Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Aynrand

Är ni också så där fanatiska när det gäller bilbarnstol/bälte i Frankrike?

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-14 09:42:10 följande:
    jag tycker du skall starta en tråd om analsex som invandrarskräp tycker jag...det lär bli succé
    Hehe, få se vad jag gör.
    Aynrand skrev 2011-10-14 09:43:02 följande:
    inte lika mkt som i Sverige , det borde de vara i Frankrike tycker jag....
    Jo, visst tycker jag att det är viktigt att använda bilbarnstol/bälte när barnen är små men jag vet inte. Jag blir inte klok på all detta häxjakt på folk som inte har samma fanatiska syn på detta. Aja, jag ska hålla tyst.
  • I Blackrose I

Guys en fråga. Jag är inne i sexforumet och läsr tråden om prostitution. Vad tycker ni?

• I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-14 10:17:18 följande:
    inte sett den tråd...frågar du mig så är jag emot prostitution och stödjer den svenska modellen om att kriminalisera köp av sex med inte den prostituerade.
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m53302415.html

Men varför tycker du så? Om båda två är med på det. Varför ska det vara olagligt?
    Nja, den ska modellen verkar ju inte ha varit till något hjälp. Man sopade rent gatorna och flyttade verksamheten till Internet istället.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-14 10:24:36 följande:
    Fanatiska syn?

Det handlar om mitt barns (och min egen också för den delen) säkerhet, kan i värsta fall handla om en fråga om liv eller död.
    Ansvarsfull, inte fanatisk.  
    Jag menade dom som är fanatiska och inte kan se att alla inte har samma synsätt. Jo, jag förstår att det handlar om mitt barns säkerhet men jag ser inte andra som IQ-befriade idioter som kanske inte sätter på sina 8åringar bilbältet om dom ska iväg till skolan några kvarter bort. Jag vet inte. Jag kanske tänker fel men då borde ju svenskar aldrig åka utomlands eller sätta sig i en bil utomlands kan jag tycka.
  • I Blackrose I

*Ska stå svenska modellen

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-14 10:35:45 följande:
    Man ska givetvis aldrig kalla någon en IQ-befriad idiot, men jag förstår inte varför man inte skulle sätta på sitt barn bälte även om man bara ska något kvarter bort. Vad handlar det om? Hur lång tid tar det att be sitt barn sätta på sig bältet alt hjälpa till med det?
    Olyckor kan hända precis när som helst och det räcker med låga hastigheter för att barnet ska slungas iväg med vikt av en elefant typ.

Så svenskar borde aldrig åka utomlands för att...? Jag förstår inte.   
    Nej, jag vet inte varför man inte skulle hinna sätta på sitt barn bilbarnsbältet. Förstår inte dessa hysteriska inlägg som skrivs här på FL om bilbarnstol.

Jag tänker främst på att bilbarnstol/bälte inte är aktuellt i dom flesta länder. Hur tänker svenskar som åker bil utomlands utan bälte? "Äh, vi är utomlands och kan bete oss hur vi vill?" Nej men seriös? Om man tycker att något är fel att göra i Sverige så borde man ju tycka det även utomlands eller blir det automatisk rätt när man sätter sina fötter utanför Sverige?
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-14 10:46:38 följande:
    Jag kan inte svara på det sista påståendet för det är en attityd jag inte alls känner igen. Snarare verkar de flesta svenska resänerar fasa över hur man hur människor kör osv, utomlands.
    Undantaget är ungdomar som skiter i allt, men inte barnfamiljer.
    Rent logiskt skulle man ju kunna anta att om attityden är slappare i ett land, antas den lätt av svenskar. Handlar inte om att "bete sig som man vill" utan helt enkelt anpassa sig till den rådande attityden kring saken ifråga.
    Är man nitisk ang bilbälte i Sverige lär man knappast skita i det på en utlandsresa.
    Du sa att;        "Jag kanske tänker fel men då borde ju svenskar aldrig åka utomlands eller sätta sig i en bil utomlands"
    Jag ser inte alls logiken i det och jag ogillar denna generalisering, oavsett om den handlar om invandrare eller svenskar.   

Ändå utsätter man sig för alla dessa faror år efter år. Märkligt beteende måste jag säga.

Visst, jag borde skriva dom (Främst svenskar) som är nitiska angående bilbälte. Mybad.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-14 10:56:31 följande:
    Ok, först säger du att svenskar typ anammar dåligt trafikvett när de reserutomlands och att de tycker det är "ok att bete sig som de vill" när jag påpekar att de verkar mer livrädda i trafiken utomlands, säger du att det är "märkligt" att de utsätter sig för dessa "faror" år efter år.
    Alltså Rose dessa argument är exakt samma argument som alla SD:are använder i debatter.
    "Jaha invandrare gillar inte Sverige, ändå bor de här"
    "Jaha de flydde från sitt land och ändå åker de dit på semester"
    "Passar det inte kom inte hit, klaga inte, påpeka inte"
    Så svenskar som gillar att använda bilbälte bör inte åka på semester utomlands, för att man har en slappare attityd gentemot användning av bilbälte?      

Svenskar behöver verkligen inte åka till länder där bilbälte är något dom flesta inte ens hört om kan jag tycka om man nu stämplar alla som IQ-befriade idioter som inte sätter på sina barn bältet här i Sverige eller vad tycker du? Tänker jag fel?

Nu är det du som använder ordet svenskar. Vi kom väl överens om att skriva svenskar som är nitiska över bilbarnsbältet borde hålla sig kvar i Sverige eller?

Jag får inte ihop detta. Samma människa som skulle stämpla en thailändare som barnmisshandlare and you name it här i Sverige om denne inte använder bilbarnsbälte åker gärna till thailand ochutsätter sina barn för trafiken i thailand som liknar en krigszon i dom flesta gator? Vem är det egentligen som är idioten här? Svensken som predikar i Sverige men begår "brott" utomlands eller thailändaren som bara gör det hon är van till att göra?
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-14 11:12:34 följande:
    Du inleder med "Svenskar behöver verkligen inte..."
    Och fortsätter med; "Nu är det du som använder ordet svenskar". Jag citerade dig Rose.

Nej jag tycker inte alls att svenskar som är nitiska över bilbältesanvändning borde stanna kvar i Sverige.
    Samma argument, exakt samma, används av SD-anhängare i invandringsdebatter där "Om man inte gillar vår mat/våra traditioner/vår kultur, bör man hålla sig hemma"

Jag vet inte varifrån du får dina exempel Rose.

Vilken svensk kallar en thailändare för barnmisshandlare för att denne inte använder bälte, för att sedan dra till Thailand och kasta sig ut i trafiken?      
    Vem gör det?
    Och ponera att någon gör det, använder denne möjligtvis bälte då?
    Eller har du hört någon säga "jag är nitisk med bälte i Sverige men skiter i det utomlands"?
    Tills du visat mig den svensken, ser jag inte alls hur man ska ta ställning till det.    
    Kan vi komma överens om att det är nitiska svenskar vi pratar om så behöver vi inte bry oss om ordet svensk?

Men det kan du inte jämföra. Invandrarna i Sverige har verkligen inte självmant flyttat till Sverige. Det har jag jävligt svårt att tro att man mitt i en krigszon tar fram jordens karta och prickar in nordpolen (Sverige) av alla länder. Så gör man verkligen inte.

Nu tog jag bara en thailändare som ett exempel eftersom thailand är det land som drar till sig flest svenskar. Reagerade bara på en tråd här på Fl där det tydligt framgår att man det är just utlänningar man menar när man idiotförklarar en som inte använt bälte på sitt barn.

Men låt mig fråga dig en sak? Du skrev att det handlar om ditt barns säkerhet när du använder bilbälte och det är det argumentet som man brukar få. Menar man då att säkerheten blir mindre viktigt när man är utomlands eller vad? Jag förstår verkligen inte hur man resonerar.
Svar på tråden Trash-tråden