Inlägg från: Yoyna |Visa alla inlägg
  • Yoyna

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 21:38:00 följande:
    Ja det är mycket kinky.
    Som vit perfekt snö som måste befläckas. Eller som en fin, oskyldig kvinna (som du och jag t ex) som måste besudlas

Ooh gud ja...
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 21:39:05 följande:
    . Aja, nog om språk. Manglar ni eran lakan?!

Ja, det händer faktiskt!

Men det är bara för att om lakanen ska vikas så måste de(i min värld)  vikas på ett sätt som kräver två personer och jag är oftast ensam med tvätten.  
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 21:42:55 följande:
    Jag har aldrig rört en mangelmaskin(?). Varför manglade man förr itiden? Har den samma funktion som strykjärn?

Inte riktigt samma, när man manglar så kan man vika lakanen och dukarna innan så att de veck som uppstår blir extra snygga eller hur jag ska säga. Tex ett lakan som är vikt i fyra delar så att det blir tre raka fina linjer. (Haha, jag är sjuk!)

Sen kan man mangla kallt (det som gör tvätten slät är trycket), ett strykjärn är varmt förstås  
  • Yoyna
    Driftwood skrev 2011-10-11 21:46:47 följande:
    Hej, mangle betyder sakna på danska

Ah, danska tycker jag är råsexigt!!!  
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 21:45:37 följande:
    Vikas på rätt sätt? Hmmm, jag bara viker den så att den får plats i byrålådan.

Kom hit ska jag lära dig!!! Lakan ska vikas och sedan rullas!!!
  • Yoyna
    Driftwood skrev 2011-10-11 21:51:03 följande:
    Visst är det, när tom att bolla är kinky

Eller hur?! Danska är bäst!
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 21:51:50 följande:
    Yoyna skrev 2011-10-11 21:48:39 följande:
    Kom hit ska jag lära dig!!! Lakan ska vikas och sedan rullas!!!
    Då ska jag inte ta kort på min tvätt. Du kommer få hjärtinfarkt. Finns inte två lakan som är vikta likadana.

herregud, sånt ger mig magsår!!!!
  • Yoyna
    och skrev 2011-10-11 21:57:25 följande:
    Manglingen (och även när man stryker) plattar till fibrerna i tyget och gör att tyget håller längre. Så det finns en praktisk funktion. Och en rent estetisk också, om man gillar linnedukar tex. Du får inte alls samma glans på tyget om du stryker.

Dessutom går det fortare att mangla något jämfört med att stryka det. 

Förstod väl att jag kunde lita på dig!
  • Yoyna
    och skrev 2011-10-11 22:00:34 följande:
    Jag har väldig ordning i linneskåpet.

Rose, skäms på dig som inte kan vika lakan ordentligt. Demon 

Jag gillar kvinnor som det är ordning å reda på!
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 22:01:00 följande:
    Yoyna?

Viker du dina smutstvätt också?
    Nej, inte smutstvätten förstås... Borde jag göra det? Obestämd

• Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-10-11 22:09:06 följande:
    Alltså det är ordning och reda på mig. Jag har det alltid rent och fint här hemma. Städar flera gånger i veckan men vika tvätt rätt? Njä. Mangla lakan? Never. Den är ju för gudsskull lika skrynklig efter 5minuter så varför lägga ner tid på att mangla eller stryka?

Jag vet inte. Jag har en kusin som till och med sorterar smutstvätt och viker dom.

Förlåt, menade förstås inte att det skulle låta som att jag anklagade dig för att inte ha ordning och reda!

Men jag lovar att lakanen håller sig släta längre än 5 minuter om du tar hand om dem rätt (torktumling är uteslutet förstås!)  
Svar på tråden Trash-tråden