29 22:36:12 följande:
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-29 22:29:57 följande:
    Jo om jag bär strumpbyxor har jag alltid med mig extra. För det går alltid en maska och det känns så fruktansvärt trashigt...

Det är hårt att vara kvinna. 
    Hehhe ibland känner jag mig fullt nöjd med att typ inte bejaka mina kvinnliga sidor!

Hahaha jag är nästan en nörd på det viset...älskar superkvinnliga saker.
    Men jag gillar kontraster, inte så att jag trippar runt i höga klackar hela tiden...haha 
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 11:54:00 följande:
    Vad har hänt? Ska jag skicka puss? {#emotions_dlg.flower}

Ingenting har hänt egentligen haha...bara one of those days.
    Pussar tar jag alltid gärna emot! Kyss
    Yoyna skrev 2011-08-30 11:56:17 följande:

Skickar en puss jag med och hoppas förstås att jag är helt oskyldig till irritationen
    Jag ser inte hur du någonsin skulle kunna irritera mig!!!
    och skrev 2011-08-30 11:58:10 följande:
    Jag kan sluta skriva inlägg på ett tag och återgå till att bara vara förkyld och tycka synd om mig själv istället, om det underlättar. Solig
    Tror inte det skulle göra till eller från faktiskt, men tack för omtanken Skål och lite rosa whiskey mot förkylningen.

• Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:03:23 följande:
    Ring A så kommer du må mycket bättre. Jag kan inte prata annars hade du gärna fått ringa mig. Kyss

Vad omtänksamt av dig {#emotions_dlg.flower}...
    Vi har redan pratat någon timme eller så idag haha...
    Jag borde vara produktiv egentligen...snart...snart...

Det var artikeln om Flashback som fick mig lite off beat faktiskt.    
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:09:34 följande:
    Jag tror jag har hittat min "tvilling" här på FL efter 2,5år.

Min äldsta son är också född i december (15december). Skulle ALDRIG i mitt liv byta ut honom  mot någon annan. Decemberbarnen är en av lugnaste och intelligenta barnen som finns. Han kommer på så många frågor som är för STORA för hans ålder. En helt underbar kille. Ja, jag hade nog också sex i mars men vi firar nyår i mars och har ledigt då. Shoot me!!!!
    Tack!
    Jag vet! Och ju äldre vi blir, desto mer intelligenta blir vi!     
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:11:39 följande:
    Anytime. Du har ju mitt nummer men på jobbet kan jag inte prata längre stunder.

Jo, jag förstod det sen. Jag tycker det är jättebra att dom har fått upp ögonen på vad som skrivs på flashback. Mycket bra. Hoppas dom gör något åt det också.

Grejen är att det inte går.
    Servern ligger utanför Sverige och inget som skrivs eller publiceras där, kan regleras i svensk lag. 
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2011-08-30 12:15:38 följande:
    Vilken artikel?

www.aftonbladet.se/kultur/article13544581.ab

"Vem som helst kan gå in på Flashback forum och frossa i ocensurerade trådar om allt mellan drogodling och anarkokapitalism. Teater Galeasen ordnade i går kväll en offentlig läsning av en av alla dessa trådar.

Nitton manliga skådespelare, en maratonläsning som blottar ett jäsande, hatiskt mörker. Tråden handlade om vad man ska göra med svenska kvinnor som föredrar utländska män. Ska man nöja sig med att frysa ut dem, bör man bemöda sig att

omvända dem, eller ska de helt enkelt ha ett skott i nacken?
    Kvinnohat och invandrarhat korsar varandra och stollerierna vräks ut i publiken. Kvinnor kallas genomgående för ”sliddjur”, de är rasförrädare som saknar moral och de bör i framtiden fråntas sin rösträtt. Vi i publiken lyssnar på dessa röster som om de vore djur i bur. Det är skrämmande, men också lite smutsigt och förbjudet lockande. Vi skrattar åt rösternas absurda världsbild. Ibland låter skratten igenkännande, som om vi redan har hört detta någonstans. På jobbet? På grillfesten? Trots allt. Som åhörare är det lätt att känna sig överlägsen dessa uppenbara stollar.

Då blir det mer intressant när ett antal motröster kommer in i läsningen. Enstaka personer som ger sig in i till synes hopplösa debatter med frustrerade och aggressiva antidemokrater.

Man måste beundra dessa människor, tänker jag. De ställer sig inte utanför och odlar sin egen självgodhet. De gör jobbet åt oss som är för fina för att hänga på Flashback."

• Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:17:07 följande:
    Åfan, det visste jag inte. Då fick jag svar på mina frågor om varför sånt får förekomma på en svensk hemsida. Hemsk och skrämmande. Vart ligger servern?

Jag har dålig koll med vad allt innebär mer servrar osv. Men själva "någotservern" ligger i Sverige och namnservern i USA eller något konstigt. I vilket fall utanför svensk juristriktion. Vet ej hur det fungerar i praktiken...
Svar på tråden Trash-tråden