Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

PrimitivMan skrev 2013-01-15 09:10:30 följande:
    Jag tycker nog du har lite fel där. Smisk och frågetecken matchar inte. Det skall vara utropstecken.

Smisk!

Mycket bra poäng PM.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Rose I skrev 2013-01-15 18:09:35 följande:
    Är det bara jag som får en avsmak i hela mig när månggifte kommer på tal? Vad tycker ni här inne?
    Jag känner lite each to their own.
    Det går en dokumentär på TLC som heter typ "systerfruar" eller något.
    En amerikansk man som är gift med 4 kvinnor (tror de är fyra). Inte helt utan konflikter, men hey, vilket äktenskap är utan konflikter.
    En annan sida av månggifte är ju det muslimska. När jag jobbade på en muslimsk friskola var det många av barnen som hade olika mammor men samma pappa (och då inte för att de var skilda). Fruarna bodde aldrig tillsammans, men lärarna kunde kommentera om t ex Abdukhaliq (fiktiv kille) hade mer slitna kläder än sina syskon, för att hans mamma var lite mer "trash" än pappans andra fru haha...

Jag känner att vuxna människor får göra vad de vill så länge ingen far illa. De viktigaste är att det finns ett val. Ingen ska tvingas in i, eller känna sig tvingad in i, ett månggifte. 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Rose I skrev 2013-01-15 18:36:20 följande:
    Jag vet inte, hela mig vill skrika att det är FEL, FEL och FEL men visst, vuxna människor får göra som dem vill men det sker ju på bekostnad av andras lidelse. Gör man det lagligt så kommer det strömma in en jävla massa kvinnor som garanterad blir tvingad in i ett äktenskap som kommer göra livet surt för dem. 

Sedan förstår jag inte behovet av att legalisera månggifte i Sverige. Vad är problemet liksom? Är din man/fru med på det hela så kan man ju ta sig en älskarinna alla dagar i veckan. Varför behovet av en bit papper? Känner att det är samma sak som samköade äktenskap där det egentligen handlar om att häva sig själv även genom lagen och känna sig "likvärdig" majoritetsgruppen även om man öppnar Pandoras ask.  
    Jag tycker nog inte man kan dra den parallellen du drar mellan månggifte och samkönade äktenskap.
    Jag förstår ditt argument för att vara emot en legalisering av månggifte, speciellt med tanke på att många tjejer troligtvis då på laglig väg skulle kunna pressas, tvingas in i det.
    Men jag ser inte vilken av pandoras askar man öppnar genom att låta homosexuella gifta sig? 
  • Nice Girl Wrong Place
    I Rose I skrev 2013-01-15 18:45:28 följande:
    Det var legalisering av månggifte jag jämförde med att öppna pandoras ask.

Att häva sig själv lagligt och känna sig "likvärdig" alla andra är något legalisering av månggifte och samkönade äktenskap har gemensamt tycker jag. För det går inte att blunda för att det faktiskt finns svenska polygamer som vill legalisera deras livstil men det kommer bara bli så fel.  
    Ok.

Jo det är en sak de har gemensamt, men jag anser inte att det finns något mer de har gemensamt liksom. Är du för eller emot samkönade äktenskap?
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2013-01-15 18:46:58 följande:
    ser mkt bra ut

vad tycker ni om detta?
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m68385308.html

Tack.

En tråd där du skulle kunna vara snubben med den spermakladdiga potatisen, om jag känner dig rätt.

• Nice Girl Wrong Place
    I Rose I skrev 2013-01-15 18:52:46 följande:
    Jag har inte med det att göra.
    Hur menar du?
  • Nice Girl Wrong Place
    I Rose I skrev 2013-01-15 18:57:13 följande:
    Jag har inte med det att göra. Ingenting som rör min värld.

Månggifte och dess offer har jag dock sett på nära håll och haft med några av dessa kvinnor att göra. Sorgliga historier...  
    Jag vet, jag håller med. Men läs tanken i den andra tråden.
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2013-01-16 11:16:02 följande:
    Jag har en ide
    en tråd som är mkt kontroversiell och inte alls PK

"månggifte som svar till bostadskrisen i Sverige"

skitbra!
    Älskar ditt samhällsengagemang.
    Du är en eldsjäl! 
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2013-01-16 11:23:54 följande:
    Tack!
    ;-P

det känns som en lösning som slår alla viktiga flugor i en enda smäll.

bostadskrisen
    klimatfrågan
    barnens behov av en närvaro hemma
    hemfriden
    kvinnornas behov av att inte bli "påsatt" varje kväll
    och jämställdhet (jag vet inte hur, en känsla bara haha)
    Haha...
    Hemfriden?
    Verkligen...?

• Nice Girl Wrong Place

Jag är intresserad av kvinnans perspektiv Aynrand.
    Skulle jag få gifta mig med fyra fransmän med penis av "considerable length (and width)"?
    Skulle lagen vara så givmild?

Svar på tråden Trash-tråden