• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • lille Birger

Ska man sova över hos en tjej behöver man en pyjamas.

• Aynrand
    lille Birger skrev 2011-10-14 10:07:42 följande:
    Ska man sova över hos en tjej behöver man en pyjamas.
    nej kondom och glidmedel .............
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • I Blackrose I

Guys en fråga. Jag är inne i sexforumet och läsr tråden om prostitution. Vad tycker ni?

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Aynrand
    I Blackrose I skrev 2011-10-14 10:12:06 följande:
    Guys en fråga. Jag är inne i sexforumet och läsr tråden om prostitution. Vad tycker ni?
    inte sett den tråd...frågar du mig så är jag emot prostitution och stödjer den svenska modellen om att kriminalisera köp av sex med inte den prostituerade.
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-14 10:17:18 följande:
    inte sett den tråd...frågar du mig så är jag emot prostitution och stödjer den svenska modellen om att kriminalisera köp av sex med inte den prostituerade.
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m53302415.html

Men varför tycker du så? Om båda två är med på det. Varför ska det vara olagligt?
    Nja, den ska modellen verkar ju inte ha varit till något hjälp. Man sopade rent gatorna och flyttade verksamheten till Internet istället.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-10-14 09:46:01 följande:
    Hehe, få se vad jag gör.
    Aynrand skrev 2011-10-14 09:43:02 följande:
    inte lika mkt som i Sverige , det borde de vara i Frankrike tycker jag....
    Jo, visst tycker jag att det är viktigt att använda bilbarnstol/bälte när barnen är små men jag vet inte. Jag blir inte klok på all detta häxjakt på folk som inte har samma fanatiska syn på detta. Aja, jag ska hålla tyst.
    Fanatiska syn?

Det handlar om mitt barns (och min egen också för den delen) säkerhet, kan i värsta fall handla om en fråga om liv eller död.
    Ansvarsfull, inte fanatisk.  
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-14 10:24:36 följande:
    Fanatiska syn?

Det handlar om mitt barns (och min egen också för den delen) säkerhet, kan i värsta fall handla om en fråga om liv eller död.
    Ansvarsfull, inte fanatisk.  
    Jag menade dom som är fanatiska och inte kan se att alla inte har samma synsätt. Jo, jag förstår att det handlar om mitt barns säkerhet men jag ser inte andra som IQ-befriade idioter som kanske inte sätter på sina 8åringar bilbältet om dom ska iväg till skolan några kvarter bort. Jag vet inte. Jag kanske tänker fel men då borde ju svenskar aldrig åka utomlands eller sätta sig i en bil utomlands kan jag tycka.
  • I Blackrose I

*Ska stå svenska modellen

• Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-10-14 10:28:26 följande:
    Jag menade dom som är fanatiska och inte kan se att alla inte har samma synsätt. Jo, jag förstår att det handlar om mitt barns säkerhet men jag ser inte andra som IQ-befriade idioter som kanske inte sätter på sina 8åringar bilbältet om dom ska iväg till skolan några kvarter bort. Jag vet inte. Jag kanske tänker fel men då borde ju svenskar aldrig åka utomlands eller sätta sig i en bil utomlands kan jag tycka.
    Man ska givetvis aldrig kalla någon en IQ-befriad idiot, men jag förstår inte varför man inte skulle sätta på sitt barn bälte även om man bara ska något kvarter bort. Vad handlar det om? Hur lång tid tar det att be sitt barn sätta på sig bältet alt hjälpa till med det?
    Olyckor kan hända precis när som helst och det räcker med låga hastigheter för att barnet ska slungas iväg med vikt av en elefant typ.

Så svenskar borde aldrig åka utomlands för att...? Jag förstår inte.   
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-14 10:35:45 följande:
    Man ska givetvis aldrig kalla någon en IQ-befriad idiot, men jag förstår inte varför man inte skulle sätta på sitt barn bälte även om man bara ska något kvarter bort. Vad handlar det om? Hur lång tid tar det att be sitt barn sätta på sig bältet alt hjälpa till med det?
    Olyckor kan hända precis när som helst och det räcker med låga hastigheter för att barnet ska slungas iväg med vikt av en elefant typ.

Så svenskar borde aldrig åka utomlands för att...? Jag förstår inte.   
    Nej, jag vet inte varför man inte skulle hinna sätta på sitt barn bilbarnsbältet. Förstår inte dessa hysteriska inlägg som skrivs här på FL om bilbarnstol.

Jag tänker främst på att bilbarnstol/bälte inte är aktuellt i dom flesta länder. Hur tänker svenskar som åker bil utomlands utan bälte? "Äh, vi är utomlands och kan bete oss hur vi vill?" Nej men seriös? Om man tycker att något är fel att göra i Sverige så borde man ju tycka det även utomlands eller blir det automatisk rätt när man sätter sina fötter utanför Sverige?
Svar på tråden Trash-tråden