Inlägg från: Yoyna |Visa alla inlägg
  • Yoyna

Trash-tråden

I Blackrose I skrev 2011-10-10 20:03:35 följande:
    Ingen som var intresserad av matdiskussionen?

Förlåt!!!!

jag har inte ätit så jättemycket konstigt men när vi käkat från små moppestånd i Thailand har det väl varit sådär ibland

Det konstigaste i Sverige är torkat renkött i kaffet som samerna tydligen gillar! Obestämd   
  • Yoyna
    Perry the Platypus skrev 2011-10-10 20:30:57 följande:
    *smyger i buskarna*
    Kom fram å blotta dig istället
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:33:21 följande:

Gillar du vad du ser ?

Yoyna skrev 2011-10-10 20:33:29 följande:
    Kom fram å blotta dig istället

Hahaha!
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:37:54 följande:

Du är du i bra sällskap. Typ alla här är eller har varit förkylda.
    Inte jag än så länge men nu blir jag säkert bara det för att jag sa så... 

Jag är frisk!!! Har mensvärk å är deppig iofs Obestämd
  • Yoyna

Baloou: Frukost å kläder klart till imorn. Alltså, ni som har skolbarn, ska era barn ha frukt med? Här ska de ha med en frukt om dagen men de flesta barn har två. Jag tycker det är lite störigt... Tänker dessutom på de familjer som har det lite sämre ställt och kanske även har många barn.

• Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:36:10 följande:

Haha vilka snuskisar vi är...
    Nähä?

Jag menade förstås en rent mental blottning! 
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:48:05 följande:

Alla verkar ha mens samtidigt? Jag har inte mens, så jag mår rent fysiskt toppen
    Utöver sedvanliga frustrationen.  
    Kvinnor som umgås mycket (typ i kollektiv å så) brukar ju synka sina menscyklar...
  • Yoyna
    och skrev 2011-10-10 20:48:59 följande:
    Någon hade frågat skolverket, och skolan får såklart inte kräva det, det ska vara frivilligt.

Men väldigt dålig stil att de har lunchen så tidigt att barnen inte klarar sig en hel dag i skolan, tycker jag.

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:49:28 följande:
    Japp, frukt varje dag. Eller man måste ju inte, men jag tycker det är bra.
    Om jag ej har frukt hemma brukar jag skicka med typ en morot.  
    straight arrow skrev 2011-10-10 20:50:09 följande:
    Jäpp, sexåringen har med frukt varje dag till förskoleklass o fritids.
    För mig är det liksom en principsak på något vis... Självklart fixar jag frukt åt henne (eller  tomot å morot som hon hade idag) men ändå... sen kommer hon hem och säger att den och den hade kex eller kakor istället eller att nån har tre frukter osv. Det liksom esklerar och får helt orimliga proportioner!

Så länge hon gick på dagis hade de fruktstund med kanske ett halvt äpple var (som förskolan stod för) utöver lunch och mellanmål. Jag kan inte se varför det systemet inte skulle funka på en skola oxå.    
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 20:58:41 följande:
    På min dotters skola får de inte ha med kex eller kakor, de är stenhårda. En del barn äter inte frukost hemma, då har de fått tillåtelse att ta med en macka ist. Men inga sötsaker.
    Nu, när hon går i 3:an, har de ingen "fruktstund" liksom utan de äter den på rasten, så mindre koll antar jag men det verkar bara resulterat i att färre tar med sig frukt.

Tror det handlar om ekonomi. Skolan har inte råd att förese så många barn med frukt varje dag helt enkelt.   
    Smögås får de ha om de lämnas tidigt på fritids innan skolan börjar.

Jo, det är klart att det handlar om ekonomi... Men iaf. Jag stör mig!  
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-10 21:04:19 följande:
    Haha här är jag inte på din sida!

Jag tycker det är helt i sin ordning att föräldrar ska skicka med en frukt. 

Men jag vill att alla ska ha lika! Tänker på de barn som får säga att de glömt var och varannandag, för att föräldrarna skiter i att att köpa hem eller prioriterar annat framför frukt eller kanske inte har råd.

Barn är så sårbara och det är så lätt att hamna utanför. Jag skulle önska att sådana situationer inte behövde uppstå... ;-( Skolan kan vara jobbig nog ändå.

(Och det säger hon som var både plugghäst och skolans lucia...)     
Svar på tråden Trash-tråden