• och

Trash-tråden

Driftwood skrev 2011-10-18 21:35:40 följande:
    Blir man förstoppad av det? Låter mer som hon råkat sätta sig på någon lite tjuvåkare som fastnat.
    Nä.

Det var en slumpmässigt vald följdfråga. 
    ♥ Jag tillhör Anton. Bara Anton. ♥
  • och
    Aynrand skrev 2011-10-19 15:52:28 följande:
    PRuuuuuTT!
    Äckliga och snuskiga.

Inser ni att ni skrämmer bort väldigt många när ni hela tiden pratar om sex?  
  • och
    Perry the Platypus skrev 2011-10-19 18:10:57 följande:
    Touché.
    Ja, eller hur.

Alla ni andra bör skämmas. Demon

Läget Bella? Solig 

Frisk nu?   
  • och
    I Blackrose I skrev 2011-10-19 18:24:41 följande:
    Hej guys

Jag håller mig borta från tråden för jag är trött på mig själv att hela tiden skriva negativa saker. Känns inte kul alls så jag låter tråden vara ifred ett tag tills behandlingstiden är slut och jag kanske blir normal igen.

Puss på er. Hjärta
    Hoppas av hela mitt hjärta att du snart mår bättre igen. Hjärta

Och du får visst gnälla. 
  • och
    Aynrand skrev 2011-10-19 18:35:45 följande:
    skämmas för vad?
    Allt sexprat förstås.
  • och
    Perry the Platypus skrev 2011-10-19 18:42:20 följande:
    Jag bara oroar mig hela tiden och sen oroar jag mig för att jag oroar mig och kanske rentav oroar mig in i en dipprisjon.

Just nu oroar jag mig för att jag inte kan bestämma mig om jag trots allt vill ha ett barn till samt för Antikrist som inte riktigt verkar ha det så toppen på dagis trots att allt verkade så rosenskimrande i början. Är barn generellt uteslutande och småtaskiga mot varann? Jag vet liksom inget om barn. Ser ju bara mitt eget. Dessutom oroar miga mig för tentan om två veckor som jag inte lyckas plugga till för att jag är så orolig över allting.

*fullständigt normal*

Durå? 
    Oj. Då har du en del att fundera på.

Barn kan nog vara ganska besvärliga ibland, och det tar alltid tid att få ordning i en ny barngrupp. Hur gammal är han?

Vad är det för tenta? På två veckor hinner du läsa in allt bara du är lite disciplinerad.

Jag mår jättebra och oroar mig inte för någonting just nu. Ovanligt nog.      
  • och
    Perry the Platypus skrev 2011-10-19 18:51:56 följande:
    Han fyller fem i december. Han är skärpt men har synnerligen dålig impulskontroll så jag skulle tro att han skrämmer en del andra ungar samt att de stör sig på att han bara far fram och dessutom inte begriper när de säger ifrån. Jag ser ju att det finns ungar som gillar honom också, men det är ungarna som utesluter honom som jag oroar mig för. Man måste väl ha i åtanke att de här barnen har gått på samma dagis sen de var tre månader gamla och att en ny individ inte ses med så blida ögon när den första nyfikenheten har lagt sig.

Jag läser psykologi (oh, the irony!) och visst kan jag läsa in allt på två veckor om jag bara sätter mig ner och faktiskt pluggar.  *slår mig själv i huvudet med något kantigt*
    Ge din man en piska och säg till honom att använda den på dig om du inte pluggar?

Det är klart att det tar ett tag innan barnen har lekt ihop sig. Har du pratat med personalen och hört vad de säger? Femåringar kan vara ganska jobbiga, och om han inte har lärt sig språket än blir det säkert konflikter? 
  • och
    Perry the Platypus skrev 2011-10-19 19:07:05 följande:
    Hm. Han försökte läxa upp mig över Skype för två timmar sen men jag har fortfarande inte masat mig till skrivbordet.

Det är svårt att få något ur personalen. De verkar helt enkelt inte tycka att det är något större bekymmer. Har bara så svårt att lita på det.

Var kvar en stund i samband med lämning idag t ex. Noterade att E, som var en av dem som tog hand om honom i början, nu istället var dum mot honom. Alla barn hade kapplöpning och skulle, efter att de hade sprungit, sätta sig vid väggen. Nä A försökte sätta sig bredvid henne (hon var den enda som hade gott om plats runt sig) så vinklade hon benen åt båda hållen så att han inte kunde utan fick leta vidare. Jag sa inget till henne, men funderade på det. För mig blir sånt här så stort, men ungar kanske är såna?
    Nej, barn i allmänhet gör inte så, men om en har börjat härmar säkert de andra. Det är personalens uppgift att se till att barnen trivs ihop och att alla får vara med.

Jag hade absolut pratat med personalen igen, lyssnar de inte så skicka din man. 
  • och
    Perry the Platypus skrev 2011-10-19 19:14:15 följande:
    Sitter och plitar på ett mail till huvudläraren.
    Bra!

Dessutom fick du något annat att göra istället för att plugga.  
  • och
    Driftwood skrev 2011-10-19 19:32:08 följande:
    Bara skriv "Antichrist is not happy" så blir det nog fart på dem Glad
    Det borde funka.
Svar på tråden Trash-tråden