Inlägg från: Trust me |Visa alla inlägg
  • Trust me

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2013-05-30 18:14:52 följande:
    Ok.

Jag är inne i en bok-orgie där jag upptäckt Marguerite Duras och plöjer igenom bok efter bok.
    Är en så dålig filmmänniska att jag borde skämmas. Har så svårt att sitta och se på TV (eller film). Så svårt. 
    Vad som helst är bättre än krigsfilmer
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Trust me
    och skrev 2013-06-03 19:22:16 följande:
    Jag är här.

Fast jag håller mig undan när alla försöker vara sådär jobbigt intellektuella, av ren omtanke då. 
    Dig lockar man alltså fram med turkosa stringtrosor *noterar*
  • Trust me
    och skrev 2013-06-04 22:08:23 följande:

Tack.

Det är ganska bra tror jag. Lite osäker typ. Fast jag orkar inte bry mig. 
    ?
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-05 09:56:27 följande:
    Du Birger!

Vad säger du om denna krönika?

www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/kare-svens.../

Skrattade högt åt;

"Jag tror att vi i Danmark är på väg dit. Bejakandet av skillnaden och en konstruktiv dialog om den. Jag tror det är därför vi fick en kvinnlig statsminister före er. Vi gjorde ingen grej av det, det bara hände. I Sverige där­emot, där tonläget är aggressivt, där ni inte håller er för goda för att använda positiv diskriminering och där ni jagar män ut­ifrån deras sexualitet, ja, där står ni fortfarande kvar med en halvskallig karl."
    Jag tyckte han hade delvis rätt. Just i det att det inte är ett nollsummespel har han helt rätt i.
  • Trust me
    lille Birger skrev 2013-06-05 10:17:44 följande:
    Det som kvinnor gör värderas ofta mycket högre än det som män gör i Sverige. Jag ska nog göra en lista med punkter på varför maskulinism behövs.
    Ingen lista!

Du behöver skapa en teori kring varför det behövs. Gärna en som genom att vara konspiratorisk inte går att motbevisa. Fast det är ohederligt så välj det rätta. Tålmodigt arbete för en jämställdhet som blickar framåt. Män har faktiskt gjort det mesta av det vi har omkring oss genom att se framåt och inte bakåt. Det är något vi män kan vara stolta över.

(inväntar kvinnliga litanior om alla krig män startat etc men tyvärr för dom visar det bara på deras svårigheter att släppa det som varit) 
  • Trust me

IT-supporten jobbar för fullt som vanligt. Top notch service Skål

• Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-11 18:57:44 följande:
    Jag har faktiskt läst lite av den, i samband med en nyfikenhet på hans syn på typ marxismen och liknande som han nästan påstod att han inspirerades av lite. Vilket jag tycker är lite galet.
    Båda influerades säkert av Hegel. Han verkar ha påverkat de flesta filosofiska inriktningar under det långa 1800-talet.
  • Trust me
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-11 19:09:40 följande:
    Ja Marx gjorde det, så om Hitler inspirerades av Marx...
    Nietzsche gjorde det också och synkretisten Hitler inspirerades av honom också.

Grunden för H&Ms framgång är att de tänker på att täcka in varje litet behov som kan finnas.

• Trust me

Mäh! Pratar ni bara snusk här Förvånad

Svar på tråden Trash-tråden