Aynrand skrev 2011-11-15 20:07:13 följande:
kommer ditt barn att säga "knulla din morsa" tror du?
mina barn går i en skola mitt i stan, det är ett temaskola med en hel del invandrarbarn.....gemensamt är att alla satsar mkt på sina ungar...du ser en del mkt välbärgade föräldrar och en del som går på soc.
Jag brukade sitta i föräldrarkomittén och satt där i ett möte när rektorn började prata om fula ord och hon mindes exakt hur det var första gången hon hörde uttrycket "knulla din morsa" hon var riktigt chockad och var ett nytt fenomen i Sverige som kom från Arabländerna, "knulla din morsa och dyl." skulle minsant inte förekomma i hennes skola (och det gör det inte faktiskt) men det fanns en annan pappa där från mellanöstern tror jag...vi växlade en blick och fick hejda oss för att inte brista i skratt. Grejen är den att jag gick i en invandrartätt skola i Frankrike på dagis, låg- och mellanstadiet....jag lärde mig "finFranska" där haha och interkulturell förolämpning
Mitt barn kommer garanterat inte säga "knulla din morsa" för han kommer inte växa upp i sverige om jag får som jag vill