Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-30 20:38:29 följande:
Motionerna är helt irrelevanta utan bakgrund. Att kolla medborgarskap och annat är helt meningslöst, majoriteten av flyktingar får medborgarskap efter antal år som krävs beroende på typ av asyl man beviljats. Så är det invandrare vs svenskar man vill åt så är medborgarskapet som det pratas om meningslöst.
Sedan undrar jag vad SDs mål var med detta?
SD's problem, liksom många av deras väljare, är ju att de så desperat vill förnkla allt så mycket som bara möjligt. Klart det är jättebekvämt att kunna peka på medborgarskap, nationalitet eller vad det nu kan vara. Men i slutänden då?
Vad betyder det?
Om en svensk ungdom begår brott, han han eller hon en bokstavsdiagnos, traslig uppväxt, "ett rop på hjälp", medan invandrares brottslighet ska hänvisas till etncitet och medborgarskap samt eventuella kulturella "traditioner" som SDsympatisörer inte säkkan kallar fina saker som "överraskningssex".
Och varför röstade man emot?
Hur motiverade SD sin förfrågan?
Sedan är det helt fascinerande, denna fixering vid att omvandla sossars namn till något lite "fyndigt". Överallt, hela tiden, i SD-kretsar.
Men oj och usch och fy om någon skulle kalla SD något, då är det mobbing och diskriminering.
Jag har extremt sällan haft nöjet att ens diskutera med en SD-sympatisör som kunnat prata i mer än 2 min utan att sjunka ner i sandlådan som vore den fylld av kvicksand.
Du behöver inte bli så långdragen Maria. Du ställde en fråga om källa och jag länkade. Regeringen med Ullenhag i spetsen påstår att det är en myt att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken (vilket BRÅ har bevisat förr) När SD motionerar om en ny undersökning som kan reda ut saken så röstar riksdagen enhälligt nej vilket är märkligt med tanke på hur övertygade de är om motsatsen. All fakta finns på sidan jag länkade. Läs innan du ställer frågor.
Det är väl ingen nyhet att invandrare från typiskt muslimska länder är grovt överrepresenterade inom all grov brottslighet. Den som påstår något annat har definitivt inte alla hästar hemma. Orsaken då? Ja inte fan vet jag, men så ligger det iaf till, och har man inte lyckats vända trenden på 20 år eller mer så finns det väl ingen annan lösning än att dra ner på eländet. Eller vad tycker du?
Det finns gott om svenskar som begår brott också. Vilken orsaken är vet jag inte heller, men vi kan ju inte utvisa svenskar tyvärr.
Det verkar som om du har diskuterat med "fel" SD-sympatisörer. Prova tex Mats Dagerlind.